Auto’s negeren eenrichtingsverkeer bij Turfmarkt

Zwolle – Op de eerste dag dat de politie al had aangekondigd om het tijdelijk ingestelde eenrchtingsverkeer bij de Turfmakt te handhaven was er een verkeerscontrole. Zes agenten waren deze morgen paraat om een continue stroom van verkeersovertreders te bekeuren. Ondanks grote gele verwijsborden wagen veel automobilisten, zonder blikken of blozen, de gok om de korste route naar hun bestemming te halen. Het was woensdagmorgen een komen en gaan van auto’s op de Menistenstraat. Een regen van bekeuringen a 130 euro per overtreding was het gevolg.

 

14-08-2013_verkeerscontrole_turfmarkt_05.jpg

 

Vanaf maandag 12 tot maandag 26 augustus geldt tussen de Schoenkuipenbrug en de Menistenbrug voor autoverkeer éénrichtingsverkeer. Dit heeft te maken met de werkzaamheden aan de fietsrotonde bij de Philosofenallee – Vondelkade. Het parkeerterrein de Turfmarkt is vanaf de Hanekamp via de Menistenbrug bereikbaar. Vanaf de richting Schoenkuipenbrug geldt tijdelijk een inrijdverbod richting Menistenbrug/Hanekamp. De Turfmarkt werd door automobilisten gebruikt als alternatieve route voor de deels afgesloten Wipstrikkerallee. Deze weg is echter niet geschikt voor het verwerken van veel autoverkeer. Hierdoor stroomt het verkeer op de Turfmarkt en de Menistenbrug niet altijd goed door. Nu de zomervakantie zijn einde nadert en het weer drukker wordt op de weg, is daarom tijdelijk een éénrichtingsroute ingesteld. De komende tijd blijft er gecontroleerd worden.

 

  14-08-2013_verkeerscontrole_turfmarkt_08.jpg 

 

14-08-2013_verkeerscontrole_turfmarkt_07.jpg

 

14-08-2013_verkeerscontrole_turfmarkt_06.jpg 

Het parkeerterrein de Turfmarkt is vanaf de Hanekamp via de Menistenbrug bereikbaar. Ook voor automobilisten die vanuit de richting Diezerkade – Thomas à Kempisstraat komen, is het parkeerterrein de Turfmarkt gewoon bereikbaar.

 

Vanaf de richting Schoenkuipenbrug geldt tijdelijk een inrijdverbod richting Menistenbrug/Hanekamp. 

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

85 gedachten over “Auto’s negeren eenrichtingsverkeer bij Turfmarkt”

  1. Was te verwachten!
    Genoeg mensen die zich nergens wat van aantrekken en toch maar gewoon hun eigen plan trekken. Vaker controleren lijkt me een logisch gevolg.

  2. Even terug naar de veroorzaker van dit alles??..Wat een onzin, die ‘unieke’ fiets rotonde die men aan het maken is. Weggegooid geld in deze tijd, ook wel genoemd verspilling van gemeenschapsgeld. Vast door een nijvere ambtenaar achter zijn bureau bedacht. Werden hier tot nu toe tientallen fietsers aangereden? Nee. Doodgereden? Nee. Alleen soms even wachten, nou so what? De weg de stad in en uit via de Wipstrik is een belangrijke route dat staat denk ik wel vast, na realisatie van die rotonde wordt dat nog leuk, rotonde achter rotonde????Had er desnoods gewoon een stoplicht neergezet. Overheids tekort groeit naar 3,9% in 2014??.ik begrijp wel hoe dat komt????Welkom in Zwolle??..

  3. Mooi dat de politie bekeuringen uitdeelt, sukkels die te beroerd zijn om even om te rijden moeten maar op de blaren zitten. En terecht!

  4. @horsepowerzwolle Ik vind de rotonde helemaal geen onzin en daarmee dus ook geen weggegooid geld. Ik begrijp uit jouw argumentatie dat je eerst “bewijs” in de vorm van dodelijke slachtoffers wilt, voordat er iets aan dit gevaarlijke kruispunt verbeterd wordt? En fietsers die moeten wachten is niet erg, maar owee als er een automobilist moet wachten voor een rotonde. Het alternatief van een verkeerslicht is overigens ook niet bepaald goedkoop.

