Nieuwe klankbordgroep voor Verkeersknip Stadshagen

Zwolle – De meest in het oog springende reactie naar aanleiding van de presentatie van het rapport Goudappel Coffeng is toch wel het ontstaan van een nieuwe klankbordgroep welke opereert onder de naam: de Verkeersknip na Goudappel & Coffeng.  Een groep “wijze” mannen in Stadshagen is opgestaan na het lezen van het rapport dat afgelopen donderdag is gepresenteerd in de wijk.

De “wijze” mannen die – voorlopig  – alleen naar buiten toe treden onder de naam: Klankbordgroep na Goudappel & Coffeng noemt het feit dat bewoners slechts tot 18 maart 2011 kunnen reageren via het reactieformulier de directe aanleiding in verweer te komen. Een werkgroeplid “Het is toch te gek voor woorden dat we een aantal opties voorgeschoteld krijgen en dat we slechts  veertien dagen de tijd krijgen een reactie te geven? Het onderzoek rammelt op een aantal punten. Wij denken dat we een heel goed alternatief hebben.” Onderliggende structuur. 

Een ander werkgroeplid vult aan : “Uit het onderzoeksrapport valt heel duidelijk op te maken dat de mensen die het onderzoek hebben uitgevoerd de wijk niet goed kennen. Ze hebben duidelijk niet goed gekeken naar de onderliggende structuur in de wijk. Neem bijvoorbeeld de zuid optie. Hebben de onderzoekers wel eens gehoord van Kakel en Co? Hebben ze daar wel eens ter plekke gekeken? Als ze daar hadden gekeken waar ze zeker anders omgegaan met deze optie. Of past dit allemaal in de nieuwe verkiezing leus van de VVD? Wij zien liever veel nieuwe banen dan veel bomen? Begrijp ons goed, wij van de Klankbordgroep na Goudappel & Coffeng zijn niet tegen opheffen van de knip. Wij zien een goed alternatief dat wij verder willen onderzoeken. Wij kennen de wijk en wij weten haarfijn de knelpunten. Dat de knip er uit gaat is voor onze werkgroep een uitgemaakte zaak. Daar is verder geen discussie meer over mogelijk met ons.” Aldus het nieuwbakken werkgroeplid. Hij wil niet met naam genoemd worden. “Nee, wij kiezen er op dit moment heel bewust voor als persoon niet naar buiten toe te treden. Ons gaat het om de juiste oplossing de knip op te heffen.  Daarbij gaat het niet om de personen van de klankbordgroep. Er zit nu bijvoorbeeld iemand in deze werkgroep die voorheen volstrekt voor handhaving van de knip was. Nu is hij om en wil hij in alle rust hier ook aan kunnen werken.”

Twee punten

De eerste twee punten waar de werkgroep aan wil werken zijn:

  1. de termijn van veertien dagen te kunnen reageren, dient opgeschort te worden naar 2 maanden.
  2. het lijkt er nu op dat niet iedereen in Stadshagen een reactieformulier heeft gekregen. De werkgroep wil dat de gemeente Zwolle het reactieformulier met aangepaste datum huis aan huis verspreidt in Stadshagen.

Zodra dat gerealiseerd is zal de nieuwe klankbordgroep mensen uit Stadshagen benaderen zitting te nemen in de nieuwe klankbordgroep. Het alternatief wat zij ziet zal dan met deze mensen besproken worden. Uiteraard zal de klankbordgroep de nieuwe variant laten objectiveren door externe deskundigen uit het werkveld. Mensen die deze nieuwe klankbordgroep willen steunen dienen er zich wel van bewust te zijn dat deze klankbordgroep uitsluitend tot doel heeft de Verkeersnip op te heffen.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

62 gedachten over “Nieuwe klankbordgroep voor Verkeersknip Stadshagen”

  1. Oh mijn hemel….. daar gááááán we weer.

    Heeft het stel lampjes in deze nieuwe anonieme klankbordgroep zelf wel eens gekeken bij de zuidvariant?
    Dat wordt echt dik feest op de kruising van de dijk met de Twistvlietweg. Je laat dan 2 enorme verkeersstromen elkaar kruisen, namelijk de auto’s (die zo zielig moeten omrijden) en de fietsers.

    Wellicht toch wel een mogelijkheid (want ook ik ben niet per definitie tegen de opheffing van de verkeersknip maar vindt wel dat er niet mensen enorm de dupe gaan worden van de luiheid van anderen): als de Twistvlietbrug langer op hoogte gehouden wordt, dan zou de stroom auto’s onder de fietsers gestuurd kunnen worden en de fietsers dus met een viaduct er overheen. Alleen weet ik niet of het hoogteverschil toereikend is.
    Maar laten we ook niet de bewoners van de dijk vergeten (en mogelijk Frankhuis?), die zitten ongetwijfeld ook niet te wachten op vrachten auto’s voor hun deur langs.

