Dit is een Algemeen Log. Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
De redactie probeert dit Algemeen Log na ongeveer 250 reacties van een vervolg ( Algemeen Log 144 ) te voorzien. Dus, heb je een tip, nieuws of iets anders dat je kwijt wilt: ga gerust je gang!
hallo
Hakllo
Haha Assendörper.
Ha die JanD:D:D. Ook gefeliciteerd.
haha Assendorper gefeliciteerd al weer!
Zelfde tijd he.:D
Bedankt Joppuh. We staan nu op een gedeelde tweede plek.
Ook jij hebt goud JanD.
Mogguh! Rustig hier, Jan & Assie gefeliciteerd. Precies volgens de afspraak dacht ik Assendorper…volgens mij heb ik uitstekend woord gehouden 😀
Sigmund als cadeautje
Al bij Youpuh gekeken Yoppuh?
Tim, dit is toch hele andere taal Op zondag MOET je met je gezin leuke dingen gaan doen etc:o:o:o
YJoppuh, helaas 3 weken geleden de laatste Youpie 🙁Het is toch nog wel leuk dat ie ze bundelt. Heb op vakantie (achteraf en herkenbaar) nog weer gelachen in “Voor mijn beste vriend”. Waar overigens ook wat heel liefs vooringeschreven stond bij mij, maar dat terzijde.
Gaan er nog veel naar de Open Dag van de FC?
Bij Attemerbroek 8 km door ongeluk. Andere kant op (volgens mij naar ’t mooie Zwolle) 4 km file: sterkte mensen!
Assendörper en JanD gefeliciteerd.
Wel keupies natuurlijk:
Jan Vennegoor of Hesselink en Arnold Brugging houden vanaf maandag hun conditie op peil bij Jong PSV. Beide spelers namen deze zomer transfervrij afscheid van Hull City en Hannover 96.
Zaakwaarnemer Rob Jansen meldt dat het tweetal het liefst in het buitenland aan de slag gaat. Vooral spits Vennegoor of Hesselink vindt het nog te vroeg voor een definitieve terugkeer naar Nederland. Trainer Fred Rutten van PSV kan Marcus Berg, Jonathan Reis, Ola Toivonen en Danny Koevermans al als centrumspits gebruiken. Hij liet vorige week Koevermans niet naar Feyenoord vertrekken.
—-
Ga jij nog naar de Ceintuurbaan Ingrid?
Denk dat ik nog wel even heen ga naar open dag. Jongste helpt bij het caravan trekken. Ben benieuwd, of dat ding in beweging te krijgen is. En nog even kijken of ik Natascha kan spotten.
Caravans trekken? Zit de caravan of love er ook bij 😮
Natas staat volgens mij voornamelijk met Ingrid bij de Kidsclub.
Ga misschien nog wel even, maar lekker keutelen vind ik ook niet verkeerd. Zolang het nog kan. Vanavond een gezellige verjaardag, kan ik ook niet in de lorem aankomen. Ga altijd met mijn breurtie maar die is nog op vakantie; zie wel. Veel plezier in elk geval, als je nog gaat.
Bon Jovi….In these arms: De 3fm zaterdagplaat tot nu toe, vind ik :D:D:D
De richtingaanwijzer knippert al wel heel heftig een bepaalde richting op:
Hilversum vreest kaalslag
Minderheidskabinet richt vizier op publieke omroep ?? Minder zenders ?? Honderden of zelfs duizenden banen dreigen te verdwijnen ?? Gemeente vergelijkt situatie met massa-ontslag bij Organon in Oss
Hilversumse brief aan informateur Opstelten
“Er is veel onrust in Hilversum en de zorgen zijn groot”, zegt Ton. F. van Dijk, oud-netcoordinator van de Publieke Omroep in de Volkskrant. Honderden of zelfs duizenden banen dreigen op de schop te gaan als een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV er komt.
“Dat is ook niet zo gek, als je ziet wat deze partijen met de omroep willen. Dat is draconisch”, zegt Van Dijk in de Volkskrant. Ook voor de programma’s hebben de plannen van de VVD, CDA en PVV grote gevolgen.
Mogelijk verdwijnt er een tv-net. De PVV wil nog verder gaan en drie tv-netten terugbrengen naar een. Ook wil die partij alle zes publieke radiozenders uit de ether halen. De VVD is iets gematigder en twee tv-netten en vier radiozenders behouden. Het CDA heeft gezegd niet uit te sluiten te gaan snijden in de publieke omroep.
In een brief naar Ivo Opstelten vergelijkt de gemeente Hilversum de bezuinigingen met de situatie rond het voormalig Organon. Daarbij verwijst ze naar een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam dat elke voltijdbaan die bij de omroepen verdwijnt, nog eens anderhalve baan bij toeleveranciers kost. Het zou dan gaan om 7.500 banen die verdwijnen.
De Volkskrant: Omroepen vrezen massaontslag
Persbericht Gemeente Hilversum
(met veel links…die vanzelfsprekend te openen zijn)
——–
Huren moeten fors omhoog.
Owww The Cult—She Sells…:D:D:D
Youp is nog op vakantie Dick!
😮 3 weken weg?, zal wel een paar cent meer dan ons verdienen. Nou ja, ’t is um absoluut gegund.
Bedankt Joop!
Hansie H. gaat nu janken, maar ga eerst maar eens naar je CDA-maatjes, die maakt het schijnbaar nixxx uit Sterker nog, ze staan er achter :o:o:o
wij van de felicitatiedienst feliciteren :
Assendörper, met z’n 7e gouden plak,
en JanD met z’n 2e gouden plak (z.t.)
Eregalerij:
met 4: ja-tja, ingrid
met 5: Natascha en Tim
met 6: Gezellig, drama123
met 7: Joppuh en Assendörper
met 20: Dick
Ben jij of ken jij iemand die op zoek is naar een koophuis in Zwolle?
Dit ruime 5 kamerappartement staat in het centrum en is uitstekend onderhouden.
http://www.st—t.nl
======
Admin-edit: link weggehaald. Spammelding inclusief alle details gedaan naar de provider behorende bij het geposte commerciële bericht, via abuse@vodafone.nl. De reactiemogelijkheid is geen reclamebord, daar is onze bannerruimte voor. Neem contact op voor meer informatie over adverteren. Niet weer doen dus.
Altijd goedkoper dan een advertentie natuurlijk “Ilse”. Of heet je echt Ilse en hoe ben je belanghebbend; jij probeert te verkopen? Heb je toch geen makelaar nodig?
Joop kwam er eerst mee. Zie mijn post van vannacht:
—-
Bericht door dick, op 7 augustus 2010 om 02:25
Zag net de herhaling: voltreffert!
Jort Kelder spreekt K&vdB aan op homo-dsicriminatie door EO
Gesprek over potenrammen in Amsterdam neemt onverwachte wending
Bij Knevel en Van den Brink werd de Amsterdamse burgemeester Van der Laan kritisch ondervraagd over het probleem van homo’s die bedreigd en gemolesteerd worden. Tijs van den Brink vroeg op stellige wijze of het een ‘Marokkanen-probleem’ is. Van der Laan geeft uitleg over de oorsprong en dan kaatst Jort Kelder het verwijt terug. Dat blijkt niet de bedoeling, valt af te leiden uit de geïrriteerde reactie van de presentatoren.
De Mannenbroeders mogen alleen zelf wijzen!
Ben geen fan van Jort, maar dit mag ie vaker doen Dit is Het fragment
—–
Bij de buren vonden ze e.e.a. (terecht) ook een topic waard.
Pot en ketel
***
Oeps, vandaag niet naar de Open Dag van de FC. Er komt spontaan, belangrijke en dorstige visite 😀 Veel plezier!
Daar heb ik ook nog aan gedaan. De lol ging over toen ik een hele nacht in de ringen heb gehangen omdat ik niet meer uit het vogelnestje kon komen. Ik voel nou wel wat voor ballet. Wie weet, komt het er nog een keer van.
Opvallend dat de (anders stillere) omgeving van Zwolle, woensdag al van zich liet horen Zwolle? Weet niet of geen mening? Nog een interessante link Met al vrij snel links, een aantal huiveringwekkende uitspraken op video
Zou VVD/CDA nu ook schrappen in art.1 van de Grondwet tolereren/oogie dichtknijpen?
Net even naar de open dag van FCZ geweest, het is er gezellig druk en genoeg te doen en te bekijken.
Mooi Ingrid, ’t komt er bij ons niet meer van. Het is hier ook gezellig, niet druk en wat nuttigs te doen: genoeg, weet ik niet. Daarom ga ik afsluiten. Voor dat mijn gezelschap deze site té leuk begint te vinden 😉
Doeiiii
Vennegoor in beeld bij Feyenoord
AMSTERDAM – Jan Vennegoor of Hesselink staat in de belangstelling van Feyenoord. De 31-jarige aanvaller moet in De Kuip het spitsenprobleem oplossen.
© ProShotsDat liet Mario Been weten in het televisieprogramma FC Rijnmond.
Vennegoor zit momenteel zonder club, nadat hij deze zomer moest vertrekken bij Hull City.