  5. Ik heb daar even staan kijken. Je weet nog wel eens wat als je WLZ leest 😉 Het was te genant voor woorden hoe mensen die verkeersborden negeren, en er soms gewoon omheen rijden. Daar zat een vrouw met kind in de auto (mini) bij…. De wereld wordt steeds a-socialer!!

  6. Dit was natuurlijk te verwachten. Super dat er meteen maatregelen worden genomen tegen de mensen die de borden negeren.
    Wat ik overigens heel netjes vind, is de route over de stoep van de Wipstrikkerallee die fietsers en voetgangers nu kunnen gebruiken om niet meer om te hoeven rijden.
    Wel jammer dat je alsnog moet oppassen als voetganger dat je niet omver wordt gereden door een (brom)fietser, maar dat zul je altijd houden, ook al wordt er nog zo duidelijk aangegeven dat er afgestapt dient te worden.

  7. het was nooit een één richtings weg en nu er een belangrijke route is afgesloten doen ze dit, je kan er makkelijk met twee auto’s te gelijk langs weg met die borden.

  8. Wel jammer dat je alsnog moet oppassen als voetganger dat je niet omver wordt gereden door een (brom)fietser, maar dat zul je altijd houden, ook al wordt er nog zo duidelijk aangegeven dat er afgestapt dient te worden.

    Ach, ik heb dat vandaag ook nog gezien. De helft blijft gewoon op hun luie reet zitten. A-sociaal en lui!!

  9. gaan ze nu ook al die fietsers bekeuren die niet afstappen en gewoon over de stoep fietsen of is het weer een geval van de “Heilige aso” fietser beschermen…. dat is moeilijk, zit tenslotte geen kentekenplaat op en daar moeten ze achteraan

  10. het was nooit een één richtings weg en nu er een belangrijke route is afgesloten doen ze dit, je kan er makkelijk met twee auto’s te gelijk langs weg met die borden.

    Ik begrijp je punt, maar je ziet één belangrijk detail over het hoofd: doordat de Vechtstraat/Wipstrikkerallee is afgesloten, zou er ineens veel meer verkeer de route langs de Turfmarkt nemen.
    Deze route is wel berekend op verkeer van beide kanten, maar niet zóveel verkeer. Het zou al snel vastlopen, mede omdat automobilisten de Menistenbrug niet van beide kanten tegelijk kunnen nemen en dus op elkaar moeten wachten. Met een dergelijke verkeerstoename zouden er dikke rijen komen te staan.

  11. @mariane maar daar zijn we in Zwolle sowieso goed in. Als je van de Luttenbergstraat komt, kun je als fietser de Bartjensstraat in. Als auto mag dat niet. Het mocht al niet, maar nu hebben ze ook nog eens een groot obstakel er tussen gelegd. En dan nog zie ik af en toe auto’s daar rechtdoor rijden.

  12. En dat terwijl de oplossing zo ontzettend voor de hand ligt.
    Zet aan beide kanten van de brug een eenvoudig stoplicht neer welke de verkeersstroom netjes regelt voor de mensen.
    Zo hoeft niemand een overtreding te begaan om aan de overkant te komen, kan iedereen de route langs de Turfmarkt nemen, en hebben fietsers een beetje veiligheid vanwege al die ongeduldige automobilisten.
    Dat het omrijden nog een tijdje kan duren lijkt me duidelijk, maar om nu massaal de verkeerde route te pakken.

  13. Mensen die ’s avonds de rotonde van de diezerkade links nemen schromen waarschijnlijk helemaal niet om deze borden te negeren! Dus lekker bekeuren die lui die lak aan alles hebben.

  14. Eenrichtingsverkeer de andere kant op was logischer geweest gezien de hoeveelheid auto’s en de aanrijroute.
    Tja en dat hijsen van die brug duurt bij elkaar maar hooguit 3 kwartier weet ik uit ervaring dus…..

  15. Wat een drukte om niets. Hou je gewoon aan de regels, en mocht je dat nu niet doen dan riskeer je zelf een boete. Ik geef de dienders groot gelijk dat ze daar staan te bekeuren.