    Ik ben toch wel even heel benieuwd wie die anonieme klankbordfiguren zijn, waar ze wonen, wat hun transportmiddel is en waarvoor ze die gebruiken en over welke afstand.

  2. Zeggen dat bewoners hun auto moeten laten staan is vrijheidsberoving en symptoombestrijding, dus niet doen.
    Ik heb het rapport nog niet gelezen en weet dus niet of er per scenario een capaciteitsberekening heeft plaats gevonden, m.a.w. wat is het effect op de bestaande routes per scenario. Deze methode geeft in ieder geval een beeld los van de emoties.
    De meeste ongelukken gebeuren nu bij de fiets oversteekplaatsen zoals de Belvederelaan-Twistvlietpad. Het bieden van alternatief dat deze routes ontlast zou dan pre zijn.
    Persoonlijk heb ik het meeste geluidsoverlast van het kamperlijntje, hoeveel dB is dat??

    Met vriendelijke groet, Clyde (raar al dat anonieme gedoe ):)

  3. Grappenmaker!
    Kruising Belvederelaan-Twistvlietpad zou juist vrij rustig moeten zijn met auto’s in de spits omdat dit punt bij de knip zelf ligt! Toen de parkeergarage nog open was, had je dus juist het probleem dat er véél teveel auto’s langs kwamen. Als je het rapport wel had gelezen, dan wist je dat er zelfs nu nog heel wat auto’s misbruik maken van de parkeergarage.

    Variant zuid zal het probleem bij de kruising dijk/Twistvlietpad neerleggen, daar komen met gemak nóg meer fietsers langs. Dat is het probleem verplaatsen en alleen nog maar erger maken zelfs.

    En ja, er is onderzoek gedaan naar capaciteiten, verkeersstromen e.d.

    Zie het hele bericht met reactieformulier en ook het hele verslag hier

    Wat betreft die vrijheidsberoving: wat een zielig argument. Mensen kunnen nog altijd de auto gebruiken maar zijn gewoon te verd*md om een paar minuten om te rijden. Bovendien heeft het gros ZELF gekozen om in Stadshagen te komen wonen en hadden allang kunnen weten van de knip. Jankers die beginnen over vrijheidsberoving hebben zichzelf dan beroofd, dat heeft een ander ze niet aangedaan.

  4. Dat is wel erg makkelijk: blaten terwijl je niet met naam en toenaam gezien wilt worden…
    (Ik ben niet anoniem, zoals de lezers hier inmiddels wel weten.)
    Ik ben fel tegen opheffing van de knip op de manieren zoals ze genoemd zijn.
    Kom met een alternatief jongens (wijze mannen… jaja) en we praten weer verder. Maar dan wel graag open en bloot en niet verscholen achter een zogenaamd open groep… Ik mag er al niet in, want ‘geen man en tegen de opheffing’. Lekker open groepje maak je dan als klankbordgroep. Mening moet dus duidelijk zijn tegen de knip anders mag je niet meepraten?

  5. Zouden de “wijze mannen” wijs genoeg zijn om te weten wat een klankbordgroep is?
    klankbordgroep =
    speciaal samengestelde groep mensen die als luisterend oor fungeert of aangeeft wat er leeft in de samenleving

    Volgens mij gaat deze definitie niet op voor de wijze mannen met hun eigen plannen, vooraf vastgestelde standpunt (knip gaat weg) en selectieve benadering van gelijkgezinden.

    Neem een besluit en daarmee basta. Inspraak is voor dit onderwerp kansloos.

  6. Wijze mannen zonder naam zijn eng, ze hebben echter een punt dat 14 dagen veel te kort is om tot een goed besluit te komen. Elke vrandering in de huidige situatie verplaatst het probleem naar een ander deel van de wijk. Ik geloof niet dat iedere bewoner dat realiseert. Het wordt er gewoon niet beter op dus is het zonde in tijden van crisis zoveel geld weg te gooien aan iets dat inderdaad bedacht is door mensen die de wijk niet kennen. Laten we de vvd die een verkiezings belofte heeft gedaan aan een minderheid van de bewoners van deze wijk bewegen tot een dialoog. Scholen moeten ook goed opletten er zijn veel scholen in Stadshagen die langs de verschillende route’s liggen danwel een groot aantal leerlingen hebben die langs de verschillende route’s fietsen. Het wordt er voor hen alleen maar gevaarlijker op. Kortom iedere paar jaar energie verspillen aan de voordelen of nadelen van de knip is jammer laten we structureel tot een goede oplossing komen die een beetje bij iedereen past. Alleen de knip open gooien betekend nog meer verstopping op de smalle aan en af voerwegen door stadshagen.