—–
Terwijl ik 11:36 dit poste:
Jan Vennegoor of Hesselink en Arnold Brugging houden vanaf maandag hun conditie op peil bij Jong PSV. Beide spelers namen deze zomer transfervrij afscheid van Hull City en Hannover 96.
Zaakwaarnemer Rob Jansen meldt dat het tweetal het liefst in het buitenland aan de slag gaat. Vooral spits Vennegoor of Hesselink vindt het nog te vroeg voor een definitieve terugkeer naar Nederland. Trainer Fred Rutten van PSV kan Marcus Berg, Jonathan Reis, Ola Toivonen en Danny Koevermans al als centrumspits gebruiken. Hij liet vorige week Koevermans niet naar Feyenoord vertrekken.
Ook voor 17jarigen? 🙂 Enne… Die 38 euri, zit je bij Achmea met je zorgverzekering dan? Volgens het interneP is het duurdâh.
Oh plantje, kun je ook een abbo nemen met niet-onbeperkt sporten? Of zit je dan vast aan een P.C.?
Ernstig zeg! En maar hullie-wijzen en oordelen…
Dacht dat love/liefde, juist een gemeenschappelijk thema was?
Iemand nog naar RTV Twente gekeken, ik ben toch niet in beeld geweest he?
Moe maar ontzettend voldaan thuis gekomen:D Ik vond het idd ook een gezellige drukte, niet mega druk maar dat hoeft ook niet altijd. Geen idee hoeveel mensen er zijn geweest.
Jammer dat Ingrid niet mee mocht doen met de ballonnen wedstrijd:(;)
Hans voordat ik kon zeggen dat ik het was, was je alweer weg, maar je hebt iig foto’s gemaakt van de drukte rond de ballonwedstrijd kraam;D
Ik zeg het was gezellig!!
Heb RTV Twente maar heel even gezien, heb we een bekende gezien, bij het caravan trekken, jij weet dan wel wie. Jullie stand heb ik niet in beeld gezien. Het waren verder meer sfeer impressions die ik toen gezien heb.
@Natascha
Natuurlijk niet: je weet toch dat ze mensen uit Zwolle er stelselmatig uitknippen.:D
@Dick
Herinner je onze discussie van gisteren nog over de “C”?
Dame, het pot verwijt de ketel en oordeelt niet of gij zult veroordeeld worden-verhaal is helaas nog triester. Weet je nog: wie zonder zonde is werpe de 1e steen. Moet dit herdertje toch minstens ook kennen? Bijbelvast of niet. Bijbelvast ben ik ook absoluut niet, maar er bleef wel wat hangen.
Had willen verwijzen naar die bisschop (pagina 136 NOS-teletekst). Hoe durft een Oostenrijkse bisschop hetzelfde te zeggen als in mijn vorige bericht?
Is hij al selectief vergeten wat zijn “herdertjes” allemaal uitvraten? Is dat minder ernstig dan de liefde vieren? Ja Dame, de boodschap van liefde lijkt me toch door iedereen erkent. Niet door jou?
Je zult je kind er maar verloren hebben en dat ze dan zoiets roeptoeteren als op NOS-teletekst pagina 136.
Dame, het CDA-verhaal is vandaag gewoon verder gegaan. Gaat helaas (shame) nog elke dag verder: 11:47+12:05+15:23 (met interessante links, vind ik)
Duitse Supercup voor Bayern. Zo lijkt het na de treffer van Klose in de 81e minuut….geen Nederlanders op ’t veld trouwens.
ligt heel zwolle te slapen ofzo?
Sorry Tim, we zijn voorbereidingen aan ’t treffen om er een avond tussen uit te gaan. Heb jij nog plannen?
Link op 11:26 gelezen trouwens?
Niet gezien nu geklikt…
Lees dit eens goed, dick.
http://www.christenunie.nl/k/nl/news/view/134922
Hierin wordt specifiek vermeld dat het óók gaat om de belangenverstrengelingen., tussen toeristisch gebied en niet-toeristisch gebied.
Morgen zoek ik wel wat meer op, nu eerst koffie dus laterssss
@Dick Onder de noemer “C” wordt er veel afschuwelijks geroepen. Gisteren zei ik tegen je “of socialistische beginselen”. Je deed dat een beetje af, maar ik denk echt dat de eerste christengemeenschappen en de eerste socialistische communes (zoals Walden) veel op elkaar leken. Een groep idealisten die in vrijheid en vrede willen leven en delen. Tegenwoordig zouden het naievelingen worden genoemd.
Helaas is de combinatie met ‘macht’ voor beide slecth gevallen.
@ Tim, heb de vele artikels via de zoekmachine al gescant. Vond de tendens nogal betuttelend. Wel herkenbaar! Deze zin vond ik een beetje jammer
(oeps, heb zelf hoofdletters gebruikt).
Maar ik geloof het verder wel met het CU-standpunt over de zondagsbesteding
Dame: hoopte dan ook op een gezamenlijke en mensgerichte insteek met vorige (sociaal/Christelijjk) Kabinet. Ze hebben me ernstig teleurgesteld. Met betuttelen en met etische standpunten waarvan zeker was dat ze niet breed gedragen werden te accentueren o.a. Gister hadden we het hier ook al over.
Maar de Christelijke wereld is groter….véél groter dan het CDA. Ze doen soms anders voorkomen. In alle voorbeelden van gister en vandaag vind ik het zelfs huichelen. Dat is puur mijn persoonlijke mening.
En vrijheid….oeps misschien wel (1 van) de belangrijkste voorwaarden van een goed leven. Maar wat is ie waard nu die lijst (let wel: geen democratische partij) ook al vrijheid in zijn naam heeft staan? Hoe ernstig is het begrip dan misvormd? Dagelijks laten ze zien dat hun vrijheid niet voor iedereen geldt.
We moeten gaan: lekkere avond!
Kan het zijn dat de website van de gemeente Zwolle plat ligt?
We willen een keer twee opritten maken hier bij ons. En dan is het wel zo handig als je vanaf de weg niet de stoeprand op hoeft te knallen, dus ik wil even uitzoeken hoe we kunnen aanvragen dat de stoeprand vervangen wordt door zo’n schuin stukje waar je gewoon tegenop kunt rijden.
Maar http://www.zwolle.nl geeft niet thuis 🙁
Ja, dan zit je bij Achmea (of dus één van de vele subverzekeraars). Ik heb voor dat maandbedrag een tweejarig contract af moeten sluiten.
Niet onbeperkt kan ook volgens mij.
Kun je eens een foldertje meenemen, Plantje? Kom ik hem wel ophalen oid.
Daaaar hebben we een tool voor, plantje. http://downforeveryoneorjustme.com/ down for me or just for everyone?
owyeahh, morgen naar Sziget!! 8)
In this case it is a wrong answer. Zwolle.nl is up, but content is missing. It’s a server-side problem.
(sorry voor in het engels, maar da’s makkelijker soms)
ZUIDSKI. GA JIJ ECHT? HEB JE EEN KAART OVER? kak, ik moet werken.
Dank je Tim!
Sziget schijnt super vet te zijn!
Klopt Plantmans 😉 Vorig jaar met een groepje met een oude bus die kant opgegaan, dit jaar maar met het vliegtuig, scheelt weer een hoop gedoe. 🙂 Vanochtend een aantal Zwollinezen uitgezwaaid die wel met de auto gaan, wordt gezellig in Kamp Zwolle 8)
Tim, je mag wel mee in mn backpack? 😀
Cool, zwolski, foto’s maken van kamp Zwolle h?!
En die andere vraag, plantmans? Over een foldertje?
Zwolski = zuidski, excuzer moi
Tim, moet te doen zijn lijkt me zo!
Natascha kan natuurlijk ook altijd even voor je kijken. Maar goed…dit is voor mij direct ook weer een stimulans om dan morgen weer eens te gaan 😉
Gaaf plantje. Misschien als ik volgende week een dagke vrij ben fiets ik even naar zwolle? Kan ik hem ophalen, lijkt me.
Neemt Natascha ook foldertje mee, kan ik mooi rondje Zwolle fietsen 😉
Zal ik vrageb of mijn wederhelft ook nog aan een folder hierover op zijn werk kan komen Tim, kun je ook nog even gezellig bij mij aan komen;)
Dat is uiteraard geen enkel probleem! Komt helemaal goed!
Tim gaat de luikjes sluiten. Buenos nachtos.
Tim, op de site van health center vind je ook veel info, als je begint met invullen van je gegevens geeft hij automatisch de keuze wat voor een lidmaatschap wil je.
Ja, maar da’s veul duurder dan plantmans zegt. En ik vind het een kaksite, met al die herrie filmpjes. Maar is goed ingrid, als jij ook een folder hebt kon ik daar ook wel even langs 🙂
Je kunt het geluid uitzetten Tim dat doe ik zelf standaard, en zet hem alleen aan als ik er zelf belang bij heb.
Ik ook, maar toch, het gaat om het idee. En dan heb ik een goed excuus om langs te komen :P. Maar nu eerst tukkie doen. Ciao
Open brief aan CDA- en VVD-Kamerleden
Stop de onderhandelingen met de PVV
Gepubliceerd: 6 augustus 2010 11:59 .