    Dat gemiep over een onnodige rotonde die bedacht ik door een te ijverige ambtenaar is ook vrij kinderachtig moet ik zeggen…wees blij dat er bij dit kruispunt nog geen doden gevallen zijn en dat ze iets doen om het iets veiliger te maken daar. Dat jij daar straks met je autootjes misschien even moeten wachten (wat je nu overigens op drukke momenten ook al moet) is vervelend voor je, maar je schijnt je daar voor fietsers ook niet al te druk om te maken.

    Conclusie van het verhaal: hou es op met klagen over wat de overheid allemaal niet goed doet in jou ogen en ga gewoon lekker aan het werk…

  16. wees blij dat er bij dit kruispunt nog geen doden gevallen zijn en dat ze iets doen om het iets veiliger te maken daar.

    Met het eerste deel ben ik volledig met je eens.
    Maar het 2e deel heb ik mijn vraagtekens bij, wordt het inderdaad veiliger. Er valt nu inderdaad niets meer aan te doen, de rontonde wordt al aangelegd. Hoop echt dat het voor de fietsers veilger wordt.

  17. Bericht door ja-tja, op 14 augustus 2013 om 17:11
    ik ben nooit vrij

    ik slaap wel smilies/wink.gif

    maar heb geen BAAS

    Dacht de overheid.

  18. Welke domme idioot is het op het idee gekomen om daar eenichtingsverkeer van te maken, mensen denk eens na hoe ver moet je omrijden om van bv de brink naar de hortensiastraat te komen

  19. Ja, en dan moet je misschien ook nog wel uit die auto komen en op de fiets stappen omdat dat veel sneller is. Moet je toch niet aan denken!

  20. Zojuist de hond uitgelaten, waarbij ik onder anderen over het stukje stoep moet waar de (brom)fietsers moeten afstappen.
    Welgeteld 0 mensen die zo netjes waren om af te stappen. En allemaal met volle vaart over die stoep heen met een dodende blik.
    Ik vind het een minder groot probleem als er niemand loopt en iemand voorzichtig over de stoep rijdt. Maar aan de andere kant: er kunnen ook mensen uit één van de voortuinen komen en die kun je niet zien door de begroeiing.

    Ook een paar jonge meiden gespot die tussen de hekken door waren geglipt en graag de primeur wilden om over de rotonde te fietsen.
    Het moet allemaal maar kunnen…

  21. Ze kunnen de automobilisten er ook op wijzen dat ze daar niet in mogen en 100 meter terug bij de borden gaan staan. Scheelt een hoop bekeuringen, onee dat kost geld:o

  22. De gemeente is er nogal goed in, een belangrijke verkeersader lam leggen om vervolgens het eerste de beste alternatief ook plat te gooien. Verbazing alom dat de Ceintuurbaan nog niet opgebroken wordt.

    Als voorbeeld neem ik hierbij de Kamperpoort waar men in de Hoogstraat aan het werk was, en tegelijk ook de Lijnbaan en Nachtegaalstraat eruit gooide, waardoor je alleen nog in de wijk kon komen door het eenrichtingsverkeer te negeren.

    Bovendien vraag ik me af, als men deze maatregel invoert omdat het anders – wegens einde vakanties – te druk word op de alternatieve route, is men dan niet veel te laat met deze operatie begonnen?

    De al oude grap van de ambtenaar die koffie drinkt en niet nadenkt is ook hier (helaas!) weer van toepassing. Voor vele plannen van zowel de lokale als de landelijke overheid geldt: Als ze er nou net ietsje langer over hadden nagedacht, was het niet gebeurd.

  23. @martin27 Volgens mij is het juist wel goed gepland. De werkzaamheden worden uitgevoerd in de vakantie, en zijn klaar voordat de scholen weer beginnen. De alternatieve route loopt via de ceintuurbaan, en die ligt er sindskort uitstekend bij.

  24. @Martin27:

    Ik ben nu wel erg benieuwd welke alternatieve route er in dit geval is ‘platgelegd’.
    Naar mijn weten liggen er hier in de buurt momenteel geen andere essentiële plekken open, naast de Vechtstraat.

