Chaos op Zwolse Ring

Zwolle – De reconstructie van de Ceintuurbaan gaat niet zonder slag of stoot en levert veel ongemakken en ergernissen op voor alle weggebruikers. Vooral ’s morgens en aan het eind van de middag is het een ware chaos op de Ceintuurbaan op het traject van af de afrit van de a28 tot de herfterlaan. Veel scholieren en werkenden banen zich een weg tussen de afzettingen en de opbrekingen door. Dit levert veel vertraging op, maar ook veel gevaarlijke situaties waarbij vooral fietsers extreem goed moeten uitkijken.

Op sommige delen is helemaal geen fietspad meer en moeten de fietsers tussen de auto’s en vrachtwagens door naar hun bestemming. Verkeersregelaars moeten alle zeilen bijzetten om het verkeer enigzins goed te begeleiden. Dat dit niet naar ieders wens is blijkt wel uit het vele getoeter en verbale commentaar richting de verkeersregelaars en de bouwvakkers. Tegelijkertijd is er bij de brug op de Zwartewaterallee ook een grote verkeershinder omdat de brug gesloten is overdag en ook daar het verkeer omgeleid wordt.

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

50 gedachten over “Chaos op Zwolse Ring”

  1. Dat dit niet naar ieders wens is blijkt wel uit het vele getoeter en verbale commentaar richting de verkeersregelaars en de bouwvakkers.

    Lekker verdraagzaam weer, zeg.. Men zal zich eens inleven in de situatie! Maar nee hoor, lekker het egoistje uithangen en zorgen voor nog gevaarlijkere situaties. En juist de meest kwetsbaren in het verkeer lopen hierdoor weer de meeste risico’s.

  2. Dat is tegenwoordig schijnbaar normaal, net zo als gewoon dom doorrijden als het stoplicht op groen staat maar de kruising staat vol, dan zorg je in ieder geval er voor dat als het stoplicht van de andere partij op groen gaat die ook niet door kunnen rijden… >:(

  3. @Willem
    Inderdaad. Zéér irritant en bovendien ook nog eens verboden in de wet.
    Ik vraag me af hoeveel van die knuppels (M/V) dat ook doen bij een spoorwegovergang.

  4. En wie is hiervoor verantwoordelijk onze wethouder Cnossen. De man die verstand moet hebben van verkeer,sport,cultuur, evenementenpleinen en terassen. Wat een verschrikking. Ik zeg heer Dogger Swollwacht nog een wethouder om de wacht aan te zetten. Succes voor een ieder die last ondervind van deze ellende.

  5. Fantastische chaos weer. Ik vind dan ook dat de verantwoordelijke ambtenaren wel weer eens een flinke loonsverhoging verdienen voor deze meesterlijke puinzooi.

  6. Altijd alles tegelijkertijd aanpakken, en niet reageren op de burger, maar lekker je eigen zin doordrijven, met alle gevolgen van dien !!
    Bedankt gemeente Zwolle :'(

  7. Het wachten is op het eerste slachtoffer! Wat mij betreft is dat wethouder Cnossen. De enige wethouder van verkeer in Nederland die het ook in zijn hoofd haalt om weggaand winkelend publiek in de auto gedwongen richting een rotonde te laten rijden om vervolgens te keren. Voor de kenners het zgn Dobbe-effect.
    Nee geef mij maar het Ceintuurbaan 2000 project van Gaston Sporre ipv Ceintuurbaan 2008 van Cnossen. En dat in de ruime zin van het woord. De sportliefhebber cq. mensen uit het verenigingsleven uit Zwolle niet zijnde BQ28 weten wat ik daarmee bedoel. William Dogger succes mijn zegen heb je.
    Voor de liefhebber verwijs ik nog even naar de column “Papje” in weekblad de Swollenaer van deze week. Geschreven door VVD-raadslid Gerrit v.d. Kooy. Hij raakt exact de gevoelige snaar.

  8. Heeft de SP in ieder geval goeie argumenten om er eens een paar autovrije dagen doorheen te drukken in deze Hanze metropool.
    Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, dat is natuurlijk een open deur want daar had tjitske siderius natuurlijk allang zelf aan gedacht

  9. Ach, prachtig hoor. Hebben ze een plan, bestaat geloof ik uit stuk of 4 fases. Eerst netjes fase 1 dan hele tijd (zeker 1 jaar)helemaal niets en dan nu fase 2,3,4 etc. allemaal tegelijk. Bijna lachwekkend als het niet zo triest zou zijn. Wat een dikke puinhoop!

  10. En waarom niet gewoon in 2 ploegen werken, op tijdstippen dat er weinig verkeer is. Zoveel meer tijdwinst en veel sneller klaar. Ach, laat ook maar, met deze 9 tot 5 mentaliteit komt daar ook geen z’k van terecht.

  11. De situatie bij de Holtenbroekerbrug is trouwens ook niet echt handig. Het staat daar de hele dag vast. Evenals op de Ceintuurbaan overigens. Ik dacht dat ze zeiden dat er altijd 2×2 rijstroken open bleven? En ze zijn nu nog bij de wat minder drukke kruisingen bezig, iets verder naar het noorden en het staat pas echt vast.

  12. Jahoor, alsof Cnossen er wat aan kan doen dat er over de Ceintuurbaan veel auto’s rijden… Die weg is nou eenmaal druk en wegwerkzaamheden zijn dan gewoon niet zonder overlast. Deze personen klaagden zeker voor die tijd dat er niets gedaan werd.

  13. De situatie bij de Holtenbroekerbrug is trouwens ook niet echt handig. Het staat daar de hele dag vast.

    Dat gedeelte is echt diep triest. Gelukkig ben ik uitverkoren om elke dag met de fiets te mogen. Vanuit Heerde (ri.) 1 uur vertraging standaard.