Door het Comité voor de Rechtsstaat
Geacht Kamerlid,
Vrijdag 30 juli 2010 is de dag waarop uw fractie een principiële grens heeft overschreden. Op de avond van deze vrijdag deelden de fractievoorzitters van VVD en CDA, Mark Rutte en Maxime Verhagen, in een verklaring die ze samen met de fractievoorzitter van de PVV, Geert Wilders, aflegden, mee dat ze zouden gaan onderhandelen over een regeerakkoord tussen VVD en CDA, dat door middel van een gedoogakkoord door de PVV gesteund zou worden.
Rutte en Verhagen verklaarden samen met Wilders dat de partijen elkaars verschil van inzicht over de vraag of de islam te karakteriseren valt als óf religie óf (politieke) ideologie,accepteren. En iets verderop herhaalden ze dat nog eens door te reppen van acceptatie van elkaars verschillen van mening en het volledig aan elkaar gunnen van de vrijheid van meningsuiting over bestaande verschillen van inzicht
Wat dit betekende, konden we heel snel zien. PVV-leider Wilders legde aan de verzamelde pers uit dat hij voortaan door zou kunnen gaan met zijn bekende uitspraken over de islam. De werkelijkheid is dus niet zozeer dat de PVV zich bereid toonde een minderheidskabinet te gedogen, maar dat VVD en CDA de rabiate uitspraken van Wilders voortaan officieel gedogen.
Wie het partijprogramma van de PVV raadpleegt, zal constateren dat deze partij onder meer de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en levensovertuiging niet op de islam wil betrekken, een heilig boek wil verbieden, hoofddoekjes wil belasten en de ⤽strijd tegen de islam⤝ tot ⤽het kernpunt van ons buitenlandbeleid⤝ wil maken. De PVV keert zich hiermee in ieder geval tegen de artikelen 1 (rechtsgelijkheid), 6 (godsdienstvrijheid) en 7 (uitingsvrijheid) in de Nederlandse Grondwet. Ook dat is binnen ons rechtsbestel toegestaan, maar wel moet geconstateerd worden dat een partij die zich uitspreekt tegen deze fundamentele grondrechten, zich een vijand van onze rechtsstaat betoont.
Onze vrijheden zijn ongedeeld: ze gelden voor alle burgers zonder uitzondering gelijkelijk. Wie dat niet aanvaardt, verwerpt de vrijheden die van ons allen zijn. Niet wat wij van de islam vinden, is het kernpunt, maar of we de rechtsstaat de moeite van het verdedigen waard achten.
Door middel van hun verklaring hebben Mark Rutte en Maxime Verhagen aangegeven dat ze pleidooien tegen onze rechtsorde accepteren als een legitieme uiting van een gedoogpartner, ook al is het duidelijk dat ze die zelf geenszins onderschrijven. Vanuit hun verantwoordelijkheid hadden ze zover nooit mogen gegaan. Van coalitiegenoot of gedoogpartner mag men bij twijfel een meer hartelijke omhelzing van de beginselen van de rechtsstaat verwachten.
U bent lid van een fractie die met de gedoogverklaring heeft ingestemd. Wij vragen u alsnog daar in een publieke verklaring ondubbelzinnig afstand van te nemen en uit te spreken dat u elke aanslag op de grondslagen van onze liberale rechtsstaat afkeurt en het ook niet acceptabel acht als gedoogpartners van een door u gesteund kabinet dat wel doen.
Over de vraag welke coalitie al dan niet gewenst is, spreken wij ons in dit schrijven niet uit, ook niet als het gaat over een eventuele coalitie met de PVV of gedoogsteun door die partij. Dit schrijven is niet van partijpolitieke aard. Het gaat de ondertekenaren om de handhaving van een fundamentele en principiële norm.
Voor de tekst van deze brief zijn de eerste twee ondertekenaren volledig verantwoordelijk. De medeondertekenaren ondersteunen de hoofdstrekking van dit betoog, maar zullen op onderdelen uiteraard hun eigen uiteenlopende opvattingen koesteren. Deze brief is voortgekomen uit een schrijven dat de eerste ondertekenaar op 31 juli 2010 opstelde en verzond en dat onder meer te vinden is op zijn weblog en op verzoek op de site joop.nl; dat stuk was uiteraard alleen voor zijn verantwoordelijkheid.
Wij hopen dat u gevolg geeft aan de oproep in deze brief en wensen u het allerbeste bij uw werkzaamheden ten dienste van het gehele Nederlandse volk.
Hoogachtend,
Jan Dirk Snel, historicus, Amsterdam
Rob Hartmans, historicus, Assendelft
Medeondertekenaren:
* Tiers Bakker, adjunct-directeur De Groene Amsterdammer, Amsterdam
* H.Bart, emeritus hoogleraar wiskunde Erasmus Universiteit Rotterdam, Bleiswijk
* M.M.L. Beek, psycholoog, voorheen universitair docent huisartsgeneeskunde Radboud Universiteit, Nijmegen
* Klaas van Berkel, hoogleraar geschiedenis Rijksuniversiteit Groningen, Zuidhorn
* Jan de Boer, oud-directeur sociale dienst Leeuwarden, schrijver-dichter in de Franse taal, St.Laurent de la Cabrerisse, Frankrijk
* Marlies ter Borg, auteur Bijbel en Koran in Verhalen, Aerdenhout
* M.B. ter Borg, hoogleraar godsdienstsociologie en niet-institutionele religie Universiteit Leiden, Aerdenhout
* Erik Borgman, hoogleraar theologie van de religie in het bijzonder het christendom Universiteit van Tilburg, Utrecht
* J.Breman, emeritus hoogleraar Universiteit van Amsterdam, Heemstede
* Maureen Butter, coördinator Platform Gezondheid en Milieu, Leens
* M. Clotscher, HRM consultant, Den Haag
* René Danen, voorzitter Nederland Bekent Kleur, Amsterdam
* Fons Elders, emeritus hoogleraar Theory of World Views, Warder
* Elizabeth Fisher-Spanjer, literair agent voormalige Alexander Herzen Stichting, Amsterdam
* Willem Frijhoff, emeritus hoogleraar geschiedenis Vrije Universiteit, Rotterdam
* Jaap van Gelderen, kerkhistoricus, Kampen
* Bob Goudzwaard, emeritus hoogleraar economie Vrije Universiteit en oud-lid van de Tweede Kamer (ARP)
* Sander Griffioen, emeritus hoogleraar wijsbegeerte Vrije Universiteit, Loenen aan de Vecht
* Anton van Hooff, klassiek historicus, Nijmegen
* Leon Heuts, journalist, Eindhoven
* J.E. Hamburger, stafmedewerker Uitvoeringsorganisatie Sociale Zekerheid, Broek in Waterland
* Willem Harland, gepensioneerd leraar, Delfzijl
* Maarten Jan Hijmans, journalist, Amsterdam
* Han van der Horst, hstoricus, Schiedam
* Jacqueline van IJken, manager ggz, Assendelft
* Michele Jacobs, journalist, Amsterdam
* Bert de Jong, oud-parlementair redacteur en chef-redacteur dagblad Trouw, Almere
* Jaap de Jong, docent, Utrecht
* T.P. de Jong, predikant, Stadskanaal
* Ewout Klei, politiek historicus, Kampen
* Dolph Kohnstamm. oud-hoogleraar psychologie, Amsterdam
* Jan H. Kompagnie, historicus, Gouda
* Pieter Sjoerd van Koningsveld, emeritus hoogleraar islamologie, Oegstgeest
* Peter Koop, office-manager, Bloemendaal
* Edy Korthals Altes, oud-ambassadeur, Den Haag
* Bas Kromhout, historicus, Voorburg
* Bert Laeyendecker, emeritus hoogleraar sociologie, Doorn
* Solange Leibovici, literatuurwetenschapster, Amsterdam
* Gerrit Manenschijn, emeritus hoogleraar ethiek, Alphen aan den Rijn
* Bauke Marinus, historicus, Amsterdam
* Monica Meijsing, filosoof, Nijmegen
* Herman Oevermans. directeur Academie Mens en Organisatie,
* Rob de Ridder, antropoloog, Harich
* Maarten van Rossem, emeritus hoogleraar geschiedenis, Utrecht
* T.Schroders, psychriatisch verpleegkundige,Terschelling
* Arend Smilde, freelance vertaler en redacteur, Utrecht
* Frans Smits, hoofdredacteur Historisch Nieuwsblad en Maarten!, Amsterdam
* Alice Snel??ten Dolle, gepensioneerd (jeugd)bibliothecaris en hbo-docent, Deventer
* Johan Snel, historicus, Ede
* Frans J.J. Thuijs, historicus, Amsterdam
* Gérard van Tillo, emeritus hoogleraar godsdienstsociologie Universiteit van Amsterdam, Amsterdam
* Jans Tinbergen, filosofe, Rotterdam
* Paul J.M. van Tongeren, hoogleraar filosofie Radboud Universiteit, Nijmegen
* Jouke Turpijn, historicus, Amsterdam
* Alida van der Veen, Amsterdam
* J.A. van der Ven, hoogleraar religiewetenschappen Radboud Universiteit, Nijmegen
* Rienk Vermij, historicus, Norman, Oklahoma, Verenigde Staten
* Koo van der Wal, emeritus hoogleraar wijsbegeerte, Maarssen
* Gerard Wiegers, hoogleraar religiestudies Universiteit van Amsterdam, Leiden
* Diederik Wienen, theoloog, Utrecht
* B?r Wilbers, journalist, Eindhoven
* Theo W.A. de Wit, universitair docent en bijzonder hoogleraar Universiteit van Tilburg, Utrecht
* Evert van der Zweerde, hoogleraar politieke filosofie, Nijmegen
Goedemorgen allemaal!:)
Makke bende op zundagmör’n Zwollûûûûh!!!
