Zwolle – Zwolle heeft dit jaar nationaal furore gemaakt als Hoofdstad van de Smaak 2008. Wat voor fijnproevers al geen geheim meer was, wordt inmiddels in brede kringen (h)erkend. De Week van de Smaak met talrijke smakelijke activiteiten was hiervoor het ultieme bewijs. Tijdens deze week werd de eerste Zwolse whisky met succes gepresenteerd op de Borrelsboot. Binnen enkele uren was de gehele oplage verkocht. Daardoor vielen velen letterlijk buiten de boot.
Eric Bartels van de gelijknamige slijterij in de Diezerstraat beschouwde dat als een sein om in actie te komen en