Zwolle – De coronamaatregelen hakken er stevig in. Het zijn zware tijden voor sportverenigingen en ondernemers. Leden van HC Zwolle grepen Valentijnsdag aan om hun sponsoren met liefde te overladen.
Het begon op de zaterdag voor valentijn. Op de website van de vereniging verscheen een oproep aan de leden om de sponsors in het hart te sluiten. Dit omdat deze grotendeels Zwolse ondernemers een gouden hart hebben voor de hockeyclub. De hockeyers lanceerden ook nog een creatieve slogan “Sponsors, jullie zijn hart-stick-ke lief!”
Voor enkele leden was het allemaal niet genoeg. Anneclaire Hortensius bedacht een taartenactie. Ze riep andere leden op om een stem uit te brengen op de sponsor waar ze van houden. Toen alle stemmen geteld waren bleek dit Braspenning Coiffures te zijn. Vrijdagmiddag ging René den Blanken, lid van de sponsorcommissie van HCZ, samen met Anneclaire naar de Rembrandtlaan. Voor de kapsalon overhandigde René de taart aan kapper Robbert Braspenning.
“Het is zo fijn dat we dit kunnen doen als leden van HC Zwolle. Niet alleen voor ons zijn het zware tijden, veel van de sponsors hebben het ook moeilijk maar ze blijven ons financieel steunen,” zegt Anneclaire. “Het is nog mooier dat een kapper heeft gewonnen. Zij haalden het nieuws omdat het water ze inmiddels al aan de lippen staat.”
De spontane actie van de hockeyers is ook het bestuur van HC Zwolle niet ontgaan. “Het doet ons goed dat leden van onze club graag hun waardering uiten omdat ze weten hoe belangrijk hun sponsoren zijn,” zegt Eric Assink, bestuurslid van HC Zwolle. “Het is leuk om te zien dat het begon met een berichtje voor Valentijnsdag en er spontaan deze actie achteraan kwam om een sponsor een hart onder de riem te steken.”
En de kapper… die baalt dat hij nog steeds niet mag knippen maar dit liefdevolle gebaar van de hockeyers doet hem goed!