32 Bekeuringen bij verkeerscontrole

Zwolle – Op maandag 21 maart zijn er 32 bekeuringen uitgeschreven bij meerdere verkeerscontroles. De bekeuringen zijn uitgeschreven voor onder andere het overschrijden van de constructiesnelheid (15 x), het niet dragen van de autogordel en het niet voeren van de fietsverlichting.

 politie_logo_4.jpg

Daarnaast is er één bromfietsbestuurder, waarvan het rijbewijs al eerder was ingenomen, aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol. Hij blies 675 ug/l bij de ademanalysetest. Hij kreeg een rijverbod van 7 uren.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

38 gedachten over “32 Bekeuringen bij verkeerscontrole”

  1. Ik ben vorige week geflitst in ’s heerenbroek 6 km te hard, op de terug weg nog een keer samen 6 km te hard betalen 68 euro: trek je poeplap.

  2. 6 km/h te hard. De snelheid die je op je teller had? Correctie moet er dan dus bij en de afwijking van je autoteller. Ik gok dat je dus wel had kunnen weten dat je op deze prijzige foto kon komen.

  3. Denk je dat (bijvoorbeeld) ik nooit een bekeuring heb gehad? Ik heb ook op de blaren mogen zitten en sluit ook niet uit dat het nog wel eens zal gebeuren.

  4. Ook ik heb pas een bekeuring gehad voor 6 km te hard, en mocht 68 euro betalen (op de marsweg) en wanneer ze er zouden staat iedere x dat ik er langs rijd. Zou ik ieder x een bekeuring krijgen. Niet zeuren te hard is te hard.

  5. Te hard dan heb ik het over tenminste 20km. Zelf deskundigen vinden beneden de 10km te hard te bekeuren te zot voor woorden.
    Vaak sta je plotseling voor zo’n bord en dan kan je de snelheid niet zo snel terug voeren naar vijftig en daar gaat de flits.

  6. @Zusenzo er is al een marge in de flitser opgebouwd. Stel je mag 50 km p/u dan flitst die pas als je harder dan 57 km p/u gaat.

  7. Hm, langs de weg? Nee, ik zit toch eerder op de weg.

    @zusenzo:
    natuurlijk zijn die kleine boetes voor net die paar km/h te hard gewoon flink balen. Zoals ik al zei: ook ik sluit niet uit dat ik in de toekomst prenten krijg. Is het niet voor door rood rijden met de fiets, dan is het wel voor te hard rijden met de auto. Ik ben een potentiëel ‘slachtoffer’ op bijvoorbeeld de Middelweg (als ik met de auto ga). Of iemand die bij elke bocht 60 gaat rijden waar 80 is toegestaan. Doorgetrokken streep of niet, dan ga ik er ook voorbij als dat veilig kan.

    Jij hebt het bij +20 km/h over te hard. Dat is jouw definitie. Alleen is jouw definitie niet wat er in de wet staat.
    Feit is en blijft dat er een maximum snelheid geldt. Het woordje maximum betekent dat je er niet óver mag. Eronder blijven mag wel. Goed, bijna geen hond die het doet, maar toch, het is wel toegestaan eronder te rijden (binnen grenzen overigens; het moet wel veilig blijven). Als je bij voorbaat al niet probeert die wijzer strak op de maximumsnelheid te houden maar eerder iets eronder, dan heb je meer kans dat je er niet per ongeluk boven komt. En nee, ik doe dat ook niet; ook ik rijd doorgaans net bóven de Vmax; bij 50 heb ik eerder iets van 53 op de teller.

    Maar als jij voor 6 km/h een bekeuring hebt, dan heeft jouw teller waarschijnlijk al +3 km/h correctie + 3 km/h afwijking = 12 km/h aangegeven. Dat is niet ‘net boven het toegestane’. Ik weet niet waar het was maar als er 50 geldt, dan zit je op je teller dus meer dan 20% te hard.

  8. wfvn en derk dank voor de uiteenzetting.
    Ik ben al zeg ik het zelf een goede automobilist.
    Het is balen als 8 en 9 kilometer te hard rijdt en deze prenten krijgt een voor de heenweg en een voor de terug weg.
    Dit is de derde en vierde bekeuring in mijn heel rijvaardige bestaan en dat is dus meer dan 20 jaar.

