Aanpak verkeersveiligheid bij De Dobbe

Zwolle – Na twee jaren van discussie, een rechtzaak en verschillende debatavonden trekt de gemeente Zwolle 800.000 euro uit om de verkeersveiligheid bij winkelcentrum De Dobbe te verbeteren. Dat bleek dinsdagmiddag bij de presentatie van de begroting voor 2009 van de gemeente op het stadhuis.


Archieffoto

Bij winkelcentrum De Dobbe in de wijk Aa-landen komt een rotonde en een aparte uitrit voor het zware verkeer bij de Zwartewaterallee moet het parkeerterrein ontlasten. De genomen maatregelen moeten vooral de verkeersveiligheid voor fietsers verbeteren. De buurt rond het winkelcentrum zal eind dit jaar via een informatiebijeenkomst worden voorgelicht. Volgend jaar wordt met de aanleg van de nieuwe constructie begonnen.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “Aanpak verkeersveiligheid bij De Dobbe”

  1. En rotonde!!!! Tjonge, welke geniale geest heeft het bedacht om daar een rotonde te plaatsen? Ik zou er nóóóóit aan gedacht hebben ;D

  2. Knap man!!!! echt knap.

    Ik zeg Danny for president want niet op 30 augustus maar al veel eerder heeft hij het gezegd (en velen van ons hebben het met hem zien aankomen):

    geschreven door Danny, op 13 maart 2007 om 12:26

    Ze zoeken eerst een goedkope oplossing, blijkt dat niet te werken zoeken ze een andere goedkope oplossing, blijkt dat niet te werken zoeken ze een andere goedkope oplossing etc.etc. Samen gaat dit natuurlijk heel veel geld kosten, totdat uiteindelijk toch maar voor de dure oplossing van een rotonde gekozen gaat worden of stoplichten wat het al met al nog duurder maakt. Dit is de logica van de bureaucratie.

    dat is dus 1 jaar en 7 maanden voordat de gemeente het doorhad.

  3. Zo heel logisch is een rotonde nou ook weer niet dat die daar direct maar even als eerste oplossing op tafel moet komen. Zeker bij druk verkeer loopt een rotonde makkelijk vast (tip: rij in de spits eens door de Vechtstraat) en met twee rotondes zo vlak bij elkaar is de kans op een gridlock (dat alles vast staat) vrij groot. Daarom zie je ook niet vaak dat er twee rotondes vlak achter elkaar worden geplaatst op drukke wegen. Er zit straks maar zo’n 100 meter tussen beide rotondes, en dat zijn ongeveer 15 auto’s die ertussen passen, een file die de rotonde blokkeert is dan snel ontstaan.

  4. Ach, waar automobilisten rijden op een plek waar het druk is, wordt de boel toch vastgezet. En waarom? Omdat men in ieder geval één wezenlijke regel die van belang is voor de doorstroming, volledig negeert:

    Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
    2 VerkeersregelsParagraaf 4
    Artikel 14
    Oprijden van kruispunten
    Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren.

    Met andere woorden: pas een kruising oprijden als je aan de andere kant ook ruimte hebt om hem weer te verlaten. Zo niet, dan mag je dus doodgewoon níet door groen rijden…. maarja…. vergeten, vergeten, vergeten.

    Je wil niet weten hoe vaak ik als fietser vast kom te zitten door zulke onbenullen.

  5. Ik vrees dat Chris gelijk heeft en dat de rotondes te dicht bij elkaar liggen om een goede doorstroming te krijgen. Maar we zullen zien, zoals het nu is kan het ook niet blijven.

  6. Dat is inderdaad dé oplossing. Je moet eens kijken hoeveel mensen naar het winkelcentrum de auto pakken, terwijl ze een paar straten verderop wonen.
    Ik doe echt altijd de boodschappen op de fiets, tja soms moet je twee keer rijden. Nou en? Gratis fitness toch?
    En het voordeel dat je denkt te pakken met de bonus aanbieding of welke korting dan ook verrijd je weer met je dure benzine.

Reacties zijn gesloten.