    Groet Marcel

  7. Natuurlijk is Dick wel een wijze man, dus wat dat betreft voldoet hij wel aan het profiel maar helemaal voorstander van weghalen van de knip is hij niet en daarmee valt hij af om toe te treden tot het clubje ‘wijze mannen’. Ik mag helaas ook niet meespelen 🙁

  8. KEEP DE KNIP ALIVE , iedereen die wat te piepen heeft heeft dat zichzelf aangedaan door zich niet goed te laten informeren bij het zoeken naar woonruimte in stadshagen.De inversteringen tot op heden gedaan hebben ondertussen genoeg gekost en al het geld wat de varianten moeten kosten is zonde.

  9. i.i.g. een goede actie om de discussie aan te wakkeren in de wijk!

    ik heb zelf het rapport gelezen, en als ik naar de conclusie keek had ik het idee dat het ook het onderzoeksbureau niet graag één van de varianten wilden aanbevelen.
    persoonlijk lijkt mij het opheffen van de knip één grote ramp voor de wijk, voor de leefbaarheid en vooral de veiligheid. ik woon zelf aan de veldbeemdgras en zie dat een variant als centrum of wetering, ondanks dat ze zo ‘goedkoop en effectief’ zouden zijn, gaan mislukken en ongelukken gaan veroorzaken op de knelpunten..

    weet de klankbordgroep zelf wel wat er leeft in de wijk?

  10. Wat een onzin, weer een nieuwe klankbordgroep, waarom?
    1) De knip lag er, ligt er en zal er blijven liggen.
    2) Mensen die in Stadshagen zijn gaan wonen, wisten vooraf van de knip.
    3) De fietsvoorzieningen zijn uitstekend in Stadshagen. Beter dan elders in Zwolle en vooral ook veiliger.
    4) Er ligt een prachtige rondweg rondom Stadshagen, helemaal niets mis mee, behalve dan dat er nog wat op en afritten bij moeten komen, maar dat is een kwestie van tijd.
    5) De VVD heeft zichzelf in de voet geschoten, goedkoop campagne gevoerd in Stadshagen. Vervolgens een “onafhankdelijk” onderzoek (wie betaalt, bepaalt). Uitkomst was te voorspellen, er moet een andere route komen van en naar het centrum. Echter deze gaat door drukbewoonde straten heen en ja hoor, de mensen die daar wonen hebben ineens bezwaren. Dat onderzoek is een fraai staaltje misbruik van geemnschapsgeld trouwens (rechtse hobby?).

    Kortom; Knip handhaven en nooit meer ter discussie stellen!

  11. @Daann: vind je het gek dat het onderzoeksbureau niet graag één van de varianten wil aanbevelen?
    1) De varianten die veel winnen zorgen ook voor een groot verlies
    2) De varianten die weinig problemen veroorzaken hebben weinig toegevoegde waarde
    3) De kosten……..

    Er is duidelijk geen enkele variant die er met kop en schouders bovenuit steekt als zijnde redelijke of goede variant. Er zitten gewoonweg overal veel teveel haken en ogen aan. Dan een advies uitbrengen is jezelf in de vingers snijden en dat willen ze liever niet (begrijpelijk; heeft de VVD wel gedaan en krijgen het nu dus op hun brood)

  12. – waar het maar iets (enkele minuten ?? !) oplevert aan weinigen, geeft het een groot negatief (langdurig) effect aan velen ?? fietsers door de hele wijk ?? omwonenden op diverse punten!
    – Wélke verandering op de 15 jaar geleden ingezette lijn je ook probeert – er zijn altijd weer anderen die er nadeel van ondervinden en ook nieuwe problemen die ontstaan, want de basis veranderen geeft onbalans
    Beter is de aanbevelingen vanuit het rapport te volgen:
    ?? Los van de te kiezen variant, is het de moeite waard om het
    verkeersveiligheidsprobleem bij de kruising van de Belvederelaan en het
    Twistvlietpad aan te pakken.
    ?? De onduidelijkheden in de hoofdstructuur van Stadshagen kunnen worden tenietgedaan door duidelijke bewegwijzering en specifieke maatregelen op de betreffende kruispunten.
    ?? Het is het de moeite waard om bij de realisering van de nieuwe wijken zoals De Tippe te onderzoeken of een aantal ??weeffoutjes?? in de huidige verkeersstructuur van Stadshagen kunnen worden verzacht of weggenomen

  13. – waar het maar iets (enkele minuten ?? !) oplevert aan weinigen

    En het KOST nu notabene maar weinig minuten. 7 minuten om van Frankhuis bij de Vlieger te komen of vanaf Schoonhorst naar de Wendakker. Waar práten we over? 7 minuten!!! Goed, relatief gezien kan de reistijd bijna 50% korter bij de snelste variant maar absoluut gezien: 7 minuten? Dat is één keer minder omdraaien in je nest ’s morgens voordat je opstaat.

