Zwolle – In het nieuwe ziekenhuis moeten patiënten, die een afspraak hebben bij de polikliniek, zich aanmelden bij de digitale aanmeldzuil in de centrale hal. Deze nieuwe manier van aanmelden wil het zieknhuis van tevoren uitgebreid testen. Voor dit ‘proefdraaien’ is Isala op zoek naar mensen die als testpatiënt willen fungeren. Misschien iets voor u? Kunt u direct een kijkje in het prachtige gebouw nemen!
Direct bij binnenkomst in de centrale hal, ziet de patiënt de aanmeldzuilen al staan. Daar scant hij zijn identiteitsbewijs en alle persoonlijke gegevens worden opgehaald. De patiënt doorloopt de stappen op het scherm en als alles akkoord is, wordt er een afsprakenticket geprint. Als het tijd is om naar de afspraak te gaan, 20 minuten van tevoren, volgt de patiënt de routeborden naar de polikliniek. Aangekomen op de juiste verdieping ziet hij daar weer eenzelfde soort aanmeldzuil staan. Bij deze zuil scant hij de barcode van het afsprakenticket en ziet in welke wachtruimte hij kan plaatsnemen. Daar wordt hij vervolgens opgehaald door de arts of verpleegkundige.
22 en 23 juli
Dit hele scenario gaat het zienhuis van A tot Z ‘naspelen’, beoordelen en evalueren. Verspreid over twee dagen: maandag 22 en dinsdag 23 juli, een sessie in de ochtend en in de middag. Het speelt zich af in het nieuwe gebouw aan de Dr. van Heesweg 2. Voor beide dagen zoeken we zo’n 100 testpatiënten, die belangeloos een dagdeel hieraan mee willen doen.
Inschrijven kan nu al
Lijkt het u leuk om mee te doen? Schrijf u dan snel in, want vol is vol. U kunt zich alleen per e-mail aanmelden en we willen u vragen dit formulier in te vullen en naar ons te retourneren. Stuurt u deze voor 15 juli naar:Werkprocessen-Nieuwbouw@isala.nl
Laat ze dit dan alsjeblieft heel goed testen met ook oudere mensen!! Jongere mensen komen hier wel uit, zij zijn wel wat techniek gewend. Maar voor ouderen wordt techniek steeds lastiger.
We hebben het al 2 keer geoefend, ook met oudere en gehandicapte mensen, maar we we willen het nog 2 keer oefenen. Vanaf de opening zullen er altijd gastvrouwen en/of heren in de centrale hal aanwezig zijn om iedereen te helpen die moeite heeft met de techniek. Wel altijd je identificatiebewijs meenemen! (ID, rijbewijs of paspoort)
Vanuit logistiek perspectief is dit een mooi stukje techniek, maar worden we er echt blij van als je zo onpersoonlijk van plek naar plek worden geleid? Je bent letterlijk een nummer, namelijk dat nummer dat op je id-kaart staat. Ik snap dat de zorg goedkoper moet, maar volgens mij moet je dat in de bovenste lagen realiseren en niet op deze manier. Er staat dat er nog gastheren/-vrouwen aanwezig zijn, maar blijft dat permanent?
Uiteraard moet ik de praktijk nog afwachten, maar heb er nog geen positief gevoel bij. Je komt niet voor je plezier in een ziekenhuis, dus dan kan juist een klein stukje persoonlijke aandacht het verschil maken.
Als ik het zo lees en je moet voor controle dan mag je wel een uur van te voren aanwezig zijn om je aan te melden bij zo,n zuil.Want hoeveel van die zuilen staan er eigenlijk zodat je bij een drukke dag niet in de rij staat.
Geen probleem Pieters. Als je de vierde wachtende in de rij bent mag je zo doorlopen. 😉
Pieters zou Pieters niet zijn als hij geen beer op de weg zou zien…
Sinds enige tijd consulteer ik het Radboud te Nijmegen…; wát een verademing! De service-gerichtheid en cliëntvriendelijkheid aldaar zorgen voor rust en een zodanige aangename beleving dat ik bijna zou vergeten ‘patiënt’te zijn! Daar kan Isala écht iets van leren!