    Ik mag niet mopperen.

  9. Dan heb je het netter gedaan dan ik. Ik heb de 20 jaar rijbewijs nog niet gehaald maar zit er wel tegenaan. Maar ik denk dat ik de 4 bekeuringen al heel wat jaren geleden op m’n naam had staan (maar de laatste met de auto is inmiddels alweer een paar jaar geleden)

    Hoe dan ook, het blijft zuur, zeker 2x op dezelfde plek binnen kort tijdsbestek.

  10. Zat er nog wel 6 euro admin kosten bij?

    Ik moet ze altijd gelijk aftikken als ze me aanhouden. Enne flitsers rij ik vrolijk langs heen, die komen toch nooit aan vanwege de administratieve rotzooi daar op Cyprus 😉

  11. Dan wel 2x 6 euro he? 2x geflitst immers.

    Maar Cyprus? Volgens mij zit jij een héééél eind omrijden van de knip van Stadshagen verwijderd

  12. 6 km/h te hard. De snelheid die je op je teller had? Correctie moet er dan dus bij en de afwijking van je autoteller. Ik gok dat je dus wel had kunnen weten dat je op deze prijzige foto kon komen.

    Dat is een veelgemaakt misverstand. Er maar vanuit gaande dat de tellers naar boven afwijken.
    Er zit een afwijking in die teller. Daarom is er een marge in (oa flits)apparatuur ingebouwd. Als iedere teller naar boven afwijkt, hadden ze ook de 50km/u grens kunnen hanteren.
    Ter indicatie: mijn motorfiets geeft op teller 70km/u en gps 70.0 (en gps heeft nauwkeurigheid van 0,1km/u ofzo).
    De peugeot van paps wijkt ca 7km/u naar beneden toe af volgens de GPS (rijdt dus werkelijk harder dan meter aangeeft).
    Als ik mij niet vergis moet een snelheidsmeter in/op voertuig voldoen aan 10km/u tolerantie.
    Hier dus met het wijzende vingertje gaan staan is dus niet fair.

  13. @Me:
    Nog wat misverstanden:
    Nee, als de autotellers geen afwijking hadden gehad konden ze niet strak op de 50 km/h gaan flitsen om de doodeenvoudige reden dat er ook een onnauwkeurigheid in de meetapparatuur zit maar óók in de manier van opstellen.
    GPS geeft een nauwkeurigheid van 0,1 km/h ofzo? Was dat maar waar. De ene GPS is de andere niet. Mijn vorige mobiele telefoon (HTC Touch Cruise) heeft een veel stabielere GPS dan mijn huidige HTC HD2. Met de fiets zie ik nu mijn snelheid zo van het ene op het andere moment van 30 naar 34 km/h schieten om maar wat te noemen terwijl dat met m’n vorige toestel wel met getallen achter de komma gebeurde. Qua afstand zijn ze trouwens beiden wel betrouwbaar met nog geen % afwijking.

    Autotellers moeten voldoen aan de 10 km/h tolerantie? Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik zou eerder gokken dat je moet spreken in percentages.
    Maar los daarvan. Als jij gelijk zou hebben met je 10 km/h, dan zou de politie een vuil spelletje spelen omdat de meetcorrectie doorgaans ruim binnen de 10 km/h valt, zelfs op de snelweg wordt de meetcorrectie ruimschoots daaronder genomen.

    Dan wat betreft die afwijking. Het is dus juist een misverstand dat de afwijking ook naar beneden mag zijn. De teller mag wel méér aangeven dan de werkelijke snelheid maar minder mag NIET.

    Je kan dit vinden in Richtlijn 75/443/EEG

    4.4 . De aangewezen snelheid mag nooit lager zijn dan de werkelijke snelheid .

    bron

    Wat betreft je peugeot: toevallig een ander setje banden eronder geplaatst? Hoe dan ook mag je pa z’n autootje dus wel eens laten nakijken.

