Zwolle – De gemeente Zwolle wil zo spoedig mogelijk starten met het ontwerpproces van de parkeergarage op het Katwolderplein. Dat heeft het college van B&W besloten.
Op het Katwolderplein komt een parkeergarage, die ontwikkeld wordt door de gemeente. deltaWonen bouwt hier woningen en Multi Vastgoed realiseert hier een bioscoop en commerciële ruimte. Zowel de gemeente als de ontwikkelpartners Multi Vastgoed en deltaWonen willen het Katwolderplein zo snel mogelijk realiseren. Het voorlopig ontwerp geeft een beter inzicht in de financiële consequenties van de realisatie van de parkeergarage, de eventuele risico’s en de haalbaarheid van verschillende technische varianten.
Daarnaast is het voorlopig ontwerp een minimale voorwaarde om met Multi Vastgoed de nieuwe samenwerkingsovereenkomst en met deltaWonen een realisatieovereenkomst af te sluiten. Al met al draagt het voorlopig ontwerp voor de parkeergarage bij aan een betere en meer inzichtelijke afweging en daarmee ook aan een snellere ontwikkeling van het plein.
Mooi!! De grond in met die schep. Juist in deze tijd is investeren het devies!! Hopelijk komt er ook een fraai hoogte accent van minimaal 60 meter!!
Als je je even omdraait zie je het hoogteaccent Peperbus. 😛
En weer gaan de miljoenen naar parkeergarages. Fietsers die het centrum bezoeken moeten het doen met 60 extra klemmen. Zie https://www.weblogzwolle.nl/content/view/37066/1/), terwijl de nood m.m.t. fietsparkeerruimte veel groter is.
Fietsers hebben net een rotonde gekregen, nu zijn de auto’s weer aan de beurt;)
Parkeergarages in woonwijken vind ik volstrekt overbodig, de binnenstad is toch niet meer bereikbaar voor auto’s, aan ruimere fietsklemmen rond en in het centrum is veel meer behoefte, want je kunt je fiets tegenwoordig ook niet meer kwijt rond de binnenstad.
En meer huurwoningen zijn altijd welkom, wanneer de wijk eenmaal bewoond is, loopt het vanzelf storm in de winkels, net als in de diezerpoort, sinds het winkelcentrum daar is gebouwd, doet de hele binnenstad nu daar zijn inkopen, inclusief de wijken erom heen, misschien verklaart dat de massale leegloop van de binnenstad als inkoopcentrum en mede natuurlijk het steeds verdergaande blokkeren van het autogebruik in het centrum, waarvoor dan nog parkeergarages bouwen?
sidonia moet maar eens even gaan kijken bij de verschillende parkeergarages, zeker op donderdagavond en zaterdag. Dan krijg je antwoord op je vraag! Op andere dagen is bv Maagjesbolwerk ook behoorlijk vol. Die nieuwe garage is natuurlijk niet alleen voor de Kamperpoort bedoeld. Auto parkeren en via de nieuwe voetbrug sta je ineens in het centrum! Ideaal! Daarnaast vergeet je voor het gemak even dat Zwolle een sterke regio functie heeft, die mensen komen niet op de fiets.
Nietus! Fietsers zijn nog altijd aan de beurt want die fietsrotonde is wel leuk en aardig maar een belangrijker punt, wat notabene óók voor die automobilisten van belang is, is die domme brug die er wel ligt maar nog niet geopend is. Fietsklemmen zijn veel belangrijker.
zal je zien: al die mensen die met de auto komen, gaan naar die mooie garage. Blijkt die hobbelbrug nog niet open te zijn. Dus allemaal het vouwfietsje uit de auto, stukkie omfietsen en daar sta je dan met je goede fatsoen en je vouwfietsje. Geen klemmen….. 8)
Zul je zien, is dat hele katwolderplein straks klaar, is die brug nog steeds gesloten.
Is die nieuwe brug eigenlijk wel nodig? Slechts een paar meter ernaast loopt de brug over de pannenkoekendijk inclusief rotonde. Je kunt rechtstreeks door naar de Kamperpoort. Ik fiets er altijd langs, vind het verder wel een leuk kijkobject, maar ik sla gewoon af bij die andere brug en een stukje verderop is een parkeergarage bij de Emmawijk, dan kunnen de auto’s toch daar parkeren en naar het centrum fietsen/lopen?
Die brug hoort m.i. bij de parkeergarage die daar gebouwd gaat worden. Ik denk dat hij dan veel gebruikt gaat worden. (Als hij dan tenminste open is)
Z24.nl
katwolderplein garage wordt de vervanger voor noordereiland :-*