En anders wel in Kampûûûûh!!! 😉
Natascha kan niet een foldertje meenemen want ik heb het contract opgezegd, ik kan namelijk 70 euro besparen PER MAAND (2 pers) en ga naar een andere sportschool;)
Goei’nmiddag mensen. Strakke brief Zwolse!
Wat een spanning wat een sfeer…deel 2 van de 1e ronde eredivisie. Gloeilampies wonnen gister. Twente verspeelde 2 punten. AZ en Feyenoord moeten nog en Ajax naar ’t Oosterpark. Zal niet meevallen. Hoop dat ze Mido aantrekken, zal een stukkie volwassener zijn geworden en is nog steeds erg populair in Egypte. Heb er parfum (zonder alcohol) gekocht genaamd….The One from Mido: heerlijk onweerstaanbaar geurtje. We gaan het vanaf 14:30 allemaal zo goed mogelijk proberen mee te krijgen. 😉
Deze man heeft wel principes! Prijzen van dit soort organisaties en 10 mille zeggen hem minder dan zijn principes:
CNN-coryfee stuurt vrijheidsprijs terug na NYC moskeeprotest
Joodse Anti-Defamation League steunt moskee-protest New York. Journalist stuurt aan hem toegekende vrijheidsprijs daarom terug.
Fareed Zakaria geeft een prestigieuze prijs en het daar aan verbonden geldbedrag van 10.000 dollar terug aan de Anti-Defamation League (ADL). Hij wil geen prijs van een anti-discriminatie organisatie die openlijk uitspreekt dat het ontmoetingscentrum nabij Ground Zero verplaatst moet worden.
Vijf jaar geleden ontving de CNN-presentator en Newsweek-redacteur de prestigieuze prijs van de Anti-Defamation League (ADL), de Hubert H. Humphrey First Amendment Freedoms Prize.
Op de website van Newsweek is de open brief te lezen die Zakaria aan ADL stuurde.
“Ik ben altijd onder de indruk geweest van het feit dat jullie missie groot is – om voor altijd een eind te maken aan onrecht en discriminatie tegen elke vorm. (??) Daarom was ik zo verbaasd over jullie beslissing om aan de kant te staan van diegenen die vinden dat het islamitisch ontmoetingscentrum verplaatst moet worden. Daarmee kiezen jullie een kant die totaal het tegenovergestelde is van jullie organisatie. (??) Of het centrum nu wel of niet gebouwd worden, wat hier op het spel staat is de integriteit van de ADL en haar missie. Toegeven dat je een fout maakt, is een kleine prijs om je reputatie te herstellen.”
Newsweek: Fareed Zakaria’s Letter to the ADL
Lees ook dit: Student corrigeert malicieus beeld dat Newt Gingrich schetst van historische rol van Cordoba
Prima reactie Dick.
Hoe meer protesten tegen discriminatie hoe liever ik het heb.
Had toch ook wel verwacht dat er onderhand wat CDA-ers op zouden staan. Doekle, was toen de man van het pamflet tegen haatzaaien. Dries van Agt, hoor je nu niet. Ze zullen wel hopen op pluche, dan zijn principes, eerlijkheid en die grote C misschien minder belangrijk. Ook Zwolle heeft nog nixxx van zich laten horen. Terwijl Martijn van Veen in gemeenteraadsverkiezingstijd erg duidelijk was over samenwerking met de PVV…Gelukkig zijn er al wel wat CDA-ers die in de gemeenten kleur hebben bekend.
Whoa Natascha, naar welke ga je dan? Als ik vragen mag natuurlijk.
Dick, Hans kan jouw post van 13:03 niet erg waarderen volgens mij… Zie twitter. Niet inhoudelijk bedoeld, maar formeel gezien.
en ik moet Hans alleen maar gelijk geven, hij slaat de spijker op de kop. dit zit mij al langer dwars en ik hoor het van heel veel andere bezoekers op mijn werk en daarom reageer ik hier bijna nooit.
Tim, Hans geeft dit comment wel op zijn eigen twitter. Dus als Hans en niet als admin van WLZ. Denk dat het belangrijk is dat onderscheid te maken.
Klopt, daarom citeer ik hem niet. Vond ik niet kunnen. Ook verwijs ik niet naar zijn twitter. Ik denk echter wel dat Hans een beetje gelijk heeft.
@Plantje, Dick doet ook niets fout, gezien de regels van WLZ.
Overdaad schaadt. De gekleurde en stigmatiserende opmerkingen van dick, maar ook zwolse, zijn geen verrijking voor ‘ons’ weblog. Naar mijn mening behoren discussies vooral over ons mooie Zwolle te gaan. Dit mooie medium heet niet voor niets Weblog ZWOLLE. Ik heb hier ook wel eens opmerkingen van jaap gelezen, maar die werden door dick en zijn aanhangers weggewuifd. Het ‘pluche’ gaat dus hier ook gewoon zijn gang.
Precies. Een simpel feit 🙂
Ja ok, maar in het algemene log mag je alles (binnen de regels) kwijt. In de andere topics mag soms iets harder gehamerd worden op on topic blijven. (Ook mij zullen ze dan regelmatig op de vingers tikken! ;))
dick en zijn aanhangers? Noem er eens wat.Ik vind het een beetje raar om de vaste bezoekers ‘aanhangers van Dick’ te noemen. Sorry
Dit staat niet voor niets bovenaan:
Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
oeps, dit staat bovenaan
Wil je iets kwijt wat niet van toepassing is op een van de vele nieuwsberichten, dan kan dat hier.
GEEL GROEN BLAUW
Ik bedoel dan niet alle bezoekers Tim, maar bedoel degenen die na een betoog van jaap een paar weken geleden vinden dat dick maar gewoon zijn gang moet gaan. Dat waren voor zover ik weet drama, joppuh, derk en nog wat. Die dwepen met dick. Het zal best een aaredige man zijn, en daar zeg ik niets van, maar zijn politieke copy-paste acties zijn overdadig. Het lastige vind ik dat er in dit Algemeen Log interessante zaken gemeld worden, maar dat ik dan automatisch ook (extreem-) linkse betogen voorgeschoteld krijg. Daar baal ik van.
Tim, mooie & kleurrijke posts! Weet niet waar je het om iets voor 3 over hebt. Gebruik alleen dit plaform, men kent mijn aversie hier tegen het volgen en niet volgen op Twitter. Gelukkig hoeft niet iedereen het met mij eens te zijn. Is ook absoluut niet mijn probleem. Als iemand een reactie of toelichting wil, lees ik het hier wel.
So, wat is die pot van Feyenoord gekanteld na dat eigen doelpunt van Schut. En wat laat Ajax Groningen nog terugkomen naar de 2 treffers van de debutant. Die 2e is trouwens wel héél deftig.
Karin, heb je ’t over mij? Wat zit je dwars, of roddel je liever met anderen OVER mij?
@Karin ; volgens jou ben ik één van de dwepers (met Dick). Dat is jouw mening, en die kun je dan op dit log ventileren. Dat van dat dwepen vind ik weer grote nonsens, dus dat laat ik hierbij dan ook weten.
Zolang de postings op dit log binnen de gestelde kaders blijven, mag iedereen hier zijn of haar zegje doen. En met die kaders mag je het ook oneens zijn, en die mening mag je hier ook weer plaatsen, en daar kan ook weer op gereageerd worden…
Waarvan acte.;)
dick, wetende dat veel bezoekers je politieke statements niet waarderen en daarom of niet willen reageren of misschien zelfs van dit weblog weglopen de volgende vraag: wat is je doel om steeds maar weer je linkse propaganda hier te deponeren?
@ Drama: Karin denkt volgens mij nogal in hokjes. Heeft ook geen idee wat extreem links is en wil waarschijnlijk strakke regels voor het algemeen log. Rond diverse verkiezingen waren juist veel mensen voor veel vrijheid op allerlei vlak en minder regels. Zucht, mensen zijn soms moeilijk te begrijpen. Zeker als ze via anderen over je roddelen.
Dick, je hebt het neem ik aan naast Karin ook over jezelf? :”Soms lastig te begrijpen” 😉 😀
Wel tof om onbedoeld voor wat reuring te mogen zorgen. Hou niet zo van saai en grijs. Dus graag gedaan, het zou allemaal wel wat swingender, humoristischer, kleurrijker en spettender mogen. :D:D:D Maar da’s mijn bescheiden mening 😉
Tim, had de post er eerst staan zonder @Drama ervoor. Maar jij kent mij toch niet als een roddelaar? Communicatie kan wat mij betreft nooit rechtstreeks genoeg zijn. Trek je excuses eens in man!? 8)
Ik praat over en met jou waar je bij zit. Jammer genoeg geef je antwoord op mijn vraag, en dat verbaast me niets. Helaas.
