Ronnie Peters 600.000e bezoeker bij Waanders

Zwolle – Op vrijdag 11 juli ontving Waanders In de Broeren haar 600.000e bezoeker. Omstreeks 14:00 kwam Zwollenaar Ronnie Peters samen met zijn zoon Jesper de boekwinkel binnen waar zij een cadeau in ontvangst mochten nemen.

11-07-2014_waanders1.jpg 

Dit heuglijke gegeven valt samen met het feit dat Waanders In de Broeren een jaar geopend is. De bezoekersaantallen zijn sinds de opening op 13 juli 2013 overweldigend. Vijf weken na de opening stond de teller al op 100.000 bezoekers. Samen met Museum De Fundatie, die in het eerste jaar na de opening 270.000 betalende bezoekers ontving, blijkt Waanders In de Broeren een ongekende publiekstrekker voor Zwolle. De gerestaureerde en getransformeerde middeleeuwse Broerenkerk biedt een verrassend retail- en horecaconcept naast tentoonstellingsruimten en een podium. Het grote publiek, naast de fijnproever en cultuurminnaar, weet deze sensatie voor oog, oor en smaak goed te vinden. Zo kan er verrassend gewinkeld worden en zijn er regelmatig lezingen, concerten en tentoonstellingen. "We zijn nu een jaar open en hoopten vooraf op grote interesse van het publiek." zo onderkent Ellen Waanders, mededirecteur van Waanders In de Broeren. “Dit overtreft al onze verwachtingen.” Waanders In de Broeren is het kloppend hart voor boek en design, kunst en cadeau, concert en theater en lekker eten.

11-07-2014_waanders2.jpg

 11-07-2014_waanders3.jpg 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

3 gedachten over “Ronnie Peters 600.000e bezoeker bij Waanders”

  1. Dit zie ik in mijn vorige bericht toen werd aangekondigd dat vanmiddag de 600.00 bezoeker zou worden verwelkomd:

    Bericht door Jeanine, op 9 juli 2014 9:08
    Is dat niet erg veel 600.000 bezoekers in 1 jaar tijd, dat zijn er 11.538 per week (dat komt neer op zon 250 bezoekers per geopend uur!), ik kom er regelmatig maar (erg) druk is het er nooit!

    En kijk eens op de foto’s, er is op vrijdagmiddag bijna geen bezoeker in de winkel, het lijkt wel uitgestorven! Of was dit gewoon een goedkope PR stunt om bezoekers te lokken?

  2. De weken vlak na de opening was het behoorlijk druk en met deze transformatie hebben ze landelijk en over de grenzen al publiciteit (en wellicht publiek) gehad.

  3. Er komen zelfs Chinezen speciaal hiervoor naar Nederland. 11.000 in een week, lijkt me niet heel erg overdreven veel. En het gaat om bezoekers, niet klanten.

Reacties zijn gesloten.