Sluipverkeer fietsrotonde kiest fietsbruggetje

Zwolle – Waren er maandag al diverse gevaarlijke situaties gesignaleerd bij de aanleg van de nieuwe fietsrotonde op de Vechtstraat / Wipstrikkerallee, maandagavond en dinsdag kiezen auto’s het fietsbruggetje bij de Vondelkade als sluiproute. Tientallen auto’s rijden nu over het fietsbruggetje, omdat daar fietspaaltjes weggehaald zijn. De reden daarvan is onduidelijk, maar het brengt bijzonder gevaarlijke situaties met zich mee.

fietsbrug_vondelkade.jpeg 

Foto: B. Jurgens

Britt Jurgens, voorzitter van de Vereniging van Eigenaren De Molenaar, is vol onbegrip. Ze vroeg zich al af waarom die fietspaaltjes maandag ineens bij het bruggetje verdwenen waren. Ze maakt zich ernstig zorgen, nu er auto’s over het bruggetje denderen. Jurgens: "Het verwijderen van de paaltjes is structureel, dat kan niet de bedoeling zijn. Fietsers verwachten geen auto’s hier. Ook kinderen en huisdieren zijn onbekend met auto’s op deze locatie. Fietsers moeten uitwijken, en je wilt de snelheid in de avond/nacht niet meten van de auto’s die nu over de fietsbrug rijden". Een medebewoner van appartementencomplex De Molenaar, dat naast het bruggetje gesitueerd is, legt de gevaarlijke situaties vast op videofilm om aan te tonen dat het een ernstige situatie is, en dit een keer mis moet gaan. Jurgens liet via Twitter haar ongenoegen weten. Inmiddels worden er door de politieke partijen ChristenUnie, Swollwacht en CDA vragen gesteld aan de gemeente Zwolle. Die hoopt zo spoedig mogelijk, en misschien dinsdagavond al, een passend antwoord op het ontstane probleem te geven.

fietspaaltjes_2.jpeg

Videofragment: autoverkeer over fietsbruggetje… 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

63 gedachten over “Sluipverkeer fietsrotonde kiest fietsbruggetje”

  1. Als ik deze brug op Google streetview opzoek dan zie ik er eigenlijk ook geen fietspaaltje(s) bij staan. Maar het lijkt me dat de fietspadborden goed genoeg duidelijk maken dat hier geen auto’s overheen mogen. Wat is dit toch allemaal voor raar verkeersgedrag?

  2. paaltje mag van mij wegblijven, niet voor de auto hoor, maar dat paaltje is wel vaker eens weg geweest, en tijdens een nachtelijke rit ben ik ook wel zo ongelofelijk hard op mijn bakkes gegaan tegen DAT paaltje aan 😉

  3. En ondanks dit ’tweede gegeven’ aangaande de aanleg van die unieke Zwolse ‘Fietsrotonde’ zien allerlei mensen, ook hier op ‘WLZ’, nog steeds niet dat de Gemeente Zwolle, wederom, blundert en heel veel Euro’s ronduit verkwist…!!

    En om te oordelen, om deel te nemen aan een daadwerkelijk inhoudelijke discussie betreffende deze unieke ‘fietsrotonde’, graag eerst ter plaatste indrukken opdoen en je informeren aangaande de betreffende en plaatselijke verkeersstromen. Of mag ik zoiets hier niet verwachten?

    Kijk maar eens wat er gaande is tussen een bestaande rotonde en een ‘unieke fietsrotonde’ in aanleg, zo’n 50 meter verder op. Twee rotondes, waarvan eentje de unieke ‘fietsrotonde’, en een tweede binnen 50 meter, dit op de grootste auto-sluiproute van Zwolle….! Ben ik gek of snappen anderen het niet…??!!

    De Gemeente Zwolle: Min of meer stiekem… na klachten (in de media) toch maatregelen nemen… …! Shame!! Ook nu weer, wedden? Net als gisteren, dan ineens wel een goede afzetting regelen…! Jammer!

