Gemeente Zwolle klantvriendelijk

Zwolle – De gemeente Zwolle scoort hoog op klantvriendelijkheid. Dat blijkt uit een onderzoek dat door Kassa en Store Support werd uitgevoerd onder 24 grote Nederlandse gemeenten.

De gemeente Zwolle scoort een tweede plek op de gemiddelde totaalscores van mystery calls, een tiende plek op de mystery e-mails en verdient daarmee de vijfde plaats op de totaalscore. Utrecht scoorde het beste, Vlissingen eindigde op de laatste plaats. De mate van service- en klantgerichtheid van gemeenten in Nederland is onderzocht door middel van een mystery guest-onderzoek. Door het uitvoeren van mystery calls en mystery e-mails is achterhaald hoe Nederlandse gemeenten scoren op klantvriendelijkheid. 24 gemeenten werden aan de hand van een case getest op het tijdig en volledig beantwoorden van vragen per e-mail en per telefoon.

Vragen die onderdeel vormden van de case waren bijvoorbeeld: Hoe kan ik een parkeervergunning aanvragen voor de binnenstad?' enWelk afval moet ik verwerken als chemisch afval?’ De gemeenten werden beoordeeld op de manier waarop de medewerker vragen stelde, begrip toonde en de klant vriendelijk te woord stond. Ook op de snelheid waarmee e-mails werden beantwoord en de inhoud ervan werden de gemeenten beoordeeld.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

7 gedachten over “Gemeente Zwolle klantvriendelijk”

  1. Dit bericht moet afgezwakt worden want dit klopt niet.Telefonisch gaat het aardig maar e-mail is een drama.Elke keer moet je wachten en dan na een aantal dagen moet je ineens iemand anders bellen of mailen.Zelfs met een leesbevestiging zeggen ze nog dat ze de mail niet hebben ontvangen.Ik heb afgelopen maandag nog een vraag gemaild maar heb daar nu nog geen antwoord op.>:(

  2. Laatste tijd redelijk geholpen al belde Bureau Verkiezingen (tegen de afspraak) niet terug. En die comedy met dat verkorte nummer, dat niet overal vandaan gebeld kan worden.
    Maar hoe zit het met de “betalingsranglijst”? Betalen ze al eens wat sneller?

  3. Mailen naar de gemeente is een drama, zelfs als je rechtstreeks de wijkmanager mailt krijg je geen antwoord, zelfs geen ontvangsbevestiging. In Zwolle is de afstand tussen gemeente en burger groter dan het gat van de Grand Canyon.

Reacties zijn gesloten.