  14. Toen ik nog bij Electrabel zat kwam ik ook regelmatig daar op mijn fietsje voorbij. En inderdaad de Ceintuurbaan was altijd al puinzooi! En volgens mij kun je er niets aan doen dat het nu even nóg wat erger is tijdens de werkzaamheden!
    En in de tijd voordat ik in Zwolle woonde was ik ook één van de automobilisten die dagelijks over de Ceintuurbaan moest. Voor mij was het simpel opgelost: 7.30 uur beginnen en je hebt NERGENS last van!

    Mensen moeten eens wat meer zoeken naar oplossingen in plaats van problemen!

  15. Die hele verandering aan de Ceintuurbaan is pure werkverschaffing en verspilling van geld.Binnen 15 jaar ligt er een nieuwe 4 baans weg om dat stuk Zwolle heen richting Hessenpoort met een aansluiting op de A28.

  16. Volgens mij is het al een aantal jaar bekend dat de ceintuurbaan gereconstrueerd zou gaan worden zodat het straks beter doorstroomd want op de Ceintuurbaan is het zonder werkzaamheden ook chaos s’ochtends en achter in de middag

  17. geschreven door Pp, op 24 september 2008 om 21:46

    Heeft de SP in ieder geval goeie argumenten om er eens een paar autovrije dagen doorheen te drukken in deze Hanze metropool.
    Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, dat is natuurlijk een open deur want daar had tjitske siderius natuurlijk allang zelf aan gedacht

    Goed verwoord PP, helemaal mee eens

  18. Leuk hoor, naar oplossingen zoeken ipv klagen. Maar wat dan als de gemeente een oplossing om teveel overlast te voorkomen heeft door gefaseerd te werken maar zich vervolgens daar niet aan houd? :'(

  19. Leuk hoor, naar oplossingen zoeken ipv klagen. Maar wat dan als de gemeente een oplossing om teveel overlast te voorkomen heeft door gefaseerd te werken maar zich vervolgens daar niet aan houd?

    Zelf in de lokale politiek gaan!

    @Plantje: helemaal mee eens! 🙂

  20. geschreven door PEC, op 25 september 2008 om 12:37

    Dé oplossing is: problemen voorkomen.
    En hoe doe je dat?

    De oplossing?
    Ik zeg altijd als mijn man doet wat ik zeg, zijn er geen problemen. ;D

  21. Iets met communicatie en goede overdracht van gegevens, als er een nieuwe politieke wind waait. Zal toch wel gebeurd zijn. Met een goed en praktisch bruikbaar alternatief komen, is misschien ook een mogelijkheid?

  22. De plaatselijke politiek wordt dus steeds gezelliger.
    Cnossen is zojuist gebombardeerd tot “Lord of the Ringweg”.

    Natturlijk zijn we ook erg trots op onze burgervader: Henkie Tramtunnel.

    Wie volgt ?

  23. Nog een sterke kandidaat:

    geschreven door Natascha, op 25 september 2008 om 09:48

    Volgens mij is het al een aantal jaar bekend dat de ceintuurbaan gereconstrueerd zou gaan worden zodat het straks beter doorstroomd want op de Ceintuurbaan is het zonder werkzaamheden ook chaos s’ochtends en achter in de middag.

    —–

    Om hier goed over te oordelen moet je wel weten wat de planning is en wat er precies waarom moet gebeuren.

  24. altijd gezellig
    Heb zelf vaak genoeg op dit soort punten gestaan als verkeers ontregelaar. Het probleem van de ceintuurbaan is dat er te veel verkeersstromen tegelijk willen. Niemand wil tegenwoordig nog op zijn beurd wachten. Het is nou eenmaal moeilijk om als regelaar alles net zo goed te doen als een computer. zo wat als je een minuutje langer moet wachten?
    Maar het is niet anders, dit onderhoud is gewoon nodig. De kabels en leidingen moeten gewoon anders liggen om straks hier een fietstunnel te hebben.

    Voor de gene die klagen dat ze moeten wachten, shut up. Als het niet gedaan wordt blijft de ceintuurbaan druk, vervuilend en een chaos.

  25. geschreven door tjalling, op 25 september 2008 om 09:30

    Die hele verandering aan de Ceintuurbaan is pure werkverschaffing en verspilling van geld.Binnen 15 jaar ligt er een nieuwe 4 baans weg om dat stuk Zwolle heen richting Hessenpoort met een aansluiting op de A28.

    Tenminste nog iemand die een beetje oplet. 😉

    Die nieuwe vierbaansweg, het Vechtdaltracé, zal niet lang na de herstructurering van de Ceintuurbaan aangelegd gaan worden.
    Kan er weer lekker veel geld stromen in de zakken van bepaalde opvreters. >:(


  26. geschreven door PEC, op 25 september 2008 om 12:37

    Dé oplossing is: problemen voorkomen.

    En hoe doe je dat?

    Heel simpel: je gewoon aan de regels houden!

  27. Ik trek me terug uit de projectleiding verkiezing en geef de eer graag aan Gretha, moet zeggen dat het gistermiddag een stuk rustiger was op de ceintuurbaan rond kwart voor 5

  28. Dat mensen niet even het geduld hebben om te wachten. En dan maar gaan schelden op bouwvakkers en verkeersregelaars :'( trieste mensen zijn dat…

  29. Niet zeuren maar met een oplossing komen is een veel gelzen opmerking. De oplossing is: Niet meer stemmen op de Pvda en CDA de linkse Groenen er ook uit en dan heb je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel problemen opgelost, beste Zwollenaren het is zo simpel maar als er verkiezingen zijn hoor je niemand.
    Slaap lekker en een goed weekend!

Reacties zijn gesloten.