  4. ben nu een tijdje weblogzwolle aan het volgen!!!

    typisch “alleen op de wereld” gedrag

    van harmonisch samenleven en respect voor elkaar is nix te merken

  5. @ribo: je zou inderdaad mogen verwachten dat borden voldoende zijn. Helaas blijkt dat in de praktijk niet te werken. Op wedstrijddagen (PEC Zwolle) worden de fietspaaltjes ook verwijderd. Wanneer ze vergeten zijn om ze terug te plaatsen rijden er ook auto’s over de fietsbrug.

    Normaal gesproken staat er een paal aan het begin ( bankastraat) en einde van het fietspad (vondelkade). Van de wijkbeheerder heb ik begrepen dat de paaltjes structureel weggehaald zouden worden. Ons ongenoegen en de risico’s heb ik meerdere malen geuit en aangekaart. Dat ze plots zijn verwijderd en dan ook nog tegelijkertijd met de afsluiting van de vechtstraat is voor ons echt onbegrijpelijk en levert extra risico’s op door de grote hoeveelheid sluipverkeer (auto’s en motoren).

    De gemeente is op de hoogte gesteld en het wordt nu serieus opgepakt door een aantal politieke partijen. De gemeente hoopt snel met een passend antwoord te komen.

    Wij wachten af.

    Mvg,

    B. Jurgens
    Voorzitter VvE de Molenaar

  6. @h.p.br. Hahaha! En toch heb ik liever dat je tegen een paaltje knalt dan tegen een rijdende auto (uiteraard heb ik liever dat je niet valt, maar bel gerust aan voor eerste hulp indien nodig;) )

  7. @ ‘maaaaaaarrrrrrrr’: hoe lang is ‘een tijdje’, als ik vragen mag? Ook de moeite genomen je te verdiepen in de inhoud van de berichtgeving?

    Ben overigens met je eens dat velen hier niet op inhoud reageren maar reageren gewoon om te regeren of om het weblog en zichzelf te promoten, maar dat ‘een bepaalde harmonie’ ontbreekt… dat kan ik niet ontkennen, in tegenstelling, praat me d’r niet over… … lol!

  8. En wij maar denken een goede dialoog te hebben met wijkbeheerder…. Wederom geconfronteerd met met de individuele gedachtengang “ik weet wel wat goed voor jullie is” “betaal die oplopende WoZ maar snel, dan zorg ik wel voor vliegensvlugge wegsluizing naar een aandachtswijk”
    Wijkbeheerder en politiek; Dit hoort er ook bij! Het lijkt de Europese Unie wel!

  9. Wat zijn mensen uiteindelijk a-sociale wezens dat ze werkelijk alles doen om ergens voordeel uit te halen. Niet nadenken, nee hoor, vooral niet denken. Dat is waarschijnlijk ook het probleem. Enig intellect mist!! Alle overtreders fotograferen, filmen, en op internet ermee. Eens kijken hoe de daders dan piepen!

    Britt, heel goed dat je dit aankaart!

  10. Toevallig bedacht ik me vanmiddag nog dat het bruggetje vast als sluiproute gebruikt zou worden, mits die paaltjes daar niet zouden staan. Niet wetende dat de paaltjes er dus níet stonden.

    Immers, het gebeurt vaker dat hier auto’s overheen rijden als de paaltjes er niet staan. Wat naar mijn idee reden te meer is om die paaltjes er helemaal niet meer weg te halen. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat er in dit geval een alternatieve route moet zijn voor hulpdiensten, aangezien zij nu wel erg moeten omrijden via de Ceintuurbaan.

    Wat ik me nog meer afvraag: is het bruggetje er ?berhaupt op gebouwd om zoveel / zo zwaar verkeer te dragen?