Jammer genoeg geef je GEEN antwoord op mijn vraag.
Goedemiddag Karin. Volgens mij is dit de eerste keer dat we elkaar spreken? Wat is je bezwaar tegen mijn herinneren van enkele locale politici aan eerder gedane uitspraken?
Heb zorgen over de regie die een bepaalde lijst krijgt op de nieuwe regering. Ook nav geluiden die ik tijdens vakantie opving. Vind jij dat dat hier niet geuit mag worden?
Vind jij dat WeblogZwolle slechts voor de verkiezingen een speeltuin voor politici zou moeten zijn? Ben jij geen voorstander van het feit dat politiek naar de burgers zou moeten worden gebracht? Is het onderwerp politiek een verboden onderwerp buiten verkiezingstijd volgens jou? Wat vind je van het WLZ-schaduwkabinet? Karin, je roept nogal wat vragen op. Misschien wil je hier dagelijks meedoen?
Zo. Dat gaat lekker daar tussen N-korea en Z-korea. Rusland heeft al een exportverbod op graan. PFf.
@ Karin. Ga ervan uit dat je onder je eigen naam post en niet met meerdere namen meedoet. Maar dat heeft met eerlijkheid te maken. Zal jouw vraag even beantwoorden.
Zou hier alleen tekst neergezet mogen worden dat door iedereen gewaardeerd wordt? Als iets je niet aanstaat kun je er toch overheen lezen of op reageren?
Het doel van mijn tekst is elke keer anders. Schijf ook over zeer veel onderwerpen. Moet erg lachen om je woord “propaganda”. Zoek eerst de betekenis maar eens op. Schat, ik ben niet eens lid van een politieke partij.
Tim, wil je hier geen politiek gerelateerde teksten posten. Bepaal namelijk (ok een beetje op zijn Noord-Koreaans) graag zelf wat hier gepost mag worden en wat niet 😛 😉 >:(
Bericht door Karin, op 8 augustus 2010 om 15:58
Overdaad schaadt. De gekleurde en stigmatiserende opmerkingen van dick, maar ook zwolse, zijn geen verrijking voor ‘ons’ weblog. Naar mijn mening behoren discussies vooral over ons mooie Zwolle te gaan. Dit mooie medium heet niet voor niets Weblog ZWOLLE. Ik heb hier ook wel eens opmerkingen van jaap gelezen, maar die werden door dick en zijn aanhangers weggewuifd. Het ‘pluche’ gaat dus hier ook gewoon zijn gang.
Karin.
Wat jij of anderen vinden van mijn politieke voorkeur interreseert mij eingenlijk bitter weinig.
Niemand verplicht jou of anderen om het te lezen.
Alles wat ik of anderen hier op het algemene log neerzetten,is binnen de grens van toelaatbaarheid en goedgekeurd.
Je praat over ONS weblog,wat moet ik mij daar bij voorstellen?Medezeggenschap wat er gepost mag worden?
Daarbij is het NIET aan jou welk of wat voor onderwerp er gekozen wordt waar men over wil posten,en die jou goedkeuring misschien verdiend.
Als ik een onderwerp lees wat mij niet aanspreekt ,lees ik het niet, maar laat degene die het opent in ieder geval in zijn/haar waarde.
Als je bepalend wil zijn over welk onderwerp er gediscuscieerd mag worden,adviseer ik jou ZELF een website te beginnen,daar kun je je eigen wil uitvoeren.
P.S.protesteer je ook bij de media zoals kranten/tv/radio als er nieuws is wat je niet aanstaat en je niet in de berichtgeving kunt vinden?
dick en zwolse,
dick, dat je me denkt aan te kunnen spreken met schat’ is denigrerend. Dat maakt dat ik welke reactie van jou hand niet serieus kan nemen.
Een WLZ-schaduwkabinet? Te kinderachtig voor woorden! Heb je dan niets beters te doen? Heb net als in de chat-wereld nooit wat met virtuele werelden gehad.
zwolse, ik lees van meerdere personen dat ze de linkse propaganda niet waarderen. Ik vind dat ook, en verdedig mezelf en kom op voor de ander in deze, omdat er onder aanvoering van dick een groot links blok is dat denkt alles te kunnen permiteren.
Ook voor jou dan de vraag: wat is je doel om steeds maar weer je linkse propaganda hier te deponeren?
Adempauze
Ik zal mijn legendarische post uit het verleden maar weer ophalen.
Plantje, nog naar het AHC geweest?
Ach Karin, neem het allemaal niet zo serieus, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen gebreken, jij dus ook en ik zelf ook… Lees het niet of reageer er op als je het ergens niet mee eens bent. Dick is de kwaadste niet. ik ben het ook niet altijd met hem eens maar het lezen is wel vermakelijk!
En verder ben ik blij met de voetbaluitslagen van vandaag!:D
Joppuh,
Goed gesproken. Jammer dat Karin dat niet inziet.:D
Bericht door Karin, op 8 augustus 2010 om 17:15
dick en zwolse,
dick, dat je me denkt aan te kunnen spreken met schat’ is denigrerend. Dat maakt dat ik welke reactie van jou hand niet serieus kan nemen.
Een WLZ-schaduwkabinet? Te kinderachtig voor woorden! Heb je dan niets beters te doen? Heb net als in de chat-wereld nooit wat met virtuele werelden gehad.
zwolse, ik lees van meerdere personen dat ze de linkse propaganda niet waarderen. Ik vind dat ook, en verdedig mezelf en kom op voor de ander in deze, omdat er onder aanvoering van dick een groot links blok is dat denkt alles te kunnen permiteren.
Ook voor jou dan de vraag: wat is je doel om steeds maar weer je linkse propaganda hier te deponeren?
Karin.
Nogmaals het interresseerd mij bitter weinig of mijn postings jou waardering verdienen.
Je bent niet verplicht om het te lezen,gewoon voorbij klikken is niet zo n moeilijke handeling toch?
Dan je vraag wat mijn doel is.
Nou Karin ik ben aan jou geen nog geen letter verantwoording schuldig over mijn eigen denkwijze,en dat wil ik graag zo houden.
Ik post op mijn manier, en wat ik voor mijn idee belangrijk vindt.
Dat jij dit kwalificeerd onder een groot links blok is aan jou.maar ik heb nog een extra presentje voor je wat IK namelijk wel erg belangrijk vind.
Dit als reactie op Geert zijn voorgenomen protest toespraak op 9/11 op Ground Zero.
Het is opmerkelijk dat Wilders zich op deze wijze moreel verbindt met de groepering “Stop Islamization of America” wiens frontman, dhr. Gash, het heeft klaargespeelt Karadzic’ genocidale misdaden goed te praten door te verwijzen naar de Ottomaane invasie van Servië in 1371(!) Zolang Wilders zich niet expliciet van deze groepring distantieert, vindt hij genocide op moslims kennelijk geen probleem. Het is maar dat u het weet
Joppuh! Wat zijn de uitslagen. Post ze even en we hebben een nieuw onderwârp.
Hoeft niet Joppuh 😉
Karin, hoe laat ga je mijn vragen beantwoorden? 16:55…de laatste vraag ga je hopelijk positief beantwoorden: hoe meer zielen hoe meer vreugd. Of ben jij hier de spelleider die het voortdurend over anderen hebt? Wie ben je eigenlijk en wie heeft je hier gebracht? Heb je het in het normale leven ook het liefst over wat andere mensen verkeerd doen in jouw ogen 😮
zwolse, heb jij niets anders te doen dan mensen via jouw gekopieerde berichten tegen elkaar in het harnas te jagen? je mag tot op zekere hoogte van me zeggen wat je wil, maar ik heb dan ook het recht om van je te vinden wat ik wil. en ik vind dat je egoistisch bezig bent, minstens even egoistisch als wat ik nu bezig ben met deze uiting.
je schrijft dat wat andere van je vinden je niets interesseert. misschien zou men in het algemeen juist wat meer interesse voor elkaar moeten hebben.
😮 Karin is complotdenkster
en Robin Hood tegelijk.
Zucht, de angst regeert al meer dan ik dacht.
Gezellig, de Linda op visite…Kom er maar in met je stelling Linda.
Interesse in elkaar? Compassie ook? Waarschuwen? In de gaten houden? Ga je ook zo ver dat je schaduwen/filmen en papparrazi (sorry voor de spelling van het bar-oninteressante woord) erin betrekt?
Lees het wel na Studio Sport en het Journaal. Doeiii
waarom-heb-ik-dat-gezegd-vanmiddag…
zwolse, uiteraard heb ik respect (groot goed) voor je denkwijze, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar het doel van dick’s en jouw repeterende berichten die je geen reacties kan noemen. Met andere woorden, wat wil je, ten opzichte van de bezoekers hier, met al die gekopieerde berichten en quotes bereiken?
Bericht door LindaB, op 8 augustus 2010 om 18:22
zwolse, heb jij niets anders te doen dan mensen via jouw gekopieerde berichten tegen elkaar in het harnas te jagen? je mag tot op zekere hoogte van me zeggen wat je wil, maar ik heb dan ook het recht om van je te vinden wat ik wil. en ik vind dat je egoistisch bezig bent, minstens even egoistisch als wat ik nu bezig ben met deze uiting.
je schrijft dat wat andere van je vinden je niets interesseert. misschien zou men in het algemeen juist wat meer interesse voor elkaar moeten hebben
Linda.