    Leuke uit het rapport is ook de volgende:
    Onduidelijke autostructuur
    Door wijzigingen in de wijk- en autostructuur is er ten opzichte van de oorspronkelijke structuur een onduidelijke situatie ontstaan. Wanneer we naar de autostructuur kijken (zie figuur 2.3), zien we een viertal onlogische knikken in de structuur, zogenaamde weeffouten (rood omcirkelt). Bij deze weeffouten loopt de structuur niet door zoals de weggebruiker zou verwachten. De weggebruiker heeft daarom ook het idee dat aanzienlijk omgereden moet worden. In de huidige situatie wordt op enkele plekken dan ook met fluoriserende borden (zie figuur 2.4) getracht de automobilisten de juiste kant op te sturen. De weeffouten spelen in de beleving van het omrijden een belangrijke rol.[/qoute]
    Het ‘omrijden’ is dus meer een beleving dan dat het werkelijkheid is.

  14. @admin: zou de einde-quote-tag gecorrigeerd kunnen worden aub?

    wellicht dat een edit-functie nog een keer iets is voor op WZ om als gebruiker/bezoeker zelf dit soort foutjes te kunnen corrigeren?

  15. Een groep voorstanders kan ik geen klankbordgroep noemen. Wel goed om de discussie te voeren. Maar Stadshagen is fiets- en kindvriendelijk gebouwd. Dat wringt met het openknippen van de verkeersknip. Nog afgezien van de veranderingen in het verkeer. En ja: daar ben ik in Variant Centrum niet blij mee.

    Discussiëren kan ook via Twitter: @KnipStadshagen of surf naar http://deknipstadshagen.com

  16. “Begrijp ons goed, wij van de Klankbordgroep …zijn niet tegen opheffen van de knip. …. Dat de knip er uit gaat is voor onze werkgroep een uitgemaakte zaak. Daar is verder geen discussie meer over mogelijk met ons.⤝

    Weinig consistentie in ieder geval…

  17. Consistent is het wel maar met dubbele ontkenningen wordt het niet beter leesbaar (ja, ik moest er ook op gewezen worden dat ze 2x schrijven dat ze dus vóór opheffen van de knip zijn).

  18. Laten we het nog eens over het proces hebben.
    Omdat de VVD behoorlijk gescoord heeft bij de verkiezingen met hun standpunt over de knip, is in het collegeakkoord opgenomen, dat er een onderzoek komt naar de verkeersknip. Er lag al een rapport van de klankbordgroep, maar dat werd niet beschouwd als voldoende, gelet op alle uitspraken tijdens de campagne.
    Er ligt nu een rapport van een extern bureau. Dat rapport doet geen uitspraken over weg of niet weg. Het rapport zet de verschillende opties naast elkaar. Daar mag iedereen wat van vinden.
    Het is aan de gemeenteraad om aan de hand van het rapport te bepalen wat er moet gebeuren.
    Tegen die achtergrond is het op zijn minst merkwaardig dat er een anonieme klankbordgroep in het leven wordt geroepen, met als motto (in eigen woorden) de knip moet weg. Je gaat dan voorbij aan het feit dat de gemeenteraad beslist. Je gaat dan ook voorbij aan het proces dat is gelopen.
    Dan moet je geen klankbordgroep (inderdaad, eigenlijk een actiegroep) organiseren, dan moet je contact leggen met de raadsfracties en met hen in gesprek gaan.
    Voorlopig heb ik alleen maar mensen gesproken die voor handhaven van de knip zijn.
    Mijn eerste reactie op het rapport is te lezen op mijn weblog

  19. Hulde voor uw reactie hier meneer van Boven, ikzelf was, ben en blijf voorstander van de handhaving van de verkkersknip in Stadshagen en vindt dat de VVD nooit had moeten roepen dat zij de verkeersknip wel even zouden verwijderen. Volgens mij heet dit kiezersbedrog!

  20. Voor de duidelijkheid: ik praat niet i termen van kiezersbedrog. Ik heb het over het proces en over de plaats van de gemeenteraad in dat proces.
    In het collegeakkoord is een onderzoek afgesproken. Dat is wat anders dan de afspraak, dat de knip weggaat.
    Als het standpunt van de gemeenteraad bekend is, kan elke partij dat aan de eigen achterban en aan haar kiezers uitleggen.

    Persoonlijk ben ik van mening, dat de mogelijke tijdwinst niet opweegt tegen de investering in geld, in verkeersveiligheid en in leefgenot.
    Dan heb ik het nog niet over de kosten, die gemaakt moeten worden in een tijd van noodzakelijke bezuinigingen.

  21. iedereen heeft het over het verplaatsen binnen de wijk, zijn we even vergeten dat als je naar de A28 of Westenholte wilt je dus helemaal moet omrijden? doe dat 2x per dag als forens… moet je kijken wat je extra kwijt bent aan benzine…
    Eruit met die knip!