    Dus u zei?

  14. Btw…. Derk had het al gezegd maar lees dit[/url] ook nog eens na:

    Let wel: beide linkjes zijn dus linkjes van officiële instanties. De link in dit bericht is van ons eigen openbaar ministerie. De link uit m’n vorige bericht is van de officiële Europese instantie. Om dit te verduidelijken: onze eigen overheid heeft een site met alle Nederlandse wetten en regelgevingen. Daarop wordt verwezen naar die Europese instantie[/url] voor de Europese wetten.

    Wat jouw bronnen zijn, weet ik niet maar persoonlijk denk ik een beetje aan de standaard verjaardagsfeestjesbronnen.

  15. Overheid.nl bevat nog geen Europese regelgeving. Hiervoor kunt u terecht op EUR-Lex.
    Dat zag ik in je laatste link.

    Weet je tussen regelgeving en uitvoering zit een hoop verschil.

  16. 🙂 Tja, dat is wel helder. De redenatie van Me klopt alleen van geen kanten.

    En een afwijking van 7 km/h naar de verkeerde kant? Dan vraag ik me wel af hoe oud die auto is en dus ook of alles nog origineel is of dat er mogelijk geknutseld is met banden en/of velgen. Het zwikkie voldoet in ieder geval niet aan bewuste (al meer dan 35 jaar bestaande) richtlijnen.

    Je wordt geacht je aan de snelheid te houden. Verschuilen achter mogelijke afwijkingen is er in ieder geval niet bij.

  17. Misschien is het wel een 107 ( heerlijke auto’s hoor net of je aan het carten bent)

    Tolerantie gaat het om volgens de wet en niet de afwijking 😉

    Ja en als die tolerantie bij beide de andere kan op gaat, gaat het dus fout. Maar zijn uitzonderingen op de regel.

  18. Tolerantie, afwijking, een teller mag gewoon niet minder aangeven dan de werkelijke snelheid. Grotere tolerantie betekent alleen maar dat hij méér naar boven afgesteld moet worden. Iets met 5% tolerantie kan je dus best 5% meer aan laten geven (dus dat hij 100 aangeeft terwijl je 95 rijdt) en 10% meer als dat de tolerantie is en dus dat hij 100 aangeeft terwijl je mogelijk nog maar 91 km/h rijdt.

  19. @wfvn

    Ik zou eerder gokken dat je moet spreken in percentages.

    klopt, bedoelde ook %.
    Maar wat die gps betreft – ik heb het over een gps en jij over je telefoon. Koop dan ook echte gps zou ik zeggen, die heeft een afwijking van ca 0.1m/s. En dan niet gelijk beginnen te miepen over ontvangstverstoringen, bossen, gebouwen, doppler effecten, aantal satellieten enzo, maar er gewoon even vanuit gaan dat er juist gemeten wordt.
    Ik weet niet wat dat HTCdingetje van jouw doet en wil ik ook niet weten, maar ik heb het over een fatsoenlijke GPS met fatsoenlijke antenne, goede ontvangst en met constante snelheid.

    En iedere meter heeft een afwijking, wat er tijdens die verjaardagen van jou ook beweerd wordt doet er niet toe. Want als regeltjestijger weet je ook vast wel dat een meter misschien een bepaalde afwijking MAG hebben (wettelijk) maar weet je ook vast wel dat dat techniek soms wat weerbarstiger is dan het papiertje wil laten geloven.
    En daarnaast wordt door de gemiddelde APK-meester echt niet met een geijkte meter nagegaan wat de afwijking van de snelheidsmeter is in zijn bereik.
    Dus misschien mag het allemaal niet, zal vast wel, maar werkelijkheid is nogal eens anders.
    En voordat je gaat afgeven op een auto van mijn pa – daar is niets mis mee. Niet mee geknutseld, gerommeld of wat dan ook maar gewoon een peugeot en dealer onderhouden.
    De wetgever weet dat ook. Vandaar dat de marges wat ruimer zijn.
    Dus niet gelijk met dat vingertje wapperen he en verschuilen achter regeltjes omdat het je zo goed uit komt….