Dat recht heb je zeker,net zo min ik het recht heb ,om zaken hier neer te zetten die in mijn optiek belangrijk zijn.
En of ik niets anders te doen heb,dat weet ik zelf wel,maar mocht ik ooit hulp/advies nodig hebben hoe en waar ik mijn tijd indeel ,zal ik een beroep op je doen deal?
Dat ik wat meer intresse voor anderen zou moeten hebben werkt een beetje op mijn lachspieren Linda,ken je mij als persoon? Weet je wat ik in het dagelijkse leven doe?
Als je dit bevestigend kunt beamen ga ik graag de discussie met je aan, om deze bewering te ontkrachten.Ik geef aan dat het mij bitter weinig interresseert wat anderen van mijn inhoud van mijn postings vinden (daar ging het toch over?).
Karin, ik kan wel een voorzetje geven als mogelijk antwoord op je vraag: http://nl.wikipedia.org/wiki/Indoctrinatie en dan met name de eerste regels. denk je dat ik warm zit?
Je kon, na het uitblijven van een antwoord van zowel dick als zwolse, wel eens heel warm zijn Linda 😮
Voor de meningsvorming: ik moet helemaal NIETS van Geert W. hebben! Het gaat me puur om het opdringen van gedachten via repeterende gekopieerde berichten.
Haha nog ff tijd en dan zoiets onbenulligs lezen als “indoctrinatie”. Linda, Hans van E. kwam er ook eens mee. Kan over dat onderwerp meepraten, vind het jammer dat jij ermee spot.
Was er nog een serieuze poging tot een stelling? Ga je 18:27 nog beantwoorden of blijf je met onzinnige ondoordachte dingen komen. We hebben hier eens eerder iemand gehad die in complottheoriën geloofde. Of ben je wat dat betreft niet als Karin? Ken je haar/hem overigens?
Zwaar oninteressante zaken allemaal in vergelijking tot (citaat Zwolse):
Met alle respect, voor alles wat leeft; later!
Zo kunnen dictators ook reageren >:(
@ Karin, ervaar geposte teksten zoals je ze wilt ervaren. En ondanks dat je mijn vragen nog niet beantwoord heb: persoonlijk kijk ik wel uit om een ander iets op te dringen. Dit onderwerp heb ik hier al meermalen besproken.
Vind het jammer, triest, skreeuwerig en dom om met het begrip “indoctrinatie” te spotten.
Karin.
Dit is een platform die je de mogelijkheid bied om binnen de fatsoensnormen je mening/verhaal/ideeen kunt/mag neer zetten.
Van deze mogelijkheid maak ik gebruik om kenbaar te maken als ik ergens wel of niet mee eens ben,dat het veelal gestoeld is op een politieke bodem, is heel simpel omdat dit een item is wat mijn intresse heeft.Wat is daar mis mee?
Er zijn vele andere items geweest waar ik actief aan mee gediscussieerd heb,ook zonder politieke lading.
Er zijn genoeg onderwerpen aan mij voorbij gegaan waar ik niks mee had,terwijl anderen daar lustig op elkaar reageerden.
Het lijkt mij dat dit de doelstelling van een platform is,en niet proberen de ander de wil op te leggen om iets maar niet te posten omdat enkelen zich storen aan jou voorkeur of mening.
voelt goed he dick? nog even snel een stukje plakken terwijl je weet dat er mensen zijn die dit gewoonweg niet op prijs stellen en je dit al meerdere malen hebben laten weten. ik hoop dat je je nu een extra voldaan mens voelt. je moet intens gelukkig zijn gok ik, na plaatsing van je laatste reactie. was iedereen maar zoals jij! 🙂
Klaar!
@ Karin, hoop en verwacht dat de teksten hier allemaal waar zijn. In tegenstelling tot teksten van roddelkranten/-bladen, roddelprogramma’s en infantiele sites als de stijllozen.
Wat mij betreft (eerlijkheid altijd hoog in ’t vaandel) overbodig te schrijven, toch meld ik het nog ff. En nu begint Studio Sport wel!
Linda, ZIT je warm 😮
Daar ook al zo’n last van muggen? Ik loop op mijn werk rond en word gestoken. Ik loop hier thuis rond en word gestoken door die kakbeesten. Grtvrrr.
Nope. Wel drie ruisvoorns achter het huis gevangen. Is dat ook goed? 🙂
Haha! Ik heb er op Twitter even kort een “gesprekje” met Hans over gehad.
Het mooie is, dat de discussie eigenlijk al lang niet meer gaat over waar het over begon. 😉
@Dick en Zwolse… Ik ga me niet inhoudelijk in de discussie mengen, want als ik zie welke verhalen over en weer gaan denk ik dat het onmogelijk is dat bovenstaande discussie eindigt in de ene partij die de andere gelijk geeft. Dit is absoluut niet denigrerend bedoeld, maar als goedbedoeld advies. Het enige dat ik graag wil noemen is dat bovenstaande discussie (wellicht in iets andere vorm) al meerdere malen hier op het weblog gevoerd is. Echter, telkens door andere personen werden argumenten zoals die van Karin, Jaap, Linda enz aangedragen…
Ik ga kijken of ik nog wat voorntjes kan vangen. Fijne avond nog! 🙂
@Tim ; sinds midden juni gelukkig! geen mug meer gezien (hier in ’t bos). Sinds een week wel veel vliegen (meer als normaal). Vandaag voor ’t eerst dit seizoen: den daas; reeds twee rusten in vrede.
@Linda en Karin Vraag me af wat jullie doel is met jullie vrij agressieve postings. Ik lees Dick’s lange gekopieerde stukken bijna nooit; wat me aan (min of meer) objectieve informatie interesseert haal ik zelf wel uit de krant of uit een weekblad. Weblog Zwolle is niet een echt journalistiek medium, maar heeft juist zijn waarde omdat allerlei groeperingen er hun persberichten op kwijt kunnen en de Zwollenaren en Zwolsen hun mening daarover kunnen geven. Ik zie het als een grote verjaarspartij waarbij flink wordt gediscussieerd. Ook dan is er altijd een Oom Dick met linkse meningen en een Tante Verdieping die juist rechts uit de hoek komt. Dat zijn de beste feestjes!
Ik snap jullie ergernis niet zo. Omdat deze zich zo exclusief richt op Dick, Zwolse en (extreem) linkse personen, vermoed ik dat jullie niet zoveel ophebben met de “Linkse Kerk” en vinden dat de vrijheid van meningsuiting maar niet voor die leden moet gelden. Helaas voor deze gedachte is het belangrijkste kenmerk in onze democratie dat de vrijheid van meningsuiting voor álle meningen geldt (behalve waar wordt gediscrimineerd etc).
Ik vind juist dat iemand als Dick wel degelijk ingaat op argumenten van anderen. Dit in tegenstelling tot vele anders reageerders.
Voor de goede orde: ik ben een zelfstandige denken en geen volgeling van Goeroe Dick, maar vind de agressieve ruziezoekerige aanvallen van jullie en van Jaap op hem te ver gaan. Reageer liever inhoudelijk op Dick’s stellingen of die van een ander. Ben benieuwd naar jullie opvattingen.
@dame, dat heb je heel goed verwoord!:D
Dank u!:)
@drama op mijn werk zijn veel vliegen, hier thuis (gelukkig) niet…
Bericht door Karin, op 8 augustus 2010 om 18:57
Zo kunnen dictators ook reageren >:(
Inderdaad Karin ,krijgen dan ook meestal een rood aangelopen hoofd van woede.
Het is voor Zwolse en Dick wel prettig dat ze er nu achter komen dat er toch nog iemand hun politieke lappen tekst lezen.
@Tim
Wij gaan naar Your Health op het lubeckplein, die is nu nog niet geopend maar halverwege augustus als ik het goed heb. Wij zijn niet achmea verzekerd dus moesten het volle pond betalen ben het AHC. En dat vond ik toch een beetje zonde van het geld.;)
Natascha.
Jij snapt het;D;D
@Tim ; sinds mijn vorige “vliegmugposting” een schoteltje met citroenschijfjes buiten op tafel gezet. De meeste vliegen zitten nu bij de buren:o
Joppuh, ik was vanmiddag nog even bij Stap en had graag met je willen proosten op onze gedeelde tweede plaats maar je was er helaas niet.:(
zwolse zegt:
Dat verklaart het lukraak poneren van eenzijdige politieke berichten nog niet. Het is net alsof je elke dag op dezelfde plek een reclameposter met dezelfde strekking aan het opplakken bent.
Er wordt te makkelijk voorbijgegaan aan dat wat dick zo even terloops meldt:
Hij geeft tenmiste ruiterlijk toe dat hij iemand anders zijn mening op wil dringen. Dat waardeer ik, en dat bedoelde ik ook bij de start van deze discussie. Bedankt voor je openheid dick!
dame, ik richt me, net zoals een paar anderen, op zwolse en dick, omdat degenen op deze plaats eenzijdige repeterende politieke teksten neerkwakken.
