Zwolle wil met bidmovie Glazen Huis binnenhalen

Zwolle – Zwolle Marketing en Gemeente Zwolle zijn donderdag een grootschalige internetcampagne gestart om het 3FM Serious Request Glazen Huis naar Zwolle te halen.

 

{vimeo}10243053{/vimeo}

Klokslag 11.00 uur werd er een digitale flyer verstuurd met een link naar een bidmovie. Met deze korte film wil Zwolle Marketing i.s.m. Gemeente Zwolle de populaire radiozender overtuigen dat het Glazen Huis in 2010 naar Zwolle moet komen. Ook vindt men in de flyer een link naar de site van 3FM waar iedereen een bericht achter kan laten zodat 3FM overspoeld gaat worden met reacties. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een bidbook die samen met de bidmovie op vrijdag 26 maart bij 3FM moet worden ingediend. Zwolle is niet de enige stad die interesse heeft in het Glazen Huis. Intussen hebben meer dan 10 steden een aanvraag ingediend.

Serious Request is een gebeurtenis waarbij stad, bevolking en ondernemers zich goed kunnen profileren. Het evenement zorgt voor veel extra bezoekers en de stad kan zich voor een miljoenen publiek presenteren aan de rest van Nederland.

Donderdag vanaf 11.00 uur kan iedereen de initiatiefnemers helpen door naar www.glazenhuisinzwolle.nl te gaan en een reactie achter te laten.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

14 gedachten over “Zwolle wil met bidmovie Glazen Huis binnenhalen”

  1. Kost de stad 250.000 euro. Boomfeestdag kostte 140.000 euro. Samen al bijna 400.000 euro uitgeven voor promotie voor de stad. Tel daar nog eens de salarissen van de heren en dames marketeers en het ambtelijke apparaat bij op plus alle andere promotieactiviteiten dan loopt het al gauw in de miljoenen. Is er al eens onderzocht wat de baten zijn? Daar hoor of lees ik namelijk nooit over. Laatst in de Stentor wel gelezen dat de opbrengst voor Groningen van Het Glazen Huis 7,3 miljoen was en dus niet te versmaden volgens de marketingjongen. Deze opbrengst was echter voor het goede doel en ik vraag me af of deze heer weet waar het hier over gaat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de marketingambtenaren vooral bezig zijn hun eigen baan veilig te stellen.

  2. Tuurlijk, het goede doel van Serious Request is nu vooral voornamelijk er zelf beter van te worden, verworden tot een perfect marketinginstrument voor de DJ’s, de Telecombedrijven, de (horeca)ondernemers, de stad, de langskomende artiesten en noem ze maar op, die heerlijk meedrijven op de commerciele onderstroom en last but not least voor de jongeren die zodoende weer een een evenement hebben waar ze weer het eens flink op een zuipen kunnen zetten en de verveling te doorbreken. Het goede doel zelf, dus waar het werkelijk om zou moeten gaan en waar het ooit om begonnen is, lijkt alleen nog maar bijzaak. Het woord profileren kan men in dit verband beter vervangen door profiteren.

Reacties zijn gesloten.