Zwolle – De campagne Museum van de Maand van de BankGiro Loterij en Stichting Museumkaart zal niemand ontgaan zijn. Landelijk en regionaal paginagrote advertenties om het Stedelijk Museum Zwolle met de drie andere musea (o.a. Groninger Museum en Eye Filmmuseum Amsterdam), die Museum van de Maand zijn, aan te prijzen.
De directeur van het Stedelijk Museum Zwolle, Adriaan de Regt, die deze maand precies drie jaar bij het Stedelijk Museum Zwolle werkt, kan geen mooier cadeau wensen. Want de campagne brengt het museum dubbele bezoekcijfers ten opzichte van de maand februari vorig jaar. Ook vorig jaar heeft het museum het goed gedaan. In 2012 bereikte het museum met de tentoonstellingen: Aan God Gehecht, Door Geloof Gedreven, Gestuurde Natuur, Tom Waterreus, Stil Even, Rituelen, Mijn IJssel; Zwolle op reis; Groeten uit Zwolle en de in 2013 doorlopende tentoonstellingen: Poppenparade Gnaffel, Pronken en de Millenniumdoelen in de Geschiedenis van Zwolle een bezoekersaantal van 57.459. De Free Publicity die het Stedelijk Museum Zwolle voor de stad genereerde aan advertentiewaarde was in 2012 € 900.000, -. Iedere keer weer wordt de stad Zwolle genoemd in de artikelen in de landelijke en regionale bladen, waardoor mensen eerder op het idee komen om Zwolle eens te bezoeken. Als klap op de vuurpijl kreeg het Stedelijk Museum Zwolle drie schilderijen van Gerard ter Borch in langdurige bruikleen. Ter Borch is een 17de eeuwse schilder wiens werk in alle grote musea van de wereld te zien is. Een belangrijke bezoekerstrekker erbij voor Zwolle of zoals dagblad Trouw kopte: "Zwolle is in één klap drie Ter Borchs rijker".
mooi