  11. Dit is gewoon hilarisch! Ik hoop dat er een dikke pc-hoofdtractor door die brug zakt en die persoon de kosten van herstel op zich moet nemen. Dit natuurlijk zonder slachtoffers behalve de bestuurder dan.

  12. Hebben we eigenlijk nog stadswachten? Bij de Vechtstraat en dat bruggetje ligt een mooie taak voor hun, want zo kan het niet.

  13. @hanekamp Ik begrijp niet waarom je het “shame” of “jammer” vind als de gemeente actie onderneemt om iets op te lossen. Dat lijkt mij namelijk precies wat we van de gemeente mogen verwachten.

    Ik vermoed dat het paaltje weg is zodat politie wel een kortere route behoudt.

  14. ik snap dat niet!
    Maak om naar mijn werk te gaan altijd gebruik van die route. Nu kan dat even niet en rij ik om via de Ceintuurbaan. Dat vind ik heel normaal.
    Even aanpassen voor 4 weken, zo erg is dat toch niet?

  15. @db,
    grappig, de manier waarop jij reageert bevestigd de stelling van zwollenaarisback.

    maar daar zal jij het niet mee eens zijn.:)

  16. @Tessa, de politie mag dat wat mij betreft, laat de politie ook kaar een tijdje de automobilisten gaan bekeuren daar, dit soort asociaal gedrag moet stoppen. Ik moet ook een paar weken omrijden, nou en?

  17. ik stel voor om er een soort van mini poller te plaatsen ,die alleen voor politie en ambulance gebruikt kan worden. brandweer uitgesloten ivm het gewicht.niet verder vertellen aan de gemeente vertellen, anders gaan die met de veren strijken;)

  18. @Stadshagenees: Ik vind eigenlijk van niet. Vooral niet als ie er op zn dooie gemakje overheen rijdt. (lees: nergens met haas/spoed naartoe moet, achter iemand aan zit e.d.)

    Het is nog steeds gewoon een fietspad. En volgens mij moet de politie zich ook aan die regels houden, of heb ik dat verkeerd??

    Hetzelfde geldt overginds voor het tunneltje bij Ecodrome.

  19. Waar ik niet bij kan is, dat mensen zich niet gewoon even aan kunnen passen!
    De weg is afgesloten: ga er dan ook niet door!
    De fietsbruggetje is bedoeld voor fietsers en voetgangers: ga er dan niet met een motorvoertuig over!

    Waarom denken mensen dat het allemaal kan en mag zolang ze er niet voor bekeurd worden?!? Waarom vinden die mensen allemaal van zichzelf, dat zij zich niet aan die regels hoeven te houden? En wat schiet je er mee op?

    Het is een beetje als de Belgische vrachtwagenchauffeur die met zijn vrachtwagen van 4.5 meter bij een viaduct van 3 meter hoog komt en tegen zijn bijrijder zegt:”Kijk jij of er politie aan komt? Dan rij ik stiekem door!”

  20. Het gaat niet alleen om dit fietsbruggetje. Ook het fietspad rechts aan het begin van de tunnel in de Tesselschadestraat wordt vaak gebruikt door bewoners van de Wipstrik als kortere route naar huis in plaats van even 100 meter omrijden. Overigens werd de doorsteek van Vondelkade naar Philosofenallee ook vaak door automobilisten gebruikt als ‘snelle’ en korte route; inclusief de grote vuilniswagens van de Rova. Dat probleem is binnenkort dus wel (onbedoeld) opgelost.

  21. @Fietser:

    Nee, de stadswacht is in Zwolle per 31 december 2012 opgeheven door de gemeente Zwolle. Er was geen budget meer voor. Nu rust dus ook zulke last op de schouders van de politie, maar die voelen zich er te goed voor…..

