Vrouw met fietspomp op hoofd geslagen

Zwolle – Een man en vrouw uit Zwolle, beiden 19-jaar, zijn zaterdagmorgenvroeg 6 maart , rond 03.50 uur, op de Diezerstraat mishandeld door drie mannen op een fiets. De man liep daarbij letsel aan zijn schouder op.

Het slachtoffer werd opzettelijk aangereden waarop het drietal het stel uitdaagde te reageren en op ruzie uit was. Toen het stel daar niet op inging en wegrende werd de vrouw met een fietspomp op haar hoofd geslagen. Zij moest zich onder doktersbehandeling laten stellen. Naar deze mishandelingen wordt een nader onderzoek ingesteld. Mogelijk zijn er mensen die iets gezien of gehoord hebben dat verband houdt met deze mishandelingen. Hen wordt gevraagd contact op te nemen met de politie via 0900-8844 of anoniem via Bel M. 0800-7000. Naar deze openlijke geweldpleging wordt een nader onderzoek ingesteld.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

20 gedachten over “Vrouw met fietspomp op hoofd geslagen”

  1. Op het Alg.log blijkt dat in Nederland echt veel meer geweld met dodelijke afloop plaatsvind. Dat zijn natuurlijke andere als deze zaken.

    Waarschijnlijk (zie omschrijving) kenden de 3 mannen de vrouw en of de man. Geweld is altijd een zwaktebod. Dit komt nog laf over ook.
    Wel een beetje vreemd

    met fietspomp op hoofd geslagen

    man heeft schouderblessure…….

    Maar waarom hier geen letter over hoe die 3 eruit zagen?????? Waarom hier niet?????? Er moet toch minstens IETS bekend zijn? Zeker als het klopt wat ik voor mogelijk hou

    Waarschijnlijk (zie omschrijving) kenden de 3 mannen de vrouw en of de man.

  2. Idd, hier geen signalement.

    @Dick,
    Nu even de algemene feiten op een rij:
    In Zwolle is het in het weekend (en met name in en rondom de binnenstad) altijd gedonder.
    Het gedonder blijkt, gezien de feiten, toe te nemen.

    Een oplossing(?):
    Preventie!
    Hoe?
    Politie opvallend aanwezig op straat.
    Politie die niet met zich laat sollen.

    Of ik snap er niks van of de politie heeft ergens onvoldoende capaciteit?
    Bij iedere bezuinigingsronde die er plaatsvindt belooft men heilig dat het niet ten koste zal gaan van de kwaliteit en de handhaving.
    Ik denk dat we doorlopend voorgelogen worden..

    We kunnen in Zwolle nu nog relatief eenvoudig ingrijpen, maar ik ben bang dat Zwolle daar geen gebruik van maakt en we straks ‘richting’ Rotterdam zullen gaan.
    Ik heb het al vaker aangehaald: Leer van de steden die op dat gebied aan het omvallen zijn!
    Kost niks!

    Ik kom van oorsprong uit dat wilde westen, kom er nog regelmatig en ben er trots op dat Zwolle daar (nog?) niet op lijkt.

    Hoe krijgen we de plaatselijke politiek nu zover om ze het licht te laten zien en dit in de kiem te smoren nu het nog kan?

    Het lijkt wel of het een wetmatigheid moet zijn als het om ontwikkelingen gaat die met verloedering te maken hebben.
    Eerst gebeurt het in de USA, dan komt het deze kant op, te beginen in de grote steden en zich dan verder uit te breiden..

    Dit was Man bijt Zwolle 8)

  3. Bericht door dick, op 7 maart 2010 om 14:54
    Op het Alg.log blijkt dat in Nederland echt veel meer geweld met dodelijke afloop plaatsvind. Dat zijn natuurlijke andere als deze zaken.