@Karin
Dat was me (uiteraard) opgevallen, maar is geen reactie op mijn posting.
Leven en laten leven. Een ieder mag hier zijn mening kwijt. Soms lees ik de posten van Dick en/of Zwolse, geef meestal geen reactie, maar zal het niet laten als ik vind dat ze door slaan. Dat het enigszins naar links gaat, dat mag toch lijkt mij. Volgens mij kwetsen en/of beledigen Dick en Zwolse hier niemand.
Idd Plantje zelfde discussie door verschillende namen….het zal mij niet verbazen als sommige personen dezelfde zijn. Zeker gezien de stijl en het begrippengebruik.
Heb jij enig idee waarom Hans van Eijsden schijnbaar Twittert over mij?
Vind je het vreemd dat ik dat als roddelen zie en waarom voert hier hier geen gesprek over mensen m?t die mensen?
—-
Wat vind jij er overigens van dat de partij waarop jij hebt gestemd Geert zo aan de touwtjes laat trekken zonder risico te lopen?
Mooie aansprekende reactie Dame (19:20), neem wel aan dat je goeroe “cynisch” bedoelt 😉
Inderdaad, anders kom je er nooit achter. Het is net als met de stukjes die ik voor WVF aanlever….geen idee hoeveel mensen iets lezen.
Als de dames e.e.a. maar niet uit ergernis en spijt over hun verkeerd uitgebrachte stem lezen 😮 😛 😉
Karin.
Ik zal je blij maken,ik blijf hier meningen/stellingen gedachtes neerkwakken.
Wens je veel lees plezier toe.:-*
@ Tim,
Dat is de nieuwe sportschool waar ik het giteravond ook naar verwees, ik las iets van 17 euro 50, altijd de moeite van een proefles nemen waard lijkt mij en ook nog vlak bij je school.
Lastig he Karin: lezen :o:o:o
Ik: persoonlijk kijk ik wel uit om een ander iets op te dringen.
Hij geeft tenmiste ruiterlijk toe dat hij iemand anders zijn mening op wil dringen. Dat waardeer ik, en dat bedoelde ik ook bij de start van deze discussie.
=======
Nooit hoog gescoord op “begrijpend lezen” zeker? Manipuleren en verdraaien past je beter; dan weet ik eindelijk wat voor vlees ik in de kuip heb. Probeer de tekst er om heen ook nog ff goed te lezen Karin (toch niet die van dat rijmpje :o)
Dame Karin & Linda, ik vind dit maar kansloos gemuts. Dit levert natuurlijk nixxx op en kost alleen maar tijd. Gel*l en verdachtmakingen in de ruimte…ongenuanceerd zeg maar. Ben jullie natuurlijk nergens verantwoording voor verschuldigd…..ook zo merkwaardig: mijn vragen blijven stuk voor stuk onbeantwoord.
Dus prettige (niet al te van zuurheid verbitterde) avond verder. Hoop jullie weer te lezen over iets zinnigs. En nee, dan hoef je van mij niet uit te leggen waarom je dat post.
@ Zwolse, 20:17; bij mij werkt dit soort ….. juist vaak stimulerend.
Dat denk ik niet, maar goed…
Ja, ik denk dat ik daar wel een idee van heb. Ik denk dat hij zich als Hans soms stoort aan sommige teksten hier. Ik heb ook wel eens mijn beklag ingediend over de bepaalde teksten en de manier waarop sommige dingen gebracht worden. (Gillende Geert, managers per definitie slecht enz enz.) Ook wel eens genoemd dat ik het een kwalijke zaak vind dat iemand met een WLZ jas aan aangesproken wordt als zijnde “van dat linkse Weblog”.
Maar goed… nu ga ik er al te veel inhoudelijk op in.
Ik vind het verstandig van Hans dat ie als admin hier niet op de site reageert. Dat zou belangenverstrengeling kunnen zijn . Ik kan me voorstellen dat hij wel af en toe een uitlaatklep nodig heeft.
Ik denk niet dat het goed zou zijn als Hans hier op het Algemene Log een discussie met jullie aangaat over jullie manier van discussiëren.
Tot zover het lange antwoord wat eigenlijk wat korter had gemoeten.
Ik ben op het moment ERG druk bezig en hou me te weinig bezig met de kabinetsformatie.
Ik zie het in ieder geval niet zoals je het nu stelt.
Precies Dick ,ik heb nog wat pittige commentaren hier liggen,zijn klaar voor verzending.:D:D
@drama, ik heb hier thuis alleen last van muggen, niet van vliegen. En op het werk hebben we geen buren, nja, de hells angels, gemeenteterrein en de ijssel.
Kan niet zeggen dat de reacties van Karin en Linda bij mij agressief overkomen. Ze zijn gewoon kritisch over sommige reacties die door Zwolse en Dick worden geplaatst. Ook ik haal mijn informatie wel uit de krant of een weekblad en heb die postings van Dick en Zwolse daarbij niet nodig. Zie ook het nut er niet van in dat Dick en Zwolse dat allemaal plaatsen en zeker niet als je beweert dat je geen lid van die partij bent. Maar ja een ieder is er natuurlijk vrij in om dat te doen. Misschien helpt het als Dick en Zwolse ook eens negatieve berichtgeving over de PvdA hier gaan plaatsen.
Plantje doe niet zo kinderachtig man: die bijnamen worden al bijna 1,5 jaa r niet meer gegeven. In plaats dat je dat als positief signaleert!
Rustig, mensen, rustig…
als wie moet Hans van E. anders over mij roddelen?
Nou hij doet maar, ik vind indirect communicatie….sterker “roddelen” een ernstig zwakker karaktereigenschap. Is dat in jouw kringen wel normaal 😮
En juist met dat soort vliegen heb ik die ruisvoorns gevangen. Leuk spul joh!
Op de IJssel vissen moet ik binnenkort ook weer eens doen. Kijken of ik wat snoekbaars of roofblei kan vangen.
ingrid, thanks voor die tip! Vlakbij school, én goedkoop! Gratis dagpas voor de proef óók nog!
http://www.yourhealthzwolle.nl/
Plantman:
Hans en ik hebben elkaar hier een paar keer met alle respect gesproken. Ook onder 4 ogen….zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Geen enkele reden om dan maar te gaan roddelen op een platform waarvan ie zeker is dat ik daar niet kom. Al was het maar omdat ik absoluut niet hou van volgen en gevolgd worden.
Omdat het van gelijkwaardig niveau is met het geleuter hier, ga ik maar American Pie kijken op rtl 5. Zeau.
Alles onder controle Tim….uh alleen mijn vrouw niet, maar dat heb ik ook opgegeven 😉
@Tim, wij hebben geen proefles afgewacht maar gewoon meteen ingeschreven, mocht het niet bevallen dan lijd ik lang niet zoveel verlies als dat ik nu al 2 maand niet naar het AHC ga, heel dom maar het zij zo.
Hier ook vreselijke muggen, gisteravond nog 2 x op me arm>:( Azaron roller helpt trouwens wel goed, als je het gebruikt;D
Wat bedoel je Tim 20:32 denk dat de post iets te kort is?
Assendorper.
Je wordt op je wenken bediend.
Ik als PVDA-er vindt dat Job Cohen een cruciale inschattingsfout heeft gemaakt ,om de HR.Lubbers op die bewuste vrijdag niet per direct naar de kamer te roepen ,om opheldering te vragen.
Ik ben anti-deet, zit dat erin? Ik heb er trouwens s’nachts weinig last van, gelukkig. Alleen raar dat ik overdag gestoken word.
Mooi Zwolse. Heb je er nog meer?:D:D
Klopt. Daar heb je gelijk in. Ik noemde dan ook dat ik daar in het verleden mijn beklag over gedaan heb.
Maar goed…het bovenstaande is een feit. Excuses.
als wie moet Hans van E. anders over mij roddelen?
Nou hij doet maar, ik vind indirect communicatie….sterker “roddelen” een ernstig zwakker karaktereigenschap. [/quote]
Goed… ik leg alleen maar uit waarom IK DENK dat Hans het op Twitter gemeld heeft. Verder niets.
Ga ik niet op in.
Ik ga me ook weer inhoudelijk aan deze discussie onttrekken. Het is al te vaak besproken en door te veel verschillende mensen besproken.
We zien telkens een felle discussie en op enig moment zien we bepaalde namen gewoon niet meer in het Algemene Log (of helemaal niet meer op het Weblog). Dat was wat ik straks met mijn eerste reactie subtiel duidelijk wilde maken.
Zoo…dat zit erop!
Tim, denk je er ook wel eens over om aan het vissen te slaan? Kun je vanaf het schip mooi een beetje avondeten vangen! Er zit genoeg smakelijke snoekbaars in de IJssel. (Daar varen je ouders toch vooral?)
@Dick
Zou je anders willen?;)
Maar nee, niet cynisch tegenover jou, maar meer wat sarkastisch tegenover Linda en Karin die het over “volgelingen” hebben. Overigens moet ik Zwolse en jou complimenteren dat je niet laat verjagen door dat soort reacties. Persoonlijk zou een dergelijke op de persoon gerichte vijandigheid mij zo’n katterig gevoel geven, dat ik deze site niet meer zou bezoeken. Dus als iemand mij weg wil hebben, dan weet je wat je te doen staat.:)
Assendorper.