  25. @ap de werkzaamheden zijn niet klaar, want de komende week beginnen de lagere scholen en de week erna de overige. Met je laatste zin ben ik absoluut eens. De werkzaamheden duren tot 24 of 31 augustus licht aan het bord met gegevens

  26. Ik heb vandaag wel een uur gekeken naar de agenten die bijna lopende band werk hadden aan het uitschrijven van bekeuringen ter waarde van 130??. Heb zelf nog een ouder iemand aangesproken en gezegd je mag hier helemaal niet in, het antwoord was daar weet ik niets van.Het inrijverbod wordt massaal genegeerd door een stelletje luie automobilisten die niet willen omrijden en dan ook nog zeggen dat ze de borden niet gezien hebben, die een blind paard nog kan zien.Laten we het maar niet hebben over wat de verkeersregelaars allemaal naar het hoofd geslingerd kregen. Heb met genoegen zitten kijken, zou zeggen heren agenten ga zo door, aanpakken die handel.8)

  27. Gewoon weg irritant! Ik woon in de Wipstrik doe dagelijks mijn boodschappen bij de coop als ik vanuit mijn werk kom. Ten eerste moet ik s’ochtends al mega omrijden omdat de vechtstraat is afgesloten en de brug bij de blaloweg. Wil ik na mijn werk boodschappen willen doen wordt er van mij verwacht dat ik dan weer via de ceintuurbaan richting de Wipstrik ga! Vind het allemaal leuk en aardig, maar de politie vangt hier alleen maar geld om hun quote te kunnen halen eind van het jaar en ik kan nog meer geld uitgeven aan benzine omdat menig mens het zo goed vind dat ze hier ff tijdelijk eenrichtings verkeer van hebben gemaakt! En oh god wat is die fietsrotonde toch nodig! Rijd er dagelijks met de auto en of fiets over en volgens mij is het een prima rotonde als iedereen gewoon richting aan zou geven of zijn hand uit zou steken!

  28. Snap niet dat ze daar geen tijdelijke verkeerslichten maken, zodat het verkeer om de beurt de schoenkuipenbrug over kan.

    Omrijden via de ceintuurbaan is wel een heel eind.

    maar ja ’t duurt maar een paar weken.

  29. @Jolien87: De weg langs de Turfmarkt kan prima dienen als alternatief. Het enige wat men moet doen is verkeerslichten plaatsen bij de brug, zodat de voorrang geregeld kan worden. Jammerlijk kan het gros van de automobilisten dit niet onderling regelen op basis van inzicht, maar verkeerslichten plaatsen zou dit probleem oplossen. Zo kun je verkeer geleidelijk langs de Turfmarkt leiden.

    Wel mag daar om mijn part in spitstijden een agent met een lasergun staan, want ik besef natuurlijk wel dat het daar in die tijden erg druk wordt. Uit mijn hoofd is de maximum snelheid ter plaatse 30km/u. Met zoveel auto’s tegelijk veel harder rijden is dan ook gevaarlijk en moet wat mij betrefd beboet worden.

    Andersom heb ik ook geen schoon woord over voor de “ik heb het niet gezien” automobilist.. Puur op de foto afgaande en de situatie kennende weet ik voldoende, als iemand al niet in staat is die borden te zien en te lezen, moet die persoon dan wel een rijbewijs hebben?

    Ik zie dat niet anders dan de bejaarde man (ook hier op weblog zwolle gestaan, wel al een hele tijd geleden) die een overstekende voetganger aanreed. Zijn argument was dat hij niet wist dat daar een oversteekplaats zat (de rotonde bij de Rembrandtlaan, vlakbij Hedon), en er dus ook niet op gelet heeft..

    Nu kan ik heel erg gaan uitweiden over mijn mening mbt weggebruikers, rijbewijzen en verkeershandhaving (ik heb overal mijn mening over…), maar dit zou misschien meer iets zijn om een column over te maken (weblogzwolle? ;)), dus houd ik hier maar voor me omdat het anders wel een erg langdradig verhaal wordt dat niet volledig op dit artikel slaat.

