Zwolle – Er komt een nieuwe hertaling voor managers van de Navolging van Christus. Dit eeuwenoude beroemde boek, geschreven door Thomas a Kempis, inspireert wereldwijd nog steeds heel veel mensen en regelmatig komen er nieuwe vertalingen uit. Dit keer een wel hele bijzondere, namelijk een hertaling voor managers en marketeers. In tweeënvijftig hoofdstukken kunnen managers en marketeers ontdekken dat de basisprincipes voor management en marketing al eeuwen oud zijn en beschreven zijn door Thomas a Kempis in Zwolle.
Steeds vaker grijpen managers en marketeers terug naar basisprincipes voor ondernemen, communiceren en organiseren . Diverse bedrijven sturen hun managers naar het klooster voor een retraite. Waar gaat het nu echt om in ons bedrijf, wat zijn onze kerndoelen en hoe communiceren we helder en zuiver met onze omgeving, zijn vragen die dan aan de orde komen. Keimpe de Vries traint managers en marketeers om meer vanuit hun basisfilosofie te werken. Hij kwam erachter dat veel van wat Thomas a Kempis aangaf in zijn Navolging terugkwam in zijn trainingen en coaching voor bedrijven. Vandaar dat hij besloot om het boek van zijn broer Mink de Vries, de hertaling van de Navolging van Christus in jonge taal, te hertalen in managementtaal.
Op de landelijke conferentie over de Moderne Devotie Anno 2012, met als thema Navolging en Gemeenschap, presenteert hij een deel van deze nieuwe hertaling van de navolging.
geen idee waar het boek over gaat maar volgens mij komt het er op neer dat we gewoon ons gezond verstand eens moeten gebruiken en zelf moeten nadenken…..toch?
Prima initiatief! Ben benieuwd en wil meteen (hoe??) wel vast een boek bestellen.
Ik heb het bericht maar doorgestuurd aan prof. Paul de Blot, hoogleraar business spiritualiteit van Universiteit Nyenrode -waar ik regelmatig werkcolleges volg-
Dat boek moeten ze zeker daar ook lezen.
Jan Swagerman