  22. Beste freddie,
    Hoeveel minuten is “helemaal” omrijden eigenlijk. En zet dat is af tegen de verslechterde verkeersveiligheid en leefbaarheid van de wijk.
    Wat vind je van de kosten? Zijn die het waard?

  23. Weet je wat benzine bespaart? Fietsen.

    Maar even voor de gein. Stel dat ik vanaf de Tolgaardestraat in Stadshagen naar de kruising Loggerweg/Weidesteenlaan Westenholte wil.

    Huidige situatie: kortste route 6,7 kilometer. 11:39 minuten
    Via de Hasselterweg 7,8 kilometer. 12:28 minuten

    Stel dat de centrumvariant toegepast wordt:
    afstand: 5,1 kilometer dus dat scheelt 1,6 kilometer. Tijd? 15:53 minuten

    Stel dat de zuidvariant open gaat. 3,5 kilometer door Frankhuis, over Voorst C. 11:05 minuten.

    Dit zijn getallen die ik niet verzin maar die Garmin navigatiesoftware voor me berekent met uiteraard wel de auto ingesteld als vervoermiddel.

    Maar je vergeet nog iets leuks over de auto. Auto’s zijn een stuk zuiniger als ze kunnen doorrijden en niet veel hoeven af te remmen en op te trekken. Langere afstanden zijn niet per definitie meer benzineslurpend! Met fietsen houd ik daar ook rekening mee. Ik neem niet per definitie de kortste route maar de handigste route en dat betekent een route waarbij ik zoveel mogelijk door kan rijden zonder oponthoud. Dat geldt voor een auto niet anders.

    Als ik met de auto naar de snelweg wil richting zuiden (ik woon aan de noordkant van de knip), ga ik er bij Centrum op en zeker niet bij zuid/Westenholte.
    Als ik naar de Gamma wil, ga ik richting Holtenbroek. Wil ik naar Westenholte, dan ga ik richting Hasselterweg.

    Hou nou aub op met dat gezeur over langere afstanden over benzine die het kost (en laat ik het maar vast aandragen) dat gezeur over hoe slecht het is voor het milieu. Als je dat werkelijk zoveel zorgen baart dan neem je de fiets of ga je dichter bij je werk wonen. (zo, ook even kort door de bocht)

  24. @John: volgens mij vindt Freddie het geen probleem als alle auto’s bij hem door de straat komen.
    Voorstel dus voor een nieuwe variant: bij Freddie door de straat.

    Maar wat betreft die tijdswinst….. zie m’n vorige bericht. Spreekt boekdelen denk ik.

  25. Leuk dat Freddie zijn mening mag geven wfvn en dan gelijk afgezaagd worden is ook erg sportief.Ik zeg ook weg met die knip en de vvd doet er tenminste wat mee wat van de meeste partijen niet gezegd kan worden.

  26. Hij zegt ‘weg met de knip’ met als argument dat het omrijden is. Ik mag dat toch weerleggen en denk toch dat ik daar aardig in slaag. Concrete getallen over afstanden en met name tijden. De afstandsverschillen zijn ook gemakkelijk weg te strepen als je kijkt naar inefficiëntie van de route.

    Weet je wat sportief is? Met je reet uit de auto komen en gaan fietsen.

  27. Wat betreft de VVD die er wat voor doet. Tja, andere partijen doen er niets aan omdat een deel van de partijen gewoonweg vóór de knip is. Geen wonder dat die er niets aan doen.
    Leuk dat de VVD niet tevreden was met het vorige onderzoek en daarom maar een nieuw onderzoek start. Maar de uitkomsten zijn niet veel anders. Het wordt tijd dat men zich erbij neerlegt niet als een klein kind blijft drammen en verongelijkt met allerhande kulargumenten aan komt draven.

  28. Punt 1 – Als ik naar Wezep of verder weg moet rijden, Harderwijk ofzo of Zwolle-Zuid dan pak ik niet de fiets!
    Makkelijk zeggen: ga dichter bij je werk wonen… misschien kan dat wel niet, of wil ik of een andere forens dat niet?
    1,8 km x2 = 3,6km x (pakembeet) 200 werkdagen = 720 kilometer extra rijden!!
    Ik kan ook rekenen….

  29. o, dus de mensen die de knip weg willen hebben alleen kul argumenten en de voorstanders van de knip niet? Dát noem ik nou grote kul….

  30. Als ik naar wezep moet dan pak ik de fiets. Dat geldt ook voor Kampen, Dronten, Meppel, Apeldoorn, Deventer…..

    Ik zeg niet dat jij het moet doen. Wel zeg ik dat het een mentaliteitsverschil zou kunnen zijn.

    Je wil niet ergens anders wonen? Kan natuurlijk ook. Maar keuzes hebben concequenties.

    Mooi dat je kan rekenen. Ik kan dat ook. Ik laat mijn auto staan en pak de fiets. Alleen forenskilometers zit ik al aan 4 dagen * 40 weken * 2*12,5 km = 4000 kilometer uitgespaard. Toch wel een leuk contrast tegenover jouw 750 kilometer die je extra moet.