  30. Wat een hopeloos gezeur om z’n kleinigheid. Het betreft maar enkele weken, ik pas tijdig mijn route aan. Er staan al voor aankondigingen vanaf Stadshagen en vele andere richtingen ook.
    Wij hebben wel 2 jaar last gehad met de diverse tunnel aanleg situaties onder de Ceintuurbaan door. Zowel met de fiets als de auto steeds omrijden. En het is voor een goed doel; bekijk de resultaten van de Ceintuurbaan. Ik heb goed hoop dat de “Fietsrotonde” ook een flinke verbetering zal zijn. Ik kijk met vreugde naar de oplevering. 😀 😀 😀 😀

  31. @bert0049 Voor de basisscholen verwacht ik geen onoverkomenlijke problemen. Als het gereed (of begaanbaar) is op 24/8, dan is dat dus op tijd voordat het voortgezet onderwijs/mbo start.

  32. @viper ja, heel makkelijk cashen. Maar dit heeft niks met Den Haag te maken, dit is 100% de schuld van de domme automobilist die een halve blokkade negeert.

  33. Marieke 84, wat is er op tegen om op je fiets boodschappen te doen? Of lopend? En als je dan toch met de auto wil dan moet je niet zeuren over dat beetje omrijden. Wat een luxe-problemen hebben we toch in dit land. Kijk je weleens naar het journaal? Zie wat er in Syrië gebeurt en nu weer in Egypte. Ga jij die mensen maar eens uitleggen waar jij last van hebt. Miljoenen mensen sterven van de honger en jij moet omrijden. Goh, wat erg! Get a life zou ik willen zeggen!

  34. Donderdagmorgen stonden 8 bonnenschrijvers hun best te doen om zo snel mogelijk bonnen uit te schrijven.
    Was blij dat ik weblog Zwolle lees en even om ben gereden over de ring.

    Goeie vulling voor de staatskas.

  35. @Toeschouwer als je het niet had geweten, was je er wel gewoon, tegen de regels in, langsheen gegaan?

    In dat geval verdien je gewoon die bon. Heeft niks met staatskas vulling te maken, heeft met domme mensen afstraffen te maken.

  36. Inderdaad Japser, dit heeft te maken met dom, maar vooral a-sociaal gedrag. De politie is er ook voor om dat gedrag af te straffen. Lijkt wel of we tegenwoordig onze eigen regels willen maken en handhaven, lijkt me niet de bedoeling. Zou een beste puinzooi worden.

  37. De overtreding? Een Eenrichtingsstraat van de verkeerde kant inrijden. Dat het normaal een tweerichtingsstraat is, doet verder niet ter zake.

  38. Robin, dat is complete onzin, er zijn borden geplaatst dat dit tijdelijk één-rischtingsverkeer is, ben je dan toch zo eigenwijs of a-sociaal om willens en wetens die borden te negeren, dan moet je niet gaan piepen dat daar een sanctie voor wordt opgelegd. Dat die sanctie 130 euro is, maakt verder niet uit. Ik ga ervan uit dat de hoogte van de bekeuring afschrikwekkend genoeg is, voor de komende tijd.

  39. Ooit een keer in Amsterdam meegemaakt. Ik kwam op een eenrichtingsverkeersweg een politieauto tegen. Ik reed de goeie kant op dus zij zaten fout. Of ik maar even achteruit wou om hun ruimte te geven. Dacht het niet. Na een patstelling van een paar minuten ben ik uitgestapt en heb voorgesteld dat ik verder zou lopen en de auto daar zou laten staan. Toen gingen zij eindelijk achteruit.

    Ik vind dat je best een eenrichtingsweg van de verkeerde kant mag inrijden. Maar weet in dat geval je plaats als daardoor een probleem ontstaat. Denk dat daar over het algemeen ook niet veel bekeuringen voor uitgeschreven worden als het gewoon kan.

  40. We maken het maar al te vaak mee als verkeersregelaars het niet opvolgen van een aanwijzing en als de politie/boa het dan ziet ben je gelijk 340 euro lichter 😮

  41. @bernard, wat een asociale instelling met je ”ik vind dat je best een eenrichtingsweg van de verkeerde kant mag inrijden”. Als je dat vindt, vind ik dat ze je rijbewijs in moeten trekken. Een beetje je eigen regeltjes verzinnen, ikke, ikke, ikke,. Rot op, toppunt van luiheid, ga maar lopen of fietsen dan hier je autobelangen verdedigen.