  22. Ik maak de gemeente een groot compliment. Na de onrust gisteren over de weggehaalde fietspaaltjes bij de brug bij bij de Vondelkade, heb ik gistermiddag via de mail contact gezocht met de gemeente. Mij werd beloofd dat het snel zou worden opgepakt. Vanmorgen al kreeg ik bericht dat de gemeente de palen niet heeft weggehaald en dat ze vandaag worden teruggeplaatst.
    Ook dank aan Britt Jurgens die zo alert was mensen in te schakelen om de verkeersveiligheid te borgen

  23. De paaltjes zijn van ochtend herplaatst. Deze horen er te blijven. Wel in het kader da fietspaaltjes zijn diverse paaltjes door die actie zo hier en daar weggehaald > compleet overbodig. Maar ze heus niet allemaal weg.
    W.Prins, Bewoner Molenoever en vrijwilliger bij VVN afd. Zwolle.

  24. Die paaltjes zijn nekkenbrekers. Fietsers worden gestraft omdat automobilisten die zich niet kunnen gedragen, zich niet storen aan verkeersregels.

  25. Complimenten aan de gemeente voor het snelle handelen! De onrust was groot, ook door de geruchten dat deze paaltjes definitief weggehaald zouden worden. Het blijkt dat dit vooralsnog niet de bedoeling is. Ook de wijkbeheerder adviseert deze fietspaaltjes definitief te laten staan.

    Speciale dank aan John van Boven en Freddy Eikelboom voor hun hulp.

    Mvg

    Britt Jurgens
    voorzitter VvE de Molenaar

  26. Laten we de paaltjes weghalen zodat de auto’s over de fietsbrug kunnen rijden.

    Wat? Zoveel reacties op de weggehaalde paaltjes? Dat hadden we niet verwacht.

    Laten we net doen alsof we ze niet weggehaald hebben en we plaatsen ze morgen terug….

  27. @ Suze Je moet gewoon uit je doppen kijken, als je die paaltjes niet ziet, ben je blind. En als je haast hebt moet je gewoon eerder vertrekken of even wachten met inhalen.

  28. De paaltjes waren in het kader van het borgen van een snelle hulpverlening weggehaald. Dit in verband met de afsluiting van de oude vechtbrug. Het verzoek is door mij ( wijkagent bert bakker) gedaan nadat bleek dat met name het verkeer tussen beide gebieden vast liep.

    Wijkagent bert bakker

  29. Je moet eens goed rondkijken wat veel fietsers allemaal aan het doen zijn tijdens het fietsen… Vooral met de telefoon.. als men dat nu eens laat en goed op de weg let, zie je die paaltjes echt wel staan hoor. En zeker bij dat. bruggetje!!

  30. Wijkagent Bakker, goed dat u toegeeft dat u dit op uw geweten heeft. Maar dan had er bij dat bruggetje ook extra duidelijk vermeld moeten staan dat dit alleen voor hulpverleningsvoertuigen is gedaan. Nu kon je wachten op sluipverkeer en eventuele ongelukken.

  31. Punt is nu wel: wie heeft de paaltjes weggehaald? De gemeente niet, zegt de gemeente. Dus de wijkagent? En dan zonder overleg met de gemeente? Als dat zo is, is het op zijn minst merkwaardig.

  32. Nog even, er staan toch wel meer paaltjes in Zwolle? Hebben hulpverleners niet een sleutel bij zich, waarmee een paaltje tijdelijk kan worden verwijderd?
    Hoe langer ik er over nadenk, hoe minder ik er van begrijp.

  33. Ben er net langs gefietst. Je kunt er ruim om heen fietsen
    Als je tegen zon paaltje aanknalt is het denk ik wel je eigenschuld. Ze zijn goed zichtbaar. en als je ze niet ziet, let je ook niet goed op.

  34. In de weg staan ze natuurlijk wel. Heb altijd dat moment van twijfel bij het linksafslaan of ik het links of rechts zal passeren. Geldt ook voor dat paaltje bij het Kerkbruggetje Groot Wezenland. Maar het is in ieder geval duidelijk gebleken dat ze nodig zijn.