  20. Bericht door jaap, op 23 maart 2011 om 09:13
    Ik zie het al allemaal mensen die dagelijks langs de weg zitten.

    Ik krijg altijd zo’n jeuk van dit soort opmerkingen!

    Vanochtend onderweg naar Groningen stonden er 2 flitsers. De eerste zag ik zelf staan en heb ik netjes gemeld op flitsservice.nl. De tweede zag ik daar gemeld staan, maar heb ik niet zelf zien staan. Ik ben dus wellicht alsnog geflitst. Maar alleen maar als ik toen iemand aan het inhalen was.
    Mijn punt is: ik rijd meer dan 50.000 km per jaar en ook IK vind, dat als ik geflitst word dat niemand anders dan mijn eigen schuld is. Dus van moraalridders of thuiszitters geen sprake!

  21. @Me:
    De GPS van de HTC Touch Cruise kan zich aardig meten met een SirfIII chipset.
    Wat betreft die afwijkingen die wettelijk zijn toegestaan. Tja, dat staat zelfs genoemd voor de ijk-apparatuur in m’n aangedragen link (wel vage omschrijving trouwens: de foutenmarge van de controleapparatuur die wordt gebruikt voor de meting van de werkelijke snelheid van het voertuig mag niet groter zijn dan min of meer 1,0 % 😮
    Wat betreft die APK-meesters. Het is nog erger dan jij doet denken. De APK-meester HOEFDE in het verleden alleen te controleren of de verlichting werkte. Tegenwoordig hoeft zelfs dat al niet eens meer.

    Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

    bron van RDW

    Maar welke marges zijn allemaal wat ruimer?

  22. Och, nog een opmerking over het hoofd gezien.
    Verschuilen achter regeltjes omdat het mij zo goed uitkomt?
    Ik heb die boete niet gekregen. En met verschuilen heeft het ook niets te maken. Of de regeltjes nou kloppen of niet, ik heb ze niet bedacht maar heb er (net als ieder ander) wel mee te maken en me eraan te houden, ook hier, net als ieder ander.

    Dus wie zich nou loopt te verschuilen? ……………..

  23. Ik niet heb ook geen prent gekregen, maar jij wist bij voorbaat al te melden dat poster ZEKER te hard had gereden en dat had kunnen weten ook.
    Dus draai er niet omheen – je conclusie is (ondanks hoop regeltjes/linkjes/inspanning) gewoon voorbarig. Misschien is poster zich van geen kwaad bewust en is het geen demon zoals je stelt,

  24. De GPS van de HTC Touch Cruise kan zich aardig meten met een SirfIII chipset.

    Schijnbaar niet, tenminste geef je zelf aan.

    ik heb hier ook nog een Sirf chipset in de la liggen – ooit mee geexperimenteerd. Alleen wat daaruit kwam…. Ik denk: ik koop d’r wel een 🙂
    Hint: zegt mij nog niets over de kwaliteit.

    de foutenmarge van de controleapparatuur

    Waarom haal je dit onderwerp nu ineens ter sprake? Je springt van de hak op de tak.

    Ik neem niet aan dat je bedoelt vanwege de hoge marge die ik aangaf? Ik heb nergens over de nauwkeurigheid van de flitspalen gesproken dacht ik. ik bedoel de marge die gehanteerd wordt alvorens je de prent krijgt, dat is inclusief alle afwijkingen.

    Neemt niet weg dat iemand die daar harder rijd dan wettelijk is toegestaan- dus hoeft volgens je voorstel ook niet gelijk gevierendeeld te worden.
    En autometertjes wijken af, en gaan ongetwijfeld in de loop van de tijd andere afwijkingen vertonen. En of dat meer is, of juist minder, of exact.. Tsja kan alle kanten op. Tenzij echt defect, heb je dat niet in de gaten.

  25. De GPS van de HTC Touch Cruise kan zich aardig meten met een SirfIII chipset.

    Schijnbaar niet, tenminste geef je zelf aan.

    ik heb hier ook nog een Sirf chipset in de la liggen – ooit mee geexperimenteerd. Alleen wat daaruit kwam…. Ik denk: ik koop d’r wel een 🙂
    Hint: zegt mij nog niets over de kwaliteit.

    de foutenmarge van de controleapparatuur

    Waarom haal je dit onderwerp nu ineens ter sprake? Je springt van de hak op de tak.