Lieve mensen, het ziekenhuis is nog niet in gebruik en nu al zulke “vooronderstellingen”, kom op…wacht het eerst eens af! Ik ben ook geen voorstander van meldzuilen maar het is een gepasseerd station. Er staan genoeg meldzuilen, er zijn voldoende mensen aangenomen die op basis van vrijwilligheid bij alle zuilen staan en ja…er zullen in het begin dingen niet gaan zoals we gewend zijn maar zoals alles op het ogenblik, we moeten er samen iets van gaan maken, ik zou zeggen doe (positief) mee!
Nou Paulus, ik heb net een paar dagen in Isala Sophia gelegen. Mijn ervaring is een prima service, fijn en vakkundig personeel. Met mijn Horeca achtergrond was ik blij verrast en voelde me “welkom”.
Eens Zwollenaarisback. Was mijn ervaring ook op de locatie Wezenlanden enkele jaren geleden.
Ik DANK weblog Zwolle voor de info. Vooral lezende “Daar scant hij zijn identiteitsbewijs”,
ik begrijp de reakties hier lezende dat een ponskaartje niet meer afdoende is?
Echt ’t paspoort of iets dergelijks meenemen? Ik vraag me af of ik dat
goed begrijp. Ik was onlangs nog bij de poli van Wezenlanden, men vertelde mij
wel dat de verhuizing aanstaande was, maar niet dat ik voortaan een ‘identiteitsbewijs’
moet meenemen.
Nouja, ’t lijkt me wel een vreemde toestand. Lezende “De patiënt doorloopt de stappen op het scherm en als alles akkoord is,
wordt er een afsprakenticket geprint” en “Bij deze zuil scant hij de barcode van het afsprakenticket”.
Dus, eerst printen en even verderop het geprinte ticket inscannen, jammer van de inkt lijkt me.
Typisch geval van “gaat vast vaak mis”, ook lijkt me.
Nog reagerend op Marion,
je schreef “Ik ben ook geen voorstander van meldzuilen maar het is een gepasseerd station”.
Ik ben er ook geen voorstander van, dat ten eerste. Volgens mij gaat ’t allemaal
heel prima zoals ’t nu gaat, zowel bij poli bezoek in Wezenlanden als Sophia.
Er zal echt wel een reden zijn waarom ’t identiteitsbewijs mee moet,
maar of ’t een ‘gepasseerd station’ is, weet ik zo net nog niet.
Hans
Een ponsplaatje bestaat allang niet meer, men krijgt nu nog stickers met de persoonlijke gegevens erop. En ja, men moet of paspoort, id kaart etc. meenemen. En helaas, we zullen het moeten doen met meldzuilen.
Voor het personeel van de Isala een hele schone taak om er een persoonlijke touch aan te geven; ik ga er in ieder mijn stinkende best voor doen, ik werk nl. in de Weezenlanden.
Even voor Hans, als jij de deur uit gaat moet je een identiteitsbewijs bij je hebben. dus wat doe je moeilijk
Met ‘ponsplaatje’ bedoelde ik dat plastic kaartje.
Waar inderdaad stickers overheen gaan,
bijvoorbeeld
bij het doorgeven van een
veranderd telefoonnummer.
Dat ik voortaan een of ander identiteitsbewijs
mee moet nemen – geen probleem hoor- ;), maar wist
ik nog niet, dank voor je reaktie Marion.
Je schreef “ik ga er in ieder mijn stinkende best voor doen.”
Ik waardeer enorm dat je dat zo regelrecht schrijft,
weetje, ik heb er ook wel mega vertrouwen in,
ik kom regelmatig langs en maak niets anders
mee dan eersteklas zorgverlening. En dat zit echt
in de mensen die ’t doen.
Hans
Dat zal inderdaad even wennen zijn. Ik heb nooit een identiteitsbewijs bij me. (Voor iemand reageert dat dat verplicht is: Dit is een principe. Kan ik hier verder niet uitleggen want dat zou off-topic zijn.) Dus die ga ik geheid vergeten. Wat is er mis met het huidige kaartje? Voldoet toch prima?
@Bernard, dan neem je toch gewoon een chip onder je huid? 🙂
Nee, juist niet 1stcobra! Ik heb veel te verbergen!