  31. @Freddie: de mensen die de knip weg willen hebben hebben niet alleen maar kul. Maar het gros van de argumenten wimpel ik inderdaad af als een zielig gedoetje om de zin door te drijven.

    Je hebt gekozen om in Stadshagen te gaan wonen. Ik heb er ook voor gekozen en heb bewust opgelet op zaken als verkeer. Nu zal dus ondermeer een stel luie donders mijn woongenot gaan verknallen en de veiligheid van mijn kinderen op het spel zetten omdat ze te lui zijn om zich vooraf goed te informeren voordat ze gaan kopen, die te lui zijn om te fietsen? Die zelfs te lui zijn om met de auto 3 minuten om te rijden? Goed, 6 minuten als je heen en terug rekent.

    Je wil niet verhuizen maar je wil wel de wereld naar jouw hand zetten…….

    Maar je mag mijn argumenten ook best onderuit proberen te halen hoor. Kom maar met concrete getallen, kom maar met feiten. Overtuig m’n ongelijk maar.

  32. “Als ik naar wezep moet dan pak ik de fiets. Dat geldt ook voor Kampen, Dronten, Meppel, Apeldoorn, Deventer”

    ben je milieu-aktivist ofzo? Niemand doet dat op de fiets, op uitzonderingen na. Ook zo’n kul argument.
    Stoer hoor dat je dat op de fiets doet.
    En die mensen die verder moeten reizen?

    Zie iemand die alles zo draait kwa argumenten om tot een positief beeld voor behoud van de knip te komen.
    Ik vind de hele knip een idee van een ambtenaar met een kronkel in z’n hoofd. Zoals er wel meer zotte plannen door ambtenaren gemaakt zijn/worden….

  33. Niemand doet dat op de fiets op uitzonderingen na? Ga eens een ochtendje kijken op de oude IJsselbrug. Er zal een wereld voor je open gaan. Vast allemaal milieuactivisten met geitenwollensokken aan maar het zijn er wel erg veel…. pas maar op voor de invasie van de geitenwollensokkendragers.

    Mensen die verder moeten reizen? Die moeten zowiezo al een eind reizen. Daar hebben ze voor gekozen. Ze hebben ook gekozen om in Stadshagen te wonen en daarmee gekozen voor de knip. Die moeten achteraf niet gaan mekkeren.

    Het doel van de Knip was een leefbare en veilige wijk met weinig auto’s in het centrum met een goede infrastructuur voor fietsers. Konkel in z’n hoofd? Misschien wel maar z’n doel is overduidelijk gehaald. Degene die de konkel heeft is degene die hier vervolgens gaat wonen in deze wijk die bedacht is door die ambtenaar.

    Ik ben het met je eens dat er wel vaker rare dingen verzonnen worden waar vaak geen drol van terecht komt maar dat kan je van Stadshagen niet zeggen. Dat is dus géén konkel te noemen omdat het gewoonweg een gelukt plan is.
    Dit zijn dus geen dingen die achteraf verzonnen zijn maar vóóraf. Jij moet het met je kortzichtige achterafblik zien omdat je vooraf niet goed gekeken hebt en daar moeten anderen nu dus de dupe van worden. Nogmaals: zullen we een hoofdroute voor auto’s voor jouw huis langs laten rijden?

  34. Sorry, ik doe een fors deel van de Stadshagenezen onrecht aan. Degene die de konkel heeft is dus diegene die hier komt wonen zonder te informeren en vervolgens gaat mekkeren over die knip. Dan ben je toch wel dom als je gaat wonen in een wijk waar je dus eigenlijk niet wil wonen qua infrastructuur.

  35. ik ga mij nu niet tot jouw niveau verlagen en ik ga al helemaal niet verder in discussie met iemand die “Overtuig m’n ongelijk maar” uitkraamt….

  36. Droom lekker verder Freddie. Een discussie wil je blijkbaar niet aangaan. Maar goed, hoe kan je ook als je geen goede argumenten hebt en de argumenten die je hebt weer zo van tafel geveegd worden door andere argumenten. Dan zou ik ook zo’n houding aannemen en weglopen. Goed zo hoor.

  37. Degene die de konkel heeft is dus diegene die hier komt wonen zonder te informeren en vervolgens gaat mekkeren over die knip. Dan ben je toch wel dom als je gaat wonen in een wijk waar je dus eigenlijk niet wil wonen qua infrastructuur.

    😀 Amen!

  38. Ga in ieder geval niet de problemen die je zelf had kunnen voorkomen(door niet in Stadshagen te gaan wonen) niet afschuiven op anderen. Ga ook niet vragen om een autostroom voor de deur van een ander langs te laten leggen voor een luxeprobleempje van jezelf (3 minuten omrijden, waar praten we over).