    Ik neem niet aan dat je bedoelt vanwege de hoge marge die ik aangaf? Ik heb nergens over de nauwkeurigheid van de flitspalen gesproken dacht ik. ik bedoel de marge die gehanteerd wordt alvorens je de prent krijgt, dat is inclusief alle afwijkingen.

    Neemt niet weg dat iemand die daar harder rijd dan wettelijk is toegestaan- dus hoeft volgens je voorstel ook niet gelijk gevierendeeld te worden.
    En autometertjes wijken af, en gaan ongetwijfeld in de loop van de tijd andere afwijkingen vertonen. En of dat meer is, of juist minder, of exact.. Tsja kan alle kanten op. Tenzij echt defect, heb je dat niet in de gaten.

  26. De GPS van de HTC Touch Cruise kan zich aardig meten met een SirfIII chipset.

    Schijnbaar niet, tenminste geef je zelf aan.

    ik heb hier ook nog een Sirf chipset in de la liggen – ooit mee geexperimenteerd. Alleen wat daaruit kwam…. Ik denk: ik koop d’r wel een 🙂
    Hint: zegt mij nog niets over de kwaliteit.

    de foutenmarge van de controleapparatuur

    Waarom haal je dit onderwerp nu ineens ter sprake? Je springt van de hak op de tak.

    Ik neem niet aan dat je bedoelt vanwege de hoge marge die ik aangaf? Ik heb nergens over de nauwkeurigheid van de flitspalen gesproken dacht ik. ik bedoel de marge die gehanteerd wordt alvorens je de prent krijgt, dat is inclusief alle afwijkingen.

    Neemt niet weg dat iemand die daar harder rijd dan wettelijk is toegestaan- dus hoeft volgens je voorstel ook niet gelijk gevierendeeld te worden.
    En autometertjes wijken af, en gaan ongetwijfeld in de loop van de tijd andere afwijkingen vertonen. En of dat meer is, of juist minder, of exact.. Tsja kan alle kanten op. Tenzij echt defect, heb je dat niet in de gaten.

  27. Ik heb die boete niet gekregen. En met verschuilen heeft het ook niets te maken.

    in zekere zin wel, aangezien je aangaf dat poster echt had kunnen weten dat hij veel te hard had gereden. Dat hoeft dus niet.

    Of de regeltjes nou kloppen of niet, ik heb ze niet bedacht maar heb er (net als ieder ander) wel mee te maken en me eraan te houden, ook hier, net als ieder ander.

    Maar eerlijk is eerlijk, ze komen je als antiauwto wel goed uit,

    Dus wie zich nou loopt te verschuilen? ……………..

    Leg eens uit, waar verschuil ik mij achter?

  28. @admin – oeps zie dat ik 3 dezelfde posts heb gedaan. Verbinding zat even te hikken – uiteindelijk bleek het toch gepost. 0:16 en 0:17 2x. Sorry 🙁 (mag er van mij wel dubbele verwijderen svp 🙁 )

  29. @Me:

    Ik ben te voorbarig? Misschien wel. Alleen gezien de regels, gezien het feit dat motorvoertuigen doorgaans een hógere snelheid aangeven dan wat ze werkelijk rijden (wat ook weer in lijn is met de regeltjes), is de kans dat JIJ gelijk hebt een aanzienlijk stuk kleiner met dat de teller naar boven afwijkt.

    Lezen is ook een vak. Ik heb het over het GPS-verhaal. Mijn vorige toestel kon zich aardig meten met een SirfIII. Mijn huidige toestel niet. (dat die vorige zich aardig kan meten met SirfIII is uitgebreid getest op internet, waar een uitgebreide review van te lezen is en dat is niet alleen de chipset maar ook het toestel er omheen 😉 )

    Wat betreft die controle-apparatuur, waarom spring ik daarmee van de hak op de tak? Dat heeft allemaal te maken met wat het wijzertje op je teller aangeeft. Lees anders even die link door van EUR-Lex. Dat gaat dus niet over meetapparatuur van de politie.

