App met visie dienstverlening gemeente Zwolle

Zwolle – Sinds maandag is de gratis app ‘Visie op dienstverlening’ verkrijgbaar. Via deze app is snel en eenvoudig informatie beschikbaar over de visie op dienstverlening van de gemeente Zwolle.

logo-gemeente-zwolle.jpg

De gemeente Zwolle is één van de eerste gemeenten die een app met informatie over de visie op dienstverlening aanbiedt aan haar inwoners. Ze wil hiermee haar inwoners een moderne communicatiemogelijkheid geven. Steeds meer diensten lopen al via de gemeentelijk website. De gemeente wil een goede digitale dienstverlening combineren met een warme, betrokken klantrelatie. Digitaal waar het kan, persoonlijk en betrokken waar het moet. Met zorg voor hen die zich (tijdelijk) in een kwetsbare positie bevinden. Maatwerk is daarbij het uitgangspunt. Dat is de komende jaren de inzet van de gemeente Zwolle. In de Visie op dienstverlening staat beschreven hoe de gemeente Zwolle dit gaat vormgeven.

De gemeente Zwolle ziet al enige jaren de digitale dienstverlening als één van de belangrijkste middelen om haar inwoners en ondernemers op een makkelijke en snelle manier te kunnen helpen. De afgelopen jaren zijn de  meest gevraagde diensten digitaal beschikbaar gemaakt, denk aan aanvragen van een uittreksel of vergunning. De komende jaren worden hier meer producten aan toegevoegd. Daarnaast blijft het gemeentebestuur regelgeving tegen het licht houden, overbodige regels worden afgeschaft, andere regels versoepeld. Ook zet de gemeente in op een open data-portaal waar gegevens, informatie en besluiten van de gemeente makkelijk en op een transparante wijze te vinden zijn. In alle dienstverlening geldt dat er aandacht is voor de persoonlijke omstandigheden van ondernemers en inwoners en dat er maatwerk wordt geboden. 

 

Verwachtingen

De visie op dienstverlening is tot stand gekomen na gesprekken met inwoners, ondernemers en partners. Daaruit kwam duidelijk naar voren dat de ervaringen die zij opdoen bij bijvoorbeeld wehkamp.nl doorspelen in de verwachtingen ten aanzien van de dienstverlening van de gemeente Zwolle. Ondernemers en inwoners verwachten dat de gemeentelijke medewerkers met ze meedenken, dat de regels niet leidend zijn in het vinden van de oplossing. Inwoners en bedrijven willen dat de medewerkers op de hoogte zijn zodat ze niet steeds opnieuw hun verhaal hoeven te doen. 

 

De visie op dienstverlening is te downloaden in de Zwolle Kiosk. Kijk voor de instructie en de links naar de stores op www.zwolle.nl/app.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

8 gedachten over “App met visie dienstverlening gemeente Zwolle”

  1. Persoonlijke ervaringen met site van de gemeente Zwolle zijn zeer slecht; verouderde informatie, gewenste informatie is niet te vinden, links werken niet, links zijn verouderd, ambetenaren blijken zelf niet te weten of te begrijpen wat er op de site aan informatie staat en zo kan ik nog wel even doorgaan.

  2. als je steeds meer digitaal naar burgers wil kommuniceren vallen mensen zonder komputer e.d. buiten de boot.Dat zijn behalve ouderen ook juist de kwetsbare groepen mensen. Ik heb zelf ook geen IPad en ben niet van plan er een aan te schaffen.

  3. Helemaal met de voorganger eens , de ambtenaren die daar aanwezig zijn hebben niets nuttigs te doen , ze slapen en vervelen zich en willen alleen maar burgertje pesten , kijk nu maar eens gewoon naar de binnenstad , willen van alles maar doen niets , dan maar handhaven en fietsen wegbrengen , of in het buiten gebied iemand met een loslopend hondje bekeuren , succes met je app

  4. Bericht door aja, op 13 juli 2015 13:39

    als je steeds meer digitaal naar burgers wil kommuniceren vallen mensen zonder komputer e.d. buiten de boot.Dat zijn behalve ouderen ook juist de kwetsbare groepen mensen. Ik heb zelf ook geen IPad en ben niet van plan er een aan te schaffen.

    Waar heb je dit bericht op getypt dan? Je hebt helemaal geen iPad nodig.

  5. de website is onoverzichtelijk en kan mij voorstellen dat iemand met nog minder pc ervaring er helemaal niets van kan maken. Het is jammer dat alles digitaal wordt aangeleverd en steeds minder wordt verspreid in huis aan huis bladen.