  39. ik loop niet weg, ik steek gewoon geen energie (meer) in een discussie met iemand die toch niet zijn mening gaat veranderen.
    Over luxe-problemen gesproken: als je zo lekker wilt discussiëren praat dan maar eens met die ouders die voor een paar honderd meter hun kroost in de auto naar school brengen en s’ochtends voor chaotische taferelen bij de scholen zorgen…

  40. Nou en dat is ook een probleem nu al Freddie, dus waar we kunnen zullen we dat proberen tegen te gaan en erger proberen te voorkomen hier in de wijk! Lijkt me niks mis mee!
    Er is geen enkele ouder die erop zit te wachten dat die problemen nog groter worden als de knip weggepoetst gaat worden… Dus ik blijf voor de verkeersknip!

  41. Kijk eens aan, mij beschuldigen waar je zelf net zo schuldig aan bent want jij lijkt net zo goed niet te willen veranderen van mening. Wie de schoen past…..

  42. denk je nou echt dat het mij om die 3 minuten gaat?

    *wacht op volgende berichtje van WFvN die toch het laatste woord wil hebben en persé zijn gelijk wilt halen…*

  43. Nou Freddie, leg dan eens uit waar het allemaal nog meer om gaat dan om die 3 minuten. Ik ben echt razend benieuwd wat het zou moeten rechtvaardigen dat je de verkeersdrukte door Stadshagen wil verhogen, de veiligheid wil verlagen en het woonklimaat ook wil verminderen.

    En wat betreft dat laatste berichtje, wederom wie de schoen past…..

  44. 100% TEGEN het opheffen van de verkeersknip. Ik snap ook werkelijk niet dat er een ‘klankbord’ groep is voor wie er maar één optie bespreekbaar is.

    Het is nu al op veel momenten een complete chaos als het om auto’s gaat in en om het Centrum, dit wordt ook alleen maar erger als je daar een doorgang maakt.
    De andere opties gaan langs redelijk verkeersluwe stukken, wat nu nog enorm fijn is voor fietsers, maar er straks alleen maar op achteruit zal gaan.
    Het zal een complete ramp worden voor wat betreft leefbaarheid, is mijn voorspelling.

    Ik zou ook wel heel graag willen weten wie er in de klankbord groep zitten.
    Ik kan mij alleen mensen met drie auto’s op de oprit bedenken welke voor een boodschapje van (binnendoor) 500 meter nog te beroerd zijn om de fiets te pakken en liever 2 KM omreizen tot het winkelcentrum.

  45. Er zijn blijkbaar meer mensen die andere varianten bedenken. Zo wordt er gerept over variant ‘Overtoom’ op Zwolsnieuws.nl.
    Heel mooi alsmensen proberen een oplossing te vinden. Als die er is waarbij er voldoende voordelen zijn zonder ernstige/veel nadelen, dan zal ik heel wat minder snel bezwaar hebben tegen het opheffen van de knip.

    De overtoomvariant is:

    Enkele inwoners denken te weten hoe die consequenties vermeden kunnen worden. Een 30 kilometer zone waar streng op wordt gecontroleerd, of een extra doorsteek zodat er minder druk op het centrum komt. Een ander stelt zelfs een hele eigen variant voor. Namelijk een ??Route Overtoom??, waarbij de sloot achter het centrum wordt platgelegd, om daar een weg aan te leggen.

    (de rest van haar bericht zal ik het maar niet over hebben)

    Er wordt genoemd een 30-zone in te stellen. Dat zal natuurlijk zijn om de geluidshinder en het gevaar te verminderen. Positief punt. Maar die 30 gaat niemand zich aan houden natuurlijk. En ook dat hebben ze voorzien door te noemen dat er dan intensief gecontroleerd moet gaan worden. Wederom goed punt. Echter gaat de politie niet zomaar in 30-zones controleren. Dat doen ze eigenlijk alleen als de zone zodanig is ingericht (door de gemeente) dat er ook daadwerkelijk maximaal 30 km/h gereden KAN worden. Dat valt natuurlijk zeer goed te realiseren door de gemeente. Maar als een zone zodanig wordt ingericht betekent dat massa??s drempels en/of chicanes. Dat maakt weer dat het mogelijk wel korter is om over de knip te komen maar tijdswinst heb je er dan niet meer mee. Daarmee streeft de oplossing dus z??n doel voorbij. Zonde van het geld dus. De intentie is goed en er is aan veel gedacht maar niet volledig doordacht helaas.

  46. Belanghebbenden kunnen nog tot en met vrijdag 18 maart reageren op het onderzoek naar de verkeersknip in Stadshagen. Het rapport, waarin mogelijkheden worden besproken om de verkeersknip in de wijk op te heffen, is vorige week donderdag tijdens een inloopbijeenkomst gepresenteerd aan wijkbewoners en andere belanghebbenden. Een digitale versie van het complete onderzoeksrapport is te lezen op de website van Zwolle: http://www.zwolle.nl/verkeersknip .