    Wel haal ik ook de meetapparatuur van de politie erbij omdat ook daarbij fouten worden gemaakt. Opstelling is van belang (hoe rechter van voren, hoe minder fout) en natuurlijk de nauwkeurigheid van de apparatuur zelf.

    Neemt niet weg dat iemand die daar harder rijd dan wettelijk is toegestaan- dus hoeft volgens je voorstel ook niet gelijk gevierendeeld te worden.
    En autometertjes wijken af, en gaan ongetwijfeld in de loop van de tijd andere afwijkingen vertonen. En of dat meer is, of juist minder, of exact.. Tsja kan alle kanten op. Tenzij echt defect, heb je dat niet in de gaten. [/.quote]
    Ach kom nou….. ECHT defect zie je wel. Het wijzertje slaat niet uit terwijl je op de snelweg zit of het ding geeft de dubbele of halve snelheid aan van wat je in werkelijkheid rijdt. DAT is echt defect. Maar goed, je zal meer doelen op 10 tot 20% afwijking.

    Maar lees de 2 linkjes die ik heb aangedragen nog eens goed door en dan met name die van ons eigen ministerie.

    Weet je wat? Ik zet het hier wel even neer:
    Marges en meetcorrecties
    9 juli 2008

    Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Indianenverhalen over bekeurd worden voor maar een paar kilometer te hard hoort iedereen wel eens op feestjes. Juist om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard, houdt de politie in Nederland er twee zekerheidslagen op na: met marges voor de snelheidsmeting én met meetcorrecties voor de bekeuring.

    Marges voor de snelheidsmeting
    In Nederland wordt bekeurd als de maximumsnelheid wordt overschreden. Hierbij wordt een marge aangehouden. Wie in Nederland een bekeuring krijgt voor het overschrijden van de maximumsnelheid, heeft de snelheidslimiet in werkelijkheid dus behoorlijk overschreden.

    Hieronder een overzicht van de marges:

    Snelheid minder dan 100 km/h: tot 7 km/h marge
    Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 50-km weg 57 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
    Snelheid vanaf 100 km/h: tot 8 km/h marge
    Bijvoorbeeld: een automobilist die op een 120-km weg 128 km per uur rijdt, wordt bekeurd.
    Belangrijk om te begrijpen is, dat deze snelheidsmeting bepaalt óf er bekeurd gaat worden.

    Meetcorrecties voor de bekeuring
    Vervolgens hanteert de politie een meetcorrectie om te kunnen garanderen dat in ieder geval geen te hoge bekeuring wordt uitgedeeld (met de door het Nederlands Meetinstituut geijkte apparatuur. Hieronder een overzicht van de meetcorrecties:

    Snelheid: minder dan 100 km/h: 3 kilometer meetcorrectie
    Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 50-km weg 57 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 54 km/h (vanwege de 3 kilometer meetcorrectie)
    Snelheid: meer dan 100 km/h: 3 procent meetcorrectie
    Bijvoorbeeld: iemand bij wie op een 120-km weg 128 km per uur wordt gemeten, wordt bekeurd voor 124 km/h (vanwege de 3% meetcorrectie)

    Een vrij uitgebreid verhaal waarbij toch aanzienlijk in het voordeel van de automobilist wordt gerekend. Ga ik uit van die auto van je pa, dan zou zelfs je pa dus alsnog te hard hebben gereden met zijn peugeot (welliswaar 1 km/h op zijn brakke teller maar alsnog te hard)

    Maar het gros van de auto’s heeft een afwijking in de teller die tevéél aangeeft. Zo niet, dan zou ik gemiddeld 5 km/h harder fietsen dan mijn (goed geijkte fietscomputer) aangeeft. En nee, zo hard fiets ik dus niet. Dus ik ben eigenlijk alleen nog maar tellers tegengekomen die teveel aangeven. Wel met verschillen in gradaties, sommigen zitten vrij netjes op de juiste waarde, maar heel wat zitten er 5 km/h naast (lees: te hoog)

  30. Ik ben te voorbarig? Misschien wel. Alleen gezien de regels, gezien het feit dat motorvoertuigen doorgaans een hógere snelheid aangeven dan wat ze werkelijk rijden (wat ook weer in lijn is met de regeltjes), is de kans dat JIJ gelijk hebt een aanzienlijk stuk kleiner met dat de teller naar boven afwijkt.

