Zwolle – Van de hand van Zwollenaar Rutger Steenbergen is deze week het boek ‘Schrijven voor SEO in 60 minuten verschenen’. In dit praktische boek legt Rutger Steenbergen uit hoe je webteksten schrijft die scoren bij zoekmachines als Google. Het boek staat na 6 dagen al op plek 39 in de Management Boek Top 100.
Wanneer mensen iets zoeken op internet typen zij zoekwoorden in. Voor de vindbaarheid van je website is het daarom belangrijk dat je de juiste zoekwoorden in je teksten gebruikt legt Steenbergen uit. Als eenvoudig voorbeeld noemt hij dat voor een masseur uit Stadshagen ‘massage + Stadshagen’ belangrijke trefwoorden zijn. Het is dan ook niet geheel toevallig dat Steenbergens eigen bedrijf ‘SEO Zwolle’ heet. (SEO is een afkorting van Search Engine Optimization, in het Nederlands: zoekmachineoptimalisatie).
Heb het boek net gekocht. Inderdaad heel praktisch toepasbare info, kan hem dus aanraden! Wist niet dat de auteur uit Zwolle komt. Grappig om dat hier te lezen!
Niet alleen uit Zwolle, maar zelfs regelmatig op Weblog Zwolle, Martijn. De wereld is klein 😉
Houdt iemand bij hoeveel boeken er de afgelopen maanden zijn uitgegeven. Ik ben de tel inmiddels kwijtgeraakt.
Is deze ook uitgegeven als e-book?
Jazeker, Arne. Onder andere via Managementboek.nl.
Ik ben erg benieuwd waarin dit boek zich onderscheidt van alle andere SEO-boeken en -sites. Er is zoveel te koop op dat gebied dat de gewone man door de bomen het bos niet meer ziet. Misschien kan Rutger aangeven waarom ik dit boek zou moeten kopen (in plaats van een ander)? En hoe kijkt Rutger tegen de uitlatingen van sommige mensen aan die zeggen dat OAO belangrijker is dan SEO?
Dag Wilbert,
Als ik ergens niet van hou is moeten, dus van mij moet je niets 🙂
Waarin ik mij onderscheid is dat ik heel praktisch tegen SEO aankijk. Je hebt een website en daar wil je bezoekers op hebben, of dat nu via SEO, social media, Adwords of nieuwsbrieven is. Daar begint het echter, want aan mensen die niets doen heb je niets. Je wilt kopers en niet alleen kijkers.
Het boek is heel praktisch geschreven vanuit dit idee en ik geef niet alleen tips hoe je bezoekers werft via zoekmachines, maar ook hoe je inspeelt op hun wensen en je zoekintenties vertaalt naar effectieve teksten.
Nog een goede reden? Hij kost maar 12,50 en je leest hem binnen een uur uit 😉
Groet,
Rutger
Ik vind 12,50 euro voor een uur vermaak wel erg duur, kun je beter naar de bios gaan 😉
Nee hoor, Jasper. Na de bios heb je niets, als je deze informatie consequent informatie toepast kun je rijk worden. Dan lijkt het me een minimale investering 😉
Ga er vooral serieus op in…
Probleem is natuurlijk dat iedereen deze trucjes toepast (ze willen allemaal wel op 1 komen in Google) maar er is maar een eerste plaats te vergeven. De rest moet het met de ereplaatsen doen en die zijn al vaak niet interessant meer om aan te klikken door het gepeupel.
Kortom, ik denk dat het niet zo eenvoudig is als deze boekjes/cursussen willen doen geloven.
En dat zonder het gelezen te hebben, ik vind het knap Tsja ;D
Ook nog even inhoudelijk reageren en niet om te verkopen, dat maakt me allemaal niet zoveel uit (en ik verdien vrijwel niets per boekje).
Dit boek gaat niet om trucjes. Ik leg uit hoe je achterhaalt met welke woorden mensen zoeken in zoekmachines en hoe je deze woorden bewust in webteksten schrijft. Het uiteindelijke doel is gratis bezoekers via zoekmachines voor je website/webshop.
Ik doe geen beloftes en bovendien: als je op je site een slecht verhaal vertelt val je alsnog door de mand. Geen valse beloftes dus, maar een systematische aanpak en hard werken.
Zoiets als de website Weblog Zwolle doet dus 😉
@Levi,
Scherp! En ik neem ook mijn pet diep af voor de redactie van Weblog Zwolle. Als je ergens in gelooft, je merkt dat het aanslaat en vervolgens jarenlang hard en gedisciplineerd werkt levert het altijd iets op.
Ik geloof niet in ‘geluk is een keuze’ maar wel in jezelf in een positie manoeuvreren waarin de kans op geluk maximaal is. Of dat nou in de vorm van complimenten, geld, liefde of persoonlijk geluk is. Je kunt ook zuur en cynisch zijn, maar dat levert zeker niets op 🙂 En nee, ik noem geen namen… Maar ik dwaal af geloof ik, haha.