  35. Waarom zouden fietspaaltjes gevaarlijker zijn dan de trottoirbanden langs een fietspad? Waarschijnlijk omdat de trottoirbanden een continue factor zijn en de paaltjes niet.
    Vraagt oplettendheid, meer niet. Mits functioneel geplaatst en goed in zicht (dus niet net na een bocht).

  36. Ik krijg net mail van gemeente met het bericht dat er over weghalen van de fietspaal wel is overlegd met iemand van de gemeente, maar dat het binnen de gemeente niet verder is gekomen.
    Goede communicatie heb je blijkbaar niet zo maar.

  37. Ik zeg, scheur er gewoon overheen. Waarom moeilijk doen om helemaal om te rijden. Als je maar goed snel eroverheen gaat, fietsers ontwijken. Klaar. En wat zijn we hier toch lekker hypocriet, heilige maria’s. Te hard rijden mag ook niet, en vertel mij maar dat je nooit te hard gereden hebt.

  38. Raceeend, we hebben het hier over een tijdelijke omleiding, waarom zou je dan als automobilist persé over een fietsbruggetje moeten rijden, wat is dat voor onzin? En je vergelijking met te hard rijden gaat mank en heeft niets met dit secifieke geval te maken. Toch nog even dit; het klopt, ik rijd ook weleens te hard, maar ga nooit op wegen rijden die voor fietsers bestemd zijn. En Suze, ik blijf erbij dat je als fietser gewoon goed op moet letten, die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf.

  39. Te hard rijden vergelijken met dit. Ik rij wel eens te hard, en dat praat ik niet goed, dat is gewoon fout en daar behoor ik een boete voor te krijgen. Ik gebruik het zeker niet om voor mijzelf te kunnen goedkeuren dat ik over een fietsbrug rijdt.

  40. @Suze, je bent niet de enige hoor. De gemeente Zwolle was het vorig jaar nog met je eens:

    Samen met bewoners pakt Zwolle hinderlijke fietspalen aan

    Zwollenaren kunnen nog tot 1 oktober hinderlijke fietspaaltjes melden bij de gemeente Zwolle via speciale website http://www.zwolle.nl/fietspalen.
    Uit landelijk onderzoek blijkt dat ongeveer 60 procent van alle fietsers, die in het ziekenhuis belanden, slachtoffer is van een eenzijdig ongeval. De gemeente Zwolle wil dit percentage in eigen stad omlaag brengen. Daarvoor moet de gemeente hinderlijke paaltjes weghalen en noodzakelijke paaltjes aanpassen door bijvoorbeeld deze zichtbaarder te maken of te verplaatsen.

    http://www.zwolle.nl/artikel/Samen-met-bewoners-pakt-Zwolle-hinderlijke-fietspalen-aan.htm

    Zal me benieuwen of het verlagen van eenzijdige ongevallen onder fietsers is gelukt.

  41. De wijkagent was gewoon voortvarend begonnen met het paaltje weg te halen. Als je op goedkeuring van een ambtenaar moet wachten, liggen er al tien fietsrotondes.

  42. Ik sta al mijn hele leven voor paal. Soms zien mensen mij gewoonweg niet en knallen bovenop me. Anderen gaan links of rechts aan mij voorbij. honden pissen respectloos tegen mij aan en mijn gekleurde jas is al vele jaren oud.

    Was ik maar wat flexibeler of voorzien van een rubberen jas. Laatst kreeg ik een mooi aanbod van een condoom-fabrikant maar dat werd door mijn eigenaar afgekeurd om dezelfde reden als destijds bij de Peperbus .

    Als alternatief heeft men mij tijdelijk weggehaald. Dat voelde als een bevrijding, als een welverdiende vakantie. Maar mijn angst is nu groter dan ooit. Wat, als er straks zo’n idioot kuddedier, met zijn of haar heilige koe, denkt dat ik nog steeds weg ben en met 80 km/u over…… aaarch, ik durf er niet aan te denken!