    Jij gokt maar wat “de kans dat..” Ik geef je aan dat ik dat geconstateerd heb, jij geeft aan op basis van een internetartikeltje dat het niet gelooft. Dat zegt meer over jou dan over mij.

    Lezen is ook een vak. Ik heb het over het GPS-verhaal. Mijn vorige toestel kon zich aardig meten met een SirfIII. Mijn huidige toestel niet. (dat die vorige zich aardig kan meten met SirfIII is uitgebreid getest op internet, waar een uitgebreide review van te lezen is en dat is niet alleen de chipset maar ook het toestel er omheen smilies/wink.gif )

    Precies.. Ik geef aan met een fatsoenlijke GPS te meten en jij geeft aan dat het vast niet zal kloppen omdat je de snelheid met je telefoontje bagger leek.
    En dat ik met een fatsoenlijke gps (met dito omstandigheden) toch duidelijk ook afwijkingen naar beneden meet.

    Wel haal ik ook de meetapparatuur van de politie erbij omdat ook daarbij fouten worden gemaakt. Opstelling is van belang (hoe rechter van voren, hoe minder fout) en natuurlijk de nauwkeurigheid van de apparatuur zelf.

    Dat zal, maar wie bestrijdt dat?

    Neemt nog steeds niet weg dat je reactie richting poster nog steeds voorbarig is.

  31. Jij gokt maar wat “de kans dat..” Ik geef je aan dat ik dat geconstateerd heb, jij geeft aan op basis van een internetartikeltje dat het niet gelooft. Dat zegt meer over jou dan over mij.

    Ach ga toch weg man…. ik gok en jij geeft aan dat je hebt geconstateerd. Laat ik het anders stellen: ik heb geconstateerd dat het gros van de voertuigen een te hoge snelheid aangeven. Zo goed?

    Wat betreft dat lezen: je bljft gewoon selectief lezen man….. Ik heb het over 2 verschillende toestellen waarvan de éne dus GOED is.

    Wie begon hier te zeiken over het van de hak op de tak gaan terwijl ik ontopic bleef?

    En waar verschuil jij je achter? Achter die éne auto (want ik wil je best geloven op dat punt) met een te lage afstelling van de teller. Nogmaals: het gros van de auto’s etc. geeft teveel aan, de regels wijzen in die richting, de boetes houden ook nog eens rekening met afwijkingen van de meetapparatuur.

    Inderdaad, het kan voorbarig zijn maar hij zal dan net die 1% zijn waarbij het anders is.

  32. Jij gokt maar wat “de kans dat..” Ik geef je aan dat ik dat geconstateerd heb, jij geeft aan op basis van een internetartikeltje dat het niet gelooft. Dat zegt meer over jou dan over mij.

    Ach ga toch weg man…. ik gok en jij geeft aan dat je hebt geconstateerd. Laat ik het anders stellen: ik heb geconstateerd dat het gros van de voertuigen een te hoge snelheid aangeven. Zo goed?

    Wat betreft dat lezen: je bljft gewoon selectief lezen man….. Ik heb het over 2 verschillende toestellen waarvan de éne dus GOED is.

    Wie begon hier te zeiken over het van de hak op de tak gaan terwijl ik ontopic bleef?

    En waar verschuil jij je achter? Achter die éne auto (want ik wil je best geloven op dat punt) met een te lage afstelling van de teller. Nogmaals: het gros van de auto’s etc. geeft teveel aan, de regels wijzen in die richting, de boetes houden ook nog eens rekening met afwijkingen van de meetapparatuur.

    Inderdaad, het kan voorbarig zijn maar hij zal dan net die 1% zijn waarbij het anders is.

Reacties zijn gesloten.