Onveilige situatie door fietsenchaos bij Isala

Zwolle – Nu het warmer wordt en het zonnetje vaker schijnt neemt bij de fietsenstalling van ziekenhuis Isala Zwolle de fietsenchaos weer toe. Het levert ook gevaarlijke situaties op bij het ziekenhuis. Een brandweeringang wordt bij toenemende drukte versperd. Weblog Zwolle deed hier een aantal keren verslag van. Isala doet haar best de chaos in goede banen te leiden. Er zijn een aantal aanpassingen geweest, maar nog altijd levert het onveilige situaties op. Isala neemt op korte termijn nieuwe maatregelen om daarmee gevaarlijke situaties te voorkomen.

 

brandweer_isala_zwolle.jpg

 

Isala heeft een aantal acties ondernomen om het stallen van fietsen voor de brandweergangen tegen te gaan. Zo zijn er aan de achterzijde van het ziekenhuis veel extra fietsenrekken geplaats voor medewerkers. En tevens zijn er fietsenrekken voor patiënten en bezoekers geplaatst rechts naast de hoofdingang. Van beide voorzieningen wordt gebruik gemaakt. Daarnaast heeft Isala met de brandweer gesproken over het verplaatsen van de brandweerinrit naar de andere zijde. Dit is helaas om technisch redenen niet mogelijk. In de afgelopen wintermaanden heeft het verkeerd plaatsen van fietsen niet gespeeld. Isala herkent de toename van de foutief gestalde fietsen nu het weer beter wordt. Isala gaat het foutief plaatsen van fietsen de komende weken proberen te voorkomen door extra surveillance van de beveiliging en het plaatsen van een waarschuwingsbord bij de brandweergang.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “Onveilige situatie door fietsenchaos bij Isala”

  1. Voor zo’n groot ziekenhuis, is er veel te weinig ruimte voor fietsers en scooters. En ook al staat er nog met grote letters boven: alleen stalling voor scooters, dan nog heb je van die eigenwijze mensen die hun fiets op de plek van de scooters neer zetten. Gevolg scooters moet hem ook ergens anders plaatsen, dan waar het hoort en daar krijg je ook rommel van. En idd die brandweerroute zit daar echt niet handig. Dat hadden ze ook wel kunnen bedenken voor dat ze de boel gingen verbouwen.

  2. @Sissy nee dat hadden ze van te voren nooit kunnen bedenken. Zie fiets-parkeerplaatsen in de stad en bij het station.
    Het lijkt erop dat er in zwolle wordt gekozen voor architecten die een leuk gebouw kunnen tekenen maar totaal geen benul hebben van verkeersstromen.

  3. Het zou handig zijn als ze aan de achterkant vh ziekenhuis ook fietsenstallingen maken voor bezoekers ipv alleen voor medewerkers. Daarnaast wat dichterbij de ingang zou ook veel gedoe en verkeerd geplaatste fietsen schelen.

  4. Het Isala is een zeer fietsonvriendelijk ziekenhuis.
    Ik kom er, helaas, minimaal 1 keer per week en kan zelden of nooit mijn fiets in de stalling of naast de stalling in de fietsenrekken kwijt.’
    De noodstalling, naast de ingang is rottig te bereiken en loopt niet fijn (ondergrond), als je al loopklachten hebt.
    Als je aan de voorkant aankomt en bedenkt, laat ik mijn fiets toch maar aan de achterkant neerzetten, dan kan je niet fatsoenlijk langs de slagbomen, maar moet je om het hele ziekenhuis fietsen.
    Achter zijn helemaal weinig plaatsen.
    Dus, betere bereikbaarheid, eigen fietspaden en meer stalling graag!

  5. Wat te denken van de parkeeroverlast overdag door medewerkers van de ISALA. Komt dit door het parkeergeld of door het de mensen zelf. Ik heb ergens gehoord dat parkeren voor medewerkers buiten zwolle gefinancieerd wordt… luiheid? Op hogeschool windesheim hetzelfde beleid. Betalen als je binnen een straal van 5km woont, oftewel 10 minuten fietsen.

  6. Er is voldoende parkeergelegenheid voor personeel aan de achterzijde voor de personeelsleden van Isala. Maar mederendeel is te lui om hier naar toe te fietsen, want dat is toch zeker wel 3-4 minuten langen fietsen. Als zij hun fietsen gewoon elders zouden parkeren zou het probleem al veel minder groot zijn..

  7. Is wel een dingetje soms inderdaad, waar laat je de fiets?
    Maarja, om er een punt van te maken lijkt me overdreven. De fiets kan overal immers.
    Of honderd meter verderop, ook prima toch?

  8. Naar dat we zo;n groot ziekenhuis hebben word er geen rekening gehouden met mensen die geen auto hebben die dus op de fiets moeten naar het ziekenhuis dus de stalling veel te klein van morgen geweest geen plaats in de stalling dan maar in de overdekte als er plaats is ISALA zorg dta ook je patienten met fiets er goed terecht kunnnen.

Reacties zijn gesloten.