    In het stuk wordt uitvoerig ingegaan op de achtergronden van de verkeersknip en zijn de verschillende onderzochte varianten beschreven. Bovendien zijn de verwachte effecten van elk van de varianten in beeld gebracht. Daarnaast is beschreven wat de mogelijkheden zijn van dosering of selectieve toegang in een aantal van de varianten. Een hoofdstuk is gewijd aan de ontwikkeling van De Tippe in relatie tot de verkeerssituatie in Stadshagen.

    Burgemeester en wethouders nemen graag kennis van de reacties van wijkbewoners en andere belanghebbenden op het onderzoeksrapport. Om de reacties overzichtelijk te kunnen presenteren aan het college is een reactieformulier ontwikkeld. Via de site van de gemeente (www. zwolle.nl/verkeersknip) kunt u dat formulier digitaal invullen. Papieren reactieformulieren zijn beschikbaar in de Informatiecentra van de gemeente Zwolle in het Stadskantoor (Lubeckplein 2) en in het Cultuurhuis (Werkerlaan 1).

    Reageren op het onderzoeksrapport kan uiterlijk tot en met vrijdag 18 maart.

    Mede op basis van de reacties uit de wijk neemt het Zwolse college later dit jaar een besluit over hoe om te gaan met de verkeersknip. Uiteindelijk bepaalt de Zwolse gemeenteraad wat er moet gebeuren met de knip in Stadshagen.

  47. Hm, gisteren hadden ze nog een voorzitter gevonden. Ze wijzigen de plannen en gegevens met de dag. Maar een concrete oplossing hebben ze tot dusver niet kunnen tonen.

  48. tja, of heel wat meer dan dat.

    Waar ze mee bezig zijn is mij een raadsel. Ik zou graag hun plannen en ideeën willen zien. Ik ben bereid om mee te denken. In mijn geval zal dat meer zijn om knelpunten op te zoeken maar als die er blijken te zijn dan kan er vervolgens weer gezocht worden naar oplossingen.
    Deze stille benadering schiet geen meter op. Ze lopen liever hun tijd te verdoen met vage zaken over voorzitters die er wel en dan weer niet zijn, met proberen op te rekken van de 2 weken op allerhande manieren. Hoe meer mensen er meedenken, hoe meer informatie want daar was het het clubje toch om te doen? Mensen uit Stadshagen met een plan laten komen?
    Maar mogen we meedoen? Alléén als die knip er voor 100% zekerheid uit moet bij de deelnemers.

  49. Ze kunnen beter hun energie en kracht gebruiken door te gaan graven voor een tunnel. Daarna heffing vragen en je verdiend er ook nog aan 8)

  50. Di Mistro blijft zeer vaag en mysterieus. Gezien alle historie rondom de verkeersknip, veronderstel ik dat bewoners al goed geïnformeerd zijn over de verkeerssituatie. Voor hen die een bijdrage willen leveren aan een leefbare en plezierige woonwijk, is 14 dagen ruim voldoende om de varianten uit het eindrapport te beoordelen. Met een petitie komen om tijd te winnen, maar toch anoniem te blijven maakt de hele actie er niet geloofwaardiger op.

  51. Di Mistro is een persoon die in z’n eentje de zogenaamde klankbord’groep’ vormt. Er is dus geen sprake van een groep maar van een eenling.
    Hij doet voorkomen alsof het een heel clubje mannen is maar tot dusver wijst alles (behalve de term groep) erop dat het dus maar draait om één persoon.
    Deze persoon probeert gewicht in de schaal te leggen door zich voor te doen als groep, door uitingen te doen waarbij hij de politiek betrekt en suggereert dat hij een zodanig belangrijk persoon is dat hij bijna volledige invloed heeft op het voortbestaan van een zekere politieke partij. Maar namen van politieke partij, van hemzelf, van die zogenaamde medeklankbordgenoten krijgen we niet.
    De zogenaamde alternatieve variant die hij bedacht heeft wordt ook maar niet openbaar gemaakt terwijl de tijd begint te dringen terwijl hij met openheid heel wat meer tegenstanders maar óók medestanders kan krijgen. Deelnemen aan de klankbordgroep kan wel maar dan moet je per definitie tégen de knip zijn, waarmee de term klankbordgroep dus weer niet passend is maar jusit een actiegroep. Dan nog het verhaal over de voorzitter die gezocht wordt en die zich vervolgens had aangeboden om de volgende dag ineens weer niet te zijn.

    Het hele verhaal, het hele gebeuren rammelt aan alle kanten. Er zit totaal geen lijn in. Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat dit één grote grap is die gewoon niet serieus genomen moet worden (en tot dusver ook niet serieus te nemen valt)

Reacties zijn gesloten.