    Waarschijnlijk (zie omschrijving) kenden de 3 mannen de vrouw en of de man. Geweld is altijd een zwaktebod. Dit komt nog laf over ook.
    Wel een beetje vreemd
    met fietspomp op hoofd geslagen

    man heeft schouderblessure…….

    Maar waarom hier geen letter over hoe die 3 eruit zagen?????? Waarom hier niet?????? Er moet toch minstens IETS bekend zijn? Zeker als het klopt wat ik voor mogelijk hou

    Waarschijnlijk (zie omschrijving) kenden de 3 mannen de vrouw en of de man.

    [/quote]
    Jezelf quoten maakt het niet geloofwaardiger Dick 😉

    Wellicht is er echt niet meer bekend van de daders. Wat mij betreft inderdaad ook hier het signalement bij. En niet het signalement bij andere berichten weg laten.

  4. @ Hans;

    Hans: In Zwolle is het in het weekend (en met name in en rondom de binnenstad) altijd gedonder.
    Het gedonder blijkt, gezien de feiten, toe te nemen……

    een indruk dus.

    Ik: blijkt uit welke cijfers? En hoe verhouden die zich tot andere provinciehoofdsteden? Hoeveel geweld is afkomstig van mensen die niet in onze mooie stad wonen?

    Jammer dat je zonder een feitelijke onderbouwde probleemdefinitie en een geluid van de politie zélf…al roeptoetert: meer blauw op straat.
    Mijn indruk….als regelmatig bezoeker van onze mooie stad. Schat bijna in een nog iets grotere ervaringsdeskundige dan jou: volgens mij is het zeker in dé straat waar veel geweld is……eerder afgenomen dan toegenomen in vergelijking met vrogger in de Voorstraat. Let op: lees graag andere indrukken en nog liever meningen en feiten van de mensen die het weten kunnen.

    Nav je eigen indruk trek je zelf deze conclusie
    Of ik snap er niks van of de politie heeft ergens onvoldoende capaciteit?
    Hans, als je een anwoord wilt zul je ff wat research moeten verrichten.

    Dat je hier bang bent is weer een indruk:
    We kunnen in Zwolle nu nog relatief eenvoudig ingrijpen, maar ik ben bang dat Zwolle daar geen gebruik van maakt en we straks ‘richting’ Rotterdam zullen gaan.
    Ik heb het al vaker aangehaald: Leer van de steden die op dat gebied aan het omvallen zijn!
    Kost niks!

    DAT laatste ben ik zeker met je eens en toepasbaar in elke werkomgeving: Je kunt altijd van een ander leren! Doe dat dan ook, kijk eens om je heen, een werkbezoekje kan zo overdreven lijken, maar zoveel opleveren. Heb echter de INDRUK dat dat ook wel gebeurd.

    Jij: Hoe krijgen we de plaatselijke politiek nu zover om ze het licht te
    laten zien en dit in de kiem te smoren nu het nog kan?

    Ik: Licht zien en wakker worden, vind ik zucht-termen. Misschien is het handig eerst eens met een stuk of 10-15 gerichte vragen naar de hoofdcommissaris te gaan? Stellen we de vragen samen op, gaan we er samen heen, en maken we samen een verslag voor het onvolprezen weblogZwolle?

    Man bijt hond 🙂 Met het verschil dat ik je wel serieus neem. Net als veruit de meeste reageerders hier.

    PS Mis je het Westen?

  5. Hé Plantman, ben ook geen zelfquoter, maar het kwam door de tijdsdruk.;) Grappig dat je dat linkt aan geloofwaardigheid 🙂

    * Waarschijnlijk (zie omschrijving) kenden de 3 mannen de vrouw en of de man. Geweld is altijd een zwaktebod. Dit komt nog laf over ook.
    Wel een beetje vreemd

    Waarschijnlijk impliceert een “indruk” waar ik graag meer over had gelezen in het politiebericht. Kortom, ik vind dit een barslecht politiebericht. Veel te weinig info!!

