Zwolle – Zwolle Marketing is het afgelopen jaar actief en succesvol geweest. De resultaten die zijn behaald zijn terug te vinden in de flyer ‘Facts & Figures 2010’. Naast de hoogtepunten van het afgelopen jaar, worden hierin ook de plannen voor het komende jaar 2011 beschreven.
Het Zwols UITburo is van start gegaan en biedt de meest complete en betrouwbare uitgaansagenda met verschillende communicatiemiddelen, zoals de UITladder en het UITmagazine. Daarnaast zijn er verschillende gidsen en routes uitgebracht in de nieuwe huisstijl van VVV Zwolle. Nieuw is de Virtuele tour op de website vvvzwolle.nl, ideaal om een kijkje te nemen op allerlei Zwolse plekken en binnen bij bijvoorbeeld horeca, musea en winkels. Ook de bewoners van Zwolle zijn actief geweest. Zij hebben Zwolle gepromoot op hun vakantieadres met de Blauwvingergimmickhand.
Free Publicity en Twitter
Zwolle Marketing zoekt continu de publiciteit. De totaal vergaarde free publicity bedroeg in het jaar 2010: €2.836.771,80, ruim twee keer zoveel dan in 2009. Deze stijging is onder meer te danken aan de publiciteit rondom de actie Glazen Huis. Zwolle verscheen meer in de landelijke media, zo stond Zwolle in het AD, de Volkskrant en kwam het op tv bij SBS6. Ook zijn Zwolle Marketing, VVV Zwolle en het UITburo steeds meer te vinden op Twitter. Nu zijn er al honderden followers en het aantal stijgt per dag.
Vooruitblik 2011
Het komend jaar gaat de focus nog meer liggen op e-marketing en social media. Daarnaast wordt Zwolle nog beter zichtbaar gemaakt door onder andere interactieve mobiele schermen en innovatieve routes. Tot slot wordt het accent meer gelegd op marketingactiviteiten ten behoeve van bewoners en bezoekers en wordt de samenwerking met Congresstad Zwolle uitgebouwd.
Een totaal overzicht van alle activiteiten is te vinden op www.zwollemarketing.nl, hier is ook de flyer Facts & Figures 2010 te downloaden. Kijk ook eens op www.vvvzwolle.nl en www.zwolsuitburo.nl