    Of jullie stiekem toch wel? :'(

  43. @Paaltje

    Met dank aan de heer van Boven (politieke profilering) weten we dat zelfs de Gemeente Zwolle voor paal staat omdat zij kennelijk niet wisten dat de politie de paaltjes had weggehaald.

    @ Overige…

    Te kort samengevat? Volgens mij niet. De heer van Boven geeft het hier weer… … de Gemeente Zwolle niet op de hoogte van… …! De Gemeente Zwolle dubbelt qua steken laten vallen…! Waar heb ik dat eerder gelezen, waar heb ik dat eerder geformuleerd!

    Zo’n 30 minuten geleden zag ik mensen hekken wegschuiven, en met de fiets over de opengebroken weg lopen, dit met de fiets aan de hand…! Het is te triest voor woorden!

    Niet alleen de Gemeente Zwolle blundert als het gaat om de aanleg van de ‘Fietsrotonde’… ook de betreffende weggebruikers kunnen er wat van! En dan heb ik het nog niet over de fietsrotonde zelf…!

  44. Zucht… … @Zoilos, is dat jouw reactie, je niet in de inhoud verdiept…?!!! Jammer!

    Eerst even daar ter plaatste de situatie gaan bekijken (uitvoerig graag), vervolgens een mening proberen op te maken, die vervolgens in een politiek vaatje proberen te gieten, en als dat alles je gelukt is… … andere reaguurders die politieke mening proberen voor het voetlicht te brengen. Dus niet middels die eerste reactie c.q. link! Duidelijk?!

  45. @hanekamp, soms is het jammer dat mensen zich wel verdiepen, een mening vormen maar daar vervolgens weinig tot niets mee doen.

    Mijn reactie was meer op de manier van reageren dan op de inhoud, daar heb je gelijk in.

    Maar serieus, probeer iets nuttigs te doen met je mening, dat voorkomt frustratie en levert misschien iets op.

  46. @hanekamp Het lijkt er op alsof je een persoonlijke vendatta voert tegen de gemeente. Hebben ze jouw iets aangedaan ofzo?

    Het gedrag van mensen bij de werkzaamheden is afkeurenswaardig. Het lijkt mij echter niet betaalbaar om een groot deel van de dag aan 4 kanten controleurs te plaatsen om dit te voorkomen.

  47. Mijn mening betreffende de ‘fietsrotonde’ in aanleg laat ik hier en nu in het midden. Wellicht komt dat later.

    In ‘het krantje’, dat ik wekelijks krijg, staat dat, volgens de Gemeente Zwolle, een eenrichtingsverkeer via de Turfmarkt is ingesteld, dat is via het welbekende bruggetje, dit in verband met de aanleg van de nieuwe ‘fietsrotonde’. Lees het na in ‘uw krantje’.

    Maandag 29 juli blijkt dat de wegafzettingen niet voldoende zijn want allerlei mensen (zie foto’s WLZ) weten toch te midden van de werkzaamheden te geraken om doorgang te vinden: sommigen zijn brutaal, anderen zien gewoon niet het hoe-en-of-wat en kiezen ervoor… onduidelijkheid dus… dit op dat moment met een vraagteken erbij naar de Gemeente maar wellicht ook naar de uitvoerder/aannemer.

    Dinsdag 30 juli zijn in de loop van de ochtend de wegafzettingen, met daarop grote ‘spandoeken’ van de Gemeente Zwolle (iets over fietsstad en 2014), wel in eens ‘sluitend’ als het gaat om het totale verkeer (autorijbaan, fietsstrook en trottoir). En daarna komt de Gemeente Zwolle in de media met een bericht…!

    Aan het einde van die 30e juli het bericht dat sluipverkeer plaats vindt via het fietsersbruggetje naar de Indische buurt. Het ’tweede bruggetje’ (dit naast het bruggetje naar de Turfmarkt) dat in verband met de werkzaamheden door de Gemeente Zwolle in beeld had moeten zijn qua sluipverkeer in reactie op de werkzaamheden.

    Uit de berichtgeving in ‘het krantje’ blijkt dat de Gemeente Zwolle wel het bruggetje naar de Turfmarkt heeft ‘ingecalculeerd’ maar niet heeft doorzien dat het ‘fietsersbruggetje’ naar de Indische buurt ook een optie kan zijn qua sluipverkeer, dit terwijl het bekend is dat de paaltjes aldaar met regelmaat ‘weg zijn’, de wijkagent weet meer… maar ook de buurtbewoners weten en wisten meer!

    Met betrekking tot dat bruggetje ‘weet’ de heer van Boven van de Christen Unie kennelijk meer dan de normale burger weet te bereiken, want zijn mail aan de Gemeente wordt ‘aanstonds’ beantwoord en derhalve weet hij te melden dat de paaltjes niet zijn verwijderd… en toch wel zijn verwijderd door… maar dat de Gemeente niet wist dat…!!

    Ergo: Het door de Gemeente Zwolle ‘geadverteerde’ eenrichtingsverkeer via het bruggetje naar en van de Turfmarkt bestaat niet en is niet eens ingesteld door de Gemeente en zorgt derhalve dagelijks voor veel oponthoud en, vergeet het niet, voor veel ergernissen!

    De Gemeente Zwolle moet weten dat mensen, dat weggebruikers, als het gaat om afsluitingen… … etc. etc. In dit geval wist de Gemeente Zwolle dat niet… ze waren ‘een beetje dom’ (zalvend), maar toch de blunders, toch de miscommunicatie, etc. etc.

    De bebording, betreffende de omleidingen, laat ook veel te wensen over…: verkeersborden ontbreken ronduit, verkeersborden en onderborden zijn (hier en daar) niet aanwezig, verkeersborden zijn niet zichtbaar door overhangende begroeiing, etc.

    Ik ben niet ‘zuur’ qua reageren hier op WLZ betreffende de Gemeente Zwolle, maar ik heb heel sterk mijn vraagtekens bij de ‘dagelijkse uitvoering’ als het gaat om verkeer, parkeren, werkzaamheden, planning daarvan, etc. en de Gemeente Zwolle… … en dat is ‘zachtjes gezegd’. Waarvan hier akte, dit met excuses voor de lange reactie.

  48. @Paaltje: dank voor je humoristische en luchtige reactie 🙂

    Voor wat betreft de rest: interessant dat twee fietspaaltjes een dergelijke discussie op gang kunnen brengen. Vanuit het oogpunt van de wijkagent gezien snap ik zijn handelen. Dat één en ander intern in de gemeente niet goed doorgekomen is, kan natuurlijk gebeuren. Helemaal in vakantietijd en we kunnen ook niet verwachten dat iedereen op de hoogte is van een dergelijk besluit. Dan zijn we inderdaad 10 fietsrotondes verder alvorens actie ondernomen kan worden. Het had onze wijkagent gesierd en het had onrust voorkomen wanneer gecommuniceerd was geweest dat de paaltjes tijdelijk verwijderd zouden worden inclusief een vermelding van de reden. In ieder geval respect voor zijn reactie.

    Dhr. John van Boven heeft, zoals een goed en betrokken politicus betaamt, snel gereageerd en daarvoor ben ik hem dankbaar. Het is prettig als inwoner van Zwolle te merken dat (urgente) vraagstukken worden opgepakt.

    Rest mij nu om af te sluiten met het volgende (urgente) vraagstuk vanuit de Indische Buurt. Vanwaar de betuttelende maatregel m.b.t. barbecue- & stookverbod (nu toegestaan, maar met avondklok) en het verbod op parasol voor het huis?

    En zo blijkt maar weer dat we met zijn allen samenleven in Zwolle en gedragsnormen verschillen waardoor blijkbaar diverse maatregelen genomen worden met begrijpelijke uitgangspunten.

Reacties zijn gesloten.