Ik geef je 1vinger nou niet meteen mijn hele hand inpikken he.:)
@Tim
Geen idee, heb m boven liggen, ik heb er dus alleen s’nachts last van en krijg echt van die mega bulten dat mensen zouden kunnen denken dat ik een enge ziekte heb;D
Assie, heb je de supportersclub van ADO al eens gebeld of ze willen rond roeptoeteren dat ADO-supporters een stel kl**tzakken zijn?
Heb jij wel eens een bepaalde voorkeur gehad in je leven (club, partij, stroming, hobby-gerelateerd)?
Ben je nog naar Tentmuziek geweest?
:):):) Dame, idd…..ik moet er (anders) niet aan denken!
Wie wil jou nou weghebben 😮
Heerlijk dat Dick weer terug van vakantie is!:D:D
Assendörper, helaas, ik had ook graag een pilse gedronken met jou bij Stap maar had andere dingen te doen vanmiddag! Kump nog wel in örde!
@ Derk; de post weer aan ’t ophalen 😮
Korte vakantie geweest >:( Zouden er twee weken blijven maar zaken lopen nooit zoals gepland! 2 Dick is er nog een vacature vrij bij het waterschap? :'(:'(:'( Morgen avond zit ik weer in Berlijn.
Oh Derk, zit Koekangé er al weer op? De directrice had het geloof ik wel aardig naar de zin met dat camperen.
Vacature waterschap? Dan zou je véél te veel geld moeten toeleggen Derk.
Mooi toch ff: naar Berlijn stuiteren. We zijn er ook eens geweest. Best heel bijzonder. Ga jij ook nog wat van Berlijn genieten of alleen heen en weer?
dick, ik zal binnenkort even contact opnemen met die club.
Ik heb een sterke voorkeur voor vrouwen.
Ben vanmiddag even bij Stap geweest en had Joppuh daar eigenlijk wel verwacht. Volgens mij was het niet druk op het plein.
Joppuh, dank je 😉 Gefeliciteerd met de 3 punten en stuur Skut maar een beste bos bloemen. Ook nog een deftig debuut en een invaller in het Ned-elftal voor woensdag. Mooie dag voor jullie, maar nog 33 wedstrijden.
Vond het itempje wel mooi over De Superboeren.
Oei oei wat en gedoe is het hier geweest als ik zo terug lees……….. Jammer dat ik er niet bij was 😉 Kon ik Zwolse en Linda en dick en Karin ect ect ook even avallen.
@Plantje ga je met die voorntjes snoek vangen of is dit vissen voor je?
Ben ook geobscedeerd door zeer veel vrouwen Assendörper (met ingekopieerde ö :D). Maar zeker niet door alle.
Jammer van het plein en jammer dat je Joppuh niet zag bij Stap. Maar het was er ongetwijfeld weer beregezellig toeven?
Ha plantje, nee, ik ben niet zo van het vissen denk ik (nooit gedaan), heb er denk ik niet genoeg geduld voor. Mijn ouders varen niet alleen op de IJssel hoor, juist niet zo veel ;)… Vis jij wel eens dan?
Bericht door Dame, op 8 augustus 2010 om 20:36
@ Derk…de aanval is de beste verdediging idd. Jammer, dat je er niet bij was idd. Beetje reuring in de tent, zaak een beetje opschudden….lijkt nodig anders dut iedereen ook zo in.
En hier een fijn striijkje in een link, voor de liefhebbers (titel tekst is voor Karin denk ik!http://www.youtube.com/watch?v=bXHMpceldoc
http://www.youtube.com/watch?v=bXHMpceldoc
ff copy-paste in je browser, kump ut ammel wel in örde!!!
Lijkt niet alleen nodig, IS nodig, dat indutten hebben we vorige week al gehad, toch Joppuh?
Ja Dick, wat is je commentaar op vanmiddag?
Ja hör Natas 😛
Bericht door Zwolse, op 8 augustus 2010 om 20:34
Assendorper.
Je wordt op je wenken bediend.
Ik als PVDA-er vindt dat Job Cohen een cruciale inschattingsfout heeft gemaakt
Jij een PvdAer? Oh dat had ik nog niet in de gaten 😉 , Kijk als je in de club zit ziet alles wat anders ik weet nog wel de logjes dat jij en dick het sterk voor hem opnamen. Euhh trouwens no offence
Mensen, dik en dun, groot en klein, jong en oud, zwart, groen wit geel paars blauw en rood, uit zwolle en uit omstreken, links geaard en rechts geaard:
Fijne avond!
Bericht door dick, op 8 augustus 2010 om 20:47
Ga jij ook nog wat van Berlijn genieten of alleen heen en weer?
Ja hoor drink ergens op een terras wel koffie en bekijk de achitectuur aldaar 😉
Derk, omdat je mij ook in 20:59 betrekt: Vind Job verschrikkelijk goed! Alle vertrouwen…
Maar lees wat Zwolse zegt: Lubbers heeft zijn taak niet goed vervuld…daar hat JC in moeten grijpen.
Maar het was absoluut kansloos geweest. CDA wilde al ver voor dit kabinet met de VVD en ze leken soms zelfs gekloond. Waardoor dit soort streken boven water kwamen:
Linkjes te leveren op aanvraag en…..mooie illustratie bij dit antwoord, niet?
Lekkere avond Natas! Ben ook zo weg.
@ Derk: architectuur…daar mag je alleen maar naar kijken en aankomen niet 8)
@dick als het over politiek gaat lees ik er snel overheen. Bekijk het dus allemaal niet zo kritisch omdat het me weinig doet. Het gaat zoals het gaat wat ik ook stem!
@Tim, denk dat ik aankomende week nog wel een avondje in Kampen ben en een pilsje neem bij de Skeele.
Bericht door dick, op 8 augustus 2010 om 21:07
@ Derk: architectuur…daar mag je alleen maar naar kijken en aankomen niet
Tsja zou het? Rietveld was goed, de hal moet zijn als een baarmoerder van een vrouw je ontkleed je van je jas en gaat dieper en intiemer. Huis is als een vrouw 😀 Sorry damens
Ik heb gehoord dat ze bij de Buitenwacht tegenwoordig Brand bier schenken!;)
@ Der; Voorlopig een mooie overweging om de rest van de avond mee te nemen
K viel eraf sorry >:(
Bericht door Assendörper, op 8 augustus 2010 om 21:10
@Tim, denk dat ik aankomende week nog wel een avondje in Kampen ben en een pilsje neem bij de Skeele.
Ga je op het hoekje zitten? Koop geen vis van de haven aldaar er is beter 😉
Gezellig assendorper,
@ Assendörper [urlhttp://maps.google.nl/maps?hl=nl&client=opera&hs=3kW&rls=nl&um=1&ie
=UTF-8&cid=0,0,3240678288644628923&fb=1&hq=bunkerstation&hnear
=Kampen&gl=nl&daddr=
Werfweg+12,+8263+BD+Kampen&geocode=584137613718878287,
52.567020,5.896618&ei=
SANfTK2bEpGnOPaXib0J&sa=X&oi=local_result&ct=directions-to&resnum=
2&ved=
0CBoQngIwAQ]Hier[/url] zit die tusen 8 en 5 Koffie staat klaar!
@Derk, ben je het vliegverkeer boven Assendörp aan het regelen? >:(>:(
Precies Dick.
Dat is wat ik bedoelde met die bewuste vrijdag.
Na het overleg Rutten/Verhagen kwam na 5 min,terwijl de andere fractieleden nog gehoord moesten worden al bericht naar de media naar buiten ,dat er een poging gedaan zou worden naar een gedoog minderheids kabinet.
Toen had de PVDA maar ook de anderen die nog gehoord moesten worden Lubbers ter verantwoording moeten roepen.
We moeten alles in breder perspectief zien van Derk….nou ja, waarom niet?
Nee want ik wil dit niet in een breed perspectief zien,want ik gruwel van het idee wat ons boven het hooft hangt.
@Assendörper ; volgens mij moejdat gewoon invoeren in je tomtom; kommie vanzelf bij die hunkerbunker. ‘k zag jullie (vanuit m’n bus) vanmiddag nog staan wachten op droog weer, naast van der kolk.
‘K ook Zwolse…maar dit lay-out gebeuren, waar Derk ons in heeft doen belanden, is wel een minder fraai (veel te) breed perspectief helaas.
derk, 8 en 18, en de map geeft het niet zo helemaal goed aan 😉
Ben ik blij dat ik breedbeeld heb.
Klopt drama, we hebben jou ook gezien. Heb je het raampje dicht gedaan?:)
Bericht door Zwolse, op 8 augustus 2010 om 21:29
Nee, die voorntjes op zich is het wel een heel eind. Maar het waren wel leuke voorntjes om zo te vangen.
Die snoeken vang ik weer met andere vliegen.
Je was vergeten het = teken te plaatsen na Het had [ url=http ] moeten zijn niet [urlhttp ] (En dan natuurlijk zonder alle spaties…)
en sowieso werkt hij niet, want in die url zitten tekens die het einde van de tag aanzetten. Ervaring.
Reacties zijn gesloten.