Zwolle – Woensdagavond 29 november hebben medewerkers van ENGIE Energie, ENGIE Services en Van Straaten Post gevoetbald in het Mac3Pack stadion van PEC Zwolle. Door de samenwerking in het kader van PEC Power tussen PEC Zwolle en ENGIE mochten de teams het veld huren voor dit evenement.
De 3 teams hebben allemaal één keer tegen elkaar gespeeld. Met deze sportieve avond werd er geld ingezameld voor KiKa. Zo hebben alle deelnemers €20 gedoneerd om mee te spelen en zijn er bij de verschillende bedrijven de nodige acties geweest. Al deze acties hebben een fantastisch eindresultaat opgeleverd. Aan het einde van de avond mochten de organisatoren van dit evenement, Rob van Essen en Dennis Koster, een cheque van maar liefst € 5.000 overhandigen aan KiKa.
De avond is gestart met de aftrap van Vigo, een jongentje van 5 jaar dat recent schoon is verklaard. “Ik hoorde van dit initiatief dat Dennis en Rob hadden opgezet en vond dit een mooi symbolisch gebaar om het evenement meer kracht te geven” aldus Edwin Versluijs (kennis van Vigo en deelnemer vanuit ENGIE). Vigo kreeg van PEC Zwolle nog een shirt met de handtekeningen van de spelers en mocht met een aantal andere kinderen de aftrap verrichten en zelf 1e doelpunt van de avond maken.
Dennis van Van Straaten Post is erg tevreden over deze avond. “het plan om een keer een wedstrijd tegen elkaar te spelen is op een positieve manier uit de hand gelopen. Ik had niet het idee dat het zo’n breed gedragen evenement zou worden. Bij Van Straaten Post werd gelijk van alles uit de kast gehaald om de opbrengst op te schroeven. Rob en ik wilden een paar honderd euro ophalen, maar dit overtreft zelfs mijn stoutste dromen”.
Rob van Essen sluit zich hier volledig bij aan. “Hoe leuk is het om in het stadion te spelen waar je normaal de spelers uit de eredivisie ziet staan. En dat er dan dit als resultaat uitrolt, fantastisch! Zowel bij ENGIE Energie als bij ENGIE Services werd ook gelijk flink gedoneerd”.
Namens KiKa was Rien Schimmel aanwezig. Hij wees op het feit dat dit soort lokale initiatieven zéér gewaardeerd worden door KiKa. “Vanaf heb begin ben ik aangehaakt bij dit evenement en ik zag en hoorde steeds meer succesverhalen. Ook ben ik blij met de wijze waarop de medewerkers van deze bedrijven de handen ineen hebben geslagen en een fantastisch bedrag bijeen hebben gebracht”.
Voor de statistieken, het toernooi werd gewonnen door ENGIE Services, maar dat is natuurlijk maar bijzaak. De grootste winnaar is KiKa en dat is een feit.
Mooie actie! Lijkt me een win-win situatie. Zelf mogen spelen op het “heilige” kunstgras en bovendien een goed doel ondersteunen.