  42. Haha, kan niet geloven dat dit:

    Een beetje je eigen regeltjes verzinnen, ikke, ikke, ikke,. Rot op, toppunt van luiheid, ga maar lopen of fietsen dan hier je autobelangen verdedigen.

    over Bernard gaat. Er zijn denk ik niet veel mensen die de auto zo vaak laten staan ten faveure van trein, fiets of benenwagen.;D

  43. @Rossi46: Iets duidelijker dan. Ik vind dat je best eens een regel mag overtreden, als je er maar niemand last mee bezorgd. Regels zijn er voor een goed functioneren van de samenleving. Als dat aspect niet aan de orde is vervalt mijns inziens de regel. Moet je wel heel zeker weten natuurlijk.
    Bij de Menistenbrug is dat overdag niet aan de orde. Maar om 2 uur ’s nachts kraait er geen haan naar.

  44. @Dame: In “Toppunt van luiheid” kan ik me wel vinden. Ik wil dit nog eens op een tegeltje hebben: “Stel uit tot morgen wat ge vandaag wellicht ongedaan kunt laten”

  45. Ik wilde dit niet doen, maar ik moet toch een deel van mijn vizie op het verkeer in het algemeen hier plaatsen. Op zichzelf heeft het weinig te maken met de situatie hier op/bij de Menistenbrug, maar past wel in de discussie die hier is ontstaan.

    Ik ben het in zoverre met bernard eens dat we hier in ons landje veel te veel betutteling hebben. Alles is lekker afgedekt met regels, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken…

    Gevolg is dat het gros van de burgers snachts bij een totaal verlaten kruispunt stil blijft staan voor een rood stoplicht.. Het is toch juist het hele ding dat je dan zelf nadenkt, zelf goed de kruising bestudeerd en als er daadwerkelijk niets aan komt (wat een goed chauffeur al in zich op neemt als hij de kruising nadert…), dan blijf je toch niet staan wachten?

    Vorige week reed ik vanaf Deventer over Raalte naar zwolle (ik ben het wegnummer even kwijt), het regende erg hard (mijn overigens niet goedkope Bosch ruitenwissers konden het niet bijhouden) en bij 60km/u besloot ik dat het MEER dan genoeg was vanwege het zicht.. Ik ben meermalen ingehaald, want “Je mag hier 80, punt.”. Nog maar eens een voorbeeld hoe gevaarlijk betutteling kan zijn. Zelf nadenken, zelf initiatief nemen betekend niet dat je overal veel te hard langsheen mag rijden, maar dat je zelf de weg beoordeelt op aantal afslagen/kruisingen, overzicht, weersomstandigheden, staat van het wegdek etc. Dit houdt dan in dat dezelfde N-weg waar je bij hoog zomer met 120km/u overheen racet, in de winter met 50 eigenlijk al gevaarlijk wordt.

    Bij daglicht, mooi weer en mits weinig verkeer is diezelfde weg ook goed te berijden met 100km/u of meer, en dan hebben we ineens ook weer te maken met die betuttelde hersendood gemaakte groep die strak 80 rijdt (en zelfs dat lukt al niet, sinds ik auto’s met cruisecontrol heb valt mij op hoe erg mensen rondom een snelheid slingeren ipv constant rijden. Ik kan mijn cruisecontrol er net zo goed uit slopen).

  46. Om even aan te sluiten op je laatste stukje over variërend haalbare snelheden op eenzelfde weg:

    dit is in Duitsland dus al het geval. Een aantal maanden geleden met iemand naar Duitslag gereden met de auto en naast dat iedereen op zijn eigen tempo rijdt, viel het ons op dat er tegelijkertijd opvallend veel rekening met elkaar werd gehouden door de weggebruikers.
    Een dergelijke verkeersmentaliteit zul je in Nederland niet snel tegenkomen, wat voor mij reden te meer is om de ‘betutteling’ -om even aan te sluiten op het woordgebruik van Martin27- te handhaven.
    Er zijn te weinig mensen die bereid zijn om rekening met elkaar te houden, die daardoor onder de duim gehouden moeten worden middels verkeersregels, waaronder maximale snelheden.

    Vanavond maakte ik het zelf nog mee in de auto:
    ik reed richting Stadshagen Noord vanaf de Middelweg, waarbij de weg (na de laatste stoplichten voor Stadshagen) van tweebaans, naar eenbaans gaat. Ik reed al nagenoeg bij het stuk dat de linkerrijbaan ophield toen er opeens een dikke Volkswagen met een rotvaart kwam aanzetten en zich er nog wel even tussen dacht te kunnen proppen, waardoor hij zichzelf klem reed tussen mij en de naderende middenberm. Dus ik begon al te toeteren dat hij moest oppassen, waarop meneer gretig begon terug te toeteren en zich vervolgens afreageerde door -nadat hij besloot toch beter netjes te wachten op zijn plekje achter mij- met vol gas bij mij achterop te rijden en vervolgens al bumperklevend achter me te blijven rijden. Op het punt dat ik linksaf sloeg en hij rechtdoor moest, toeterde hij nog even flink en stoof er toen vandoor.

    Nu kan ik me er aan de ene kant niet zo druk om maken, als hij echt besluit om door me heen te willen rijden, dan is hij aansprakelijk. Maar ik vind het wel zorgwekkend dat er zulke types rondrijden, die duidelijk hun eigen fout niet kunnen inzien en dat dan ook nog eens gaan afreageren op anderen, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.

    En om dan weer terug te komen op het onderwerp van de discussie:
    er zijn helaas altijd mensen die denken boven de wet te staan en die zich in dit geval niet aan de regels denken te hoeven houden.
    Als één iemand het zou doen, zou het inderdaad niet zo rampzalig zijn. Maar het probleem is dat het er zoveel zijn die de tijdelijke regeling negeren en gewoon dwars tegen het verkeer in gaan rijden, want dat is wat er feitelijk gebeurt. Hierdoor ontstaat er zoveel drukte op de betreffende route, dat de verkeersdoorstroming vastloopt en er binnen de kortste keren lange rijden staan te wachten bij de Menistenbrug met -ongetwijfeld- een boel gefrustreerde automobilisten omdat ze eventjes moeten wachten.
    En laten we nou eerlijk wezen: de gemiddelde gefrustreerde automobilist gaat er niet bepaald vriendelijker/veiliger op rijden.

  47. @Martin27 … … ik snap het hele verhaal dat je hier neerplept grotendeels, meer dan bijvoorbeeld allerlei ander ‘reaguursul’ van betweterige types die hier wel vaker ‘rondhangen’.

    Echter, dit on-topic, in het geval van de werkzaamheden ivm de aanleg van de fietsrotonde, is een eenrichtingsverkeer ingesteld, en daar dient men zich aan te houden, ten allen tijde, ook wanneer het niet druk is, ook wanneer men denkt alleen op de weg te zijn, want… een eenrichtingsverkeerssituatie heeft namelijk twee kanten…: Het garandeert vrij baan voor zij die het gewoon volgen en het kan ten allen tijden blokkades veroorzaken in het geval van zij die denken dat het wel even kan en het tegengesteld negeren. In dat verband noem ik: Ambulances, Politieauto’s etc. Je zult ze maar tegenkomen omdat ‘jij’ zoals @’Bernard’ denkt dat het wel even kan qua regelgeving. Fijn, mensen met zulke opvattingen!

    Regels zijn regels, en zo is het! Leef er mee en leef ze na! En als je dan, zoals in dit geval, ze negeert, al dan niet bewust, dan moet je gewoon de boete betalen.

    @Politie Zwolle/IJsselland: goed bezig, maar graag wel dagelijks, want vanmiddag leverde jullie afwezigheid alweer een blokkade op vanwege twee bestuurders die de borden ronduit negeerden.

  48. Henk Klompenmaker op Facebook:
    de bussluis van het Terpelkwijkpark openstellen, dan zijn opstoppingen verleden tijd, bij de gemeente was niemand te bereiken, iedereen is op vakantie.

  49. @Jolien87.. … Zeer herkenbaar wat je hier zo schetst. Ik maak het dagelijks mee en herken in dat verband ook de hufterigheid die als maar meer toeneemt in ons land en dan met name in het verkeer.

    Als buurtbewoner zie ik die hufterigheid ook terug nu er omleidingen zijn in verband met de aanleg van de nieuwe (fiets)rotonde. ‘Ikke’, ‘ikke’, en ‘ikke eerst’, maar ook ‘ja, maar ikke niet’, kun je hier momenteel ‘filmen’, dagelijks, dit niet alleen omdat de Gemeente niet duidelijk is… ..!

    Het kan een lange discussie c.q. opvolging van reaguursels zijn en blijven. Feit blijft dat de aanleg van een ‘fietsrotonde’ allerlei mensen geld heeft gekost… hoe je het ook went of keert… en hoe je het ook wenst te zien. Uiteindelijk zal de toekomst uitwijzen in hoeverre ‘onze’ fietsrotonde, dit ook met betrekking tot ‘Zwolle Fietsstad 2014’, daadwerkelijk een succes is (geworden).

    En zelfs dan zal daarover… …!! U voelt het al aankomen!!

  50. Voor een groot deel eens met Martin27. Verkeersborden en stoplichten maken in zeker zin ‘lui’. Ergens in Friesland heeft een gemeente alle borden weggehaald. Ik heb nooit gehoord wat de gevolgen voor de veilgheid uiteindelijk waren. Een heel aantal jaren terug (onder Tineke Netelenbos, meen ik) was er ook een overheidscampagne die gericht was op het besef dat je moet blijven nadenken. Toen zijn er ook veel “overbodige” borden weggehaald. In mijn beleving zijn die allemaal weer terug.
    Dat is de ene kant, de andere kant is de ervaring van Jolien87. Zij trof een automobilist die vast (in eigen beleving) heeft goed kan rijden en die dan achter een “slak” komt te rijden die zich aan de snelheidslimiet wil houden. Voor dat soort mensen zijn de regels bedoeld. Zouden de regels er niet zijn dan wordt het een wildwest.
    Ik heb die fietsrotonde vanochtend bekeken. Wordt een groot ding. Ik kan niet goed inschatten hoe het uiteindelijk wordt en hoe de automobilisten worden belemmerd om rond te rijden; een middenberm misschien? Ik hoop dat het een succes wordt. Met name voor die hordes die er gebruik van maken.

  51. Wijkagent Bert Bakker op Twitter:

    “Vandaag op de Turfmarkt wederom wat rustiger Toch nog weer een groot aantal geverbaliseerd.”

    Daar zat ook een hockeyer van HC Zwolle bij. Hij reed in een Peugeot sponsorauto van Autopalace en was een lange blonde jongen van een jaar of 20.

  52. Ik snap niet waarom ze daar die rotonde maken hoezo betere door strooming niet voor de auto’s wel voor de fietser nou is het gedrag van de meeste fietsers erg onbehoorlijk om netjes te zeggen automobilisten net zo maar eerst moest je daar als fietser stoppen en tog schieten die school jongeren en ook volwassen mensen er vlak voor langs…nu krijg je een situatie waarbij je als automobilist niet ziet of er fietsers van af de vondelkade komt als je net de rotonde op de hanekamp hebt genomen…dus als fietser denk je nu ik heb daar voorrang dus ik fiets door ik vind op z’n onoverzichtelijk punt dat je als fietser altijd moet stoppen je bent altijd meer kwetsbaar dan een auto..
    :D:D

  53. Daar zat ook een hockeyer van HC Zwolle bij. Hij reed in een Peugeot sponsorauto van Autopalace en was een lange blonde jongen van een jaar of 20.

    Wat is het nut om dit te vermelden? Beetje flauw eigenlijk.

  54. Kom er net weer langs (vanaf de toegestane zijde) en de politie was weer druk aan het schrijven. Best bijzonder dat mensen gewoon doorrijden terwijl er toch echt wel duidelijk staat aangegeven dat het ff verboden is. 130 euri is toch serieus geld.

Reacties zijn gesloten.