Zwolle – De fietsbrug over de Blaloweg krijgt een boogvorm, dat besloot het college van burgemeester en wethouders dinsdag. Bij het besluit over de Kamperlijn (eind 2013) is ook besloten een fietsbrug parallel aan het spoor over de Blaloweg aan te leggen.
Artist impression van de Blalobrug door de Gemeente Zwolle
Met de aanleg van de brug wordt de fietssnelweg Zwolle-Kampen gerealiseerd. De aansluiting van de brug op de op het Kamperpad en de Kamperweg zijn daarbij van belang. Deze fietspaden worden net zo breed als die van de brug, zo wordt ook de fietsverbinding naar de Grote Voort/Kamperweg verbeterd. De boogbrug sluit in uitstraling aan op de Westenholterbrug. Naar verwachting wordt de brug in de tweede helft van 2015 opgeleverd.
Is dat het gebouw van Abbot wat erachter staat?
@terstal, ja.
Als ze het fietspad op gelijkniveau laten aansluiten op fietspad westenholte/stadshagen krijg je een pracht verbinding richting centrum
@hetkomtgoed en minder gevaarlijke situaties ivm de snelheid welke gehaald word bij de afdaling richting stad…
Aan het aantal pijlers te zien lijkt de boog volkomen onnodig.
@Constructor
Nu je het zegt, inderdaad. Nouja, het oog wil ook wat? Ik heb overigens het idee dat de gemeente het politieke ‘bruggen slaan’ de laatste jaren wel heel letterlijk neemt 😉 Niet dat ik het erg vind, ik vind al die infrastructurele werken eigenlijk wel tof 🙂
Als ze die boog weg nou weglaten kunnen ze dat geld gebruiken voor groenonderhoud en hoeven er geen groenvoorzieningen te verdwijnen omdat er geen geld is voor het onderhoud. Gemeente waar leg je je prioriteit als Groenstad van Overijssel?
Zal helaas wel niet bij het groen zijn maar bij prestigeprojecten die in het oog vallen ………
Oppassen voor de knik.
Komt er dan ook een verbeterde aansluiting vanaf de Kamperweg linksaf de Willemsvaart (richting Centrum) op?
Mooie oplossing. Ach, zo’n boog heeft wel wat, ook al is die niet functioneel. Het oog wil ook wat. Moet ik me voorstellen dat je straks vanaf de brug over het Zwolle-IJsselkanaal als fietser iets afbuigt en ‘op hoogte’ blijft?
Ik neem aan dat de brug wel wat verhoogd wordt? Er zat nog wel eens een vrachtwagen klem daar.
Ik zou ook zeker wat meer speling houden bij de brughoofden…
@constructor
Ik heb het plaatje nog eens goed bekeken. Aan de schaduw leidt ik af dat de pijlers alleen onder de treinrails liggen. Dat zal de bestaande brug zijn. De fietsbrug is dan zonder pijlers.
check.
Deze wordt ook bij dezelfde constructeur gemaakt als de rodetorenbrug?
Hopelijk fiets ik hier straks met een veiliger gevoel dan op de fietsbrug naar Westenholte….
Rechte/hogere brugleuningen a.u.b.??
Wat is er met de leuningen van de Westenholterbrug dan?
Wilbert,
Die zijn aan de lage kant én staan schuin naar binnen, is mooi h?!! Belangrijker dan veilig…?!?
En nu maar hopen dat de makers van die brug niet de zelfde vriendjes van B&W zijn als de makers van de Kakbrug bij het teater en de Rodetoren brug… want dan zakken we er straks door 😛
Raar hoor dat er wel weer geld is voor een brug, maar dat voor fatsoenlijke bestrating links en rechts geen geld.
Het azijnpis gehalte is weer om te 🙁
Heerlijk lachen om die reacties. 😀