    Mijn vraag idd:
    Maar waarom hier geen letter over hoe die 3 eruit zagen?????? Waarom hier niet?????? Er moet toch minstens IETS bekend zijn? Zeker als het klopt wat ik voor mogelijk hou.

  6. Nog iets over huidskleur in signalement. Prima, moet zeer belangrijk voor een daderprofiel.

    Maar wat kan ik als goedwillend en misschien zelfs wel mogen helpend burger met “getinte huidskleur”?

    – Chinezen zullen ze toch wel chinezen noemen?
    – Ambonezen?
    – Antillianen, Surinamers negroïde mensen?
    – Te ernstig gezonnebankte/gebakken roomblanke Nederlanders?
    – Viëtnamezen?
    – Indonesiërs?
    – Molukkers?
    – Aziatisch uiterlijk?
    – Turks/Marokaans uitziende?

    Mag het wat duidelijker? Bedoel bovenstaande benamingen zijn in elk geval specifieker en er zijn er ongetwijfeld meerdere te bedenken. Zeker als je er een lengte-indicatie bijgeeft: grote, kleine.

    Maar ook:
    – roodharige
    – kale
    – (redelijk) lang haar

    Ja, als je toch een duidelijk politiebericht wilt schrijven, met als doel dat de dader gevonden wordt…..maak het dan zo gespecificeerd mogelijk. Waarbij je natuurlijk ook te ver kunt gaan. Zeker in deze tijd:
    Iemand, doordat je genuanceerd wilt zijn, een iets andere beschrijving meegeven……iemand voelt zich aangesproken en denkt: Hé hier is een slaatje uit te halen. En wellicht nog te krijgen ook.

  7. Ik vind het jammer dat hier idd geen signalement bij staat. De slachtoffers staan namelijk namelijk zeer dicht bij mij en ik zou heel erg graag zien dat dit tuig hiervoor zal boeten.

    Het bericht klopt niet, de slachtoffers zijn geen 19. Ze zijn 27 en 31 jaar. De daders werden geschat op 19 jaar. Het waren overigens blanke jongens. Verder weet ik ook niets, als ik het wist zou ik het hier melden.
    De opmerking dat de daders bekenden zouden zijn van de slachtoffers is ook alles behalve waar. Het is een typisch geval van zinloos geweld. Zonder reden of aanleiding. Dus bij deze:

    Wie weet wie dit waren?? Ook voor onze eigen veiligheid in onze mooie stad. Want zolang deze T**********S vrij rondlopen kunnen ze dit gewoon nog een keer doen! En misschien is het wel een bekende van jou!

  8. Zat politie in de stad zaterdag ’s avonds hoor.
    Maar vrijwel allemaal veilig in hun auto, rondjes rijdend over de Melkmarkt.
    Of ze staan met z’n allen om het hoekje bij de Sassenpoort bonnen uit te schrijven.

    Het aantal agenten dat ik echt tegenkom, te voet of lopend, is op twee handen te tellen :(.

  9. @ Politie Zwolle: Attentie graag!!!

    Ik vind het jammer dat hier idd geen signalement bij staat. De slachtoffers staan namelijk namelijk zeer dicht bij mij en ik zou heel erg graag zien dat dit tuig hiervoor zal boeten.

    Het bericht klopt niet, de slachtoffers zijn geen 19. Ze zijn 27 en 31 jaar. De daders werden geschat op 19 jaar. Het waren overigens blanke jongens. Verder weet ik ook niets, als ik het wist zou ik het hier melden.

  10. @ Dick, ik ben voor cameratoezicht in “risicogebieden”. Zoals fietstunnels en dus ook de binnenstad (het uitgaansgebied sowieso). Maar van mij hoeft niet elke straathoek van Zwolle dus te worden vastgelegd.

    Maar politie gewoon op straat inzetten, tussen de mensen, lijkt mij effectiever.

  11. @ Sander, ik vroeg het omdat de politie zo dus ook heel makkelijk op afstand de boel in de gaten kan houden. Anno 2010 hoef je de politie niet altijd te zien, terwijl ze er toch zijn. Ben wel eens benieuwd naar de eigen mening van de politie. Hebben ze een capaciteitsprobleem? Vinden ze bijvoorbeeld een bureau in Stadshagen nodig? En die andere vragen allemaal over wat wel en wat niet in een opsporingsbericht.

    Misschien een interview van de maand op het onvolprezen WeblogZwolle?
    Max. 10-15 vragen samengesteld door iedereen die vragen wil stellen? Om ste beurten een interview afnemen en hier de antwoorden weergeven?

  12. @ Dick, je hebt helemaal gelijk.
    Maar blijkbaar werkt dit niet voldoende? Elk weekeinde is het wel weer raak als ik zondag’s WeblogZwolle lees.

    En voordat ze alles vanaf een afstandje op een beeldscherm bijhouden, mogen ze wel eerst de goede signalementen vrijgeven ;).

  13. . Anno 2010 hoef je de politie niet altijd te zien, terwijl ze er toch zijn.

    De burger kan hen niet zien, maar zij de burger wel…
    Wat heeft de politie anno 2010 dan te verbergen, vraag ik me dan af…. 😉

  14. Ook die vraag zouden we in een speciaal WLZ met hoofdcommissaris-interview kunnen betrekken:

    Wat heeft de politie anno 2010 dan te verbergen, vraag ik me dan af….

  15. @Dick (ref. 8 maart 2010 om 09:25)

    Dick, Het zijn inderdaad slechts indrukken die gebaseerd zijn op o.a. de meldingen alhier. Met name in het weekend.

    Het gaat mij overigens niet over één probleemstraat, maar ook om andere willekeurige locaties in Zwolle.
    Incidenten vinden kennelijk op meerdere locaties plaat.
    Ik heb dus de -indruk- dat er meer incidenten plaatsvinden dan bijvoorbeeld twee jaar geleden.
    Ik heb geen absolute telling gehouden van incidenten gehouden , gedurende een X-periode.
    Dat zou eigenlijk erg simpel kunnen zijn: Je turft (binnen een gesteld kader) de berichten op Weblog gedurende een jaar en je hebt een beeld.

    De cijfers van andere steden vindt ik niet relevant, het gaat om Zwolle.
    Hoeveel geweld er van mensen komt van buiten Zwolle lijkt mij ook niet zo spannend, het gaat er om dat het in Zwolle gebeurt.

    Of ik heimee heb naar het westen? Nee!
    Als ik daar kom (en nog niet eens in Rotterdam, maar een plaats daar 20 km vandaan) dan vallen mij dingen op waar ik niet vrolijker van wordt en daarbij is Zwolle zeker nog heilig.

    Wij wonen hier in een wijk waar een agent bijna nooit een voetstap zet.
    Eens in de maand rijdt er misschien een Politieauto door deze (doorgaande) straat.
    Ik heb daar wel eens over gesproken, ik kreeg als antwoordt dat ik blij mag zijn dat het hier niet nodig is.
    Zo kan je het ook bekijken.
    Vooralsnog ben ik zeer tevreden en hoop dan ook dat we niet de kant op gaan die ik elders heb meegemaakt.

  16. Ben eens staande gehouden (A28 thv afslag ROVA) omdat ik…..zat te scheren in de auto. Kreeg een mooie donderpreek die ik NATUURLIJK gelaten onderging. Geen bekeuring Natuurlijk wel het scheerapparaat uit het dashboardkastje; te verleidelijk!

    “…..waarop de diender Dick het volgende meedeelde: Scheer je weg”.

    Overigens: Heb je nu een scheerkwast aan je voorspiegel hangen Dick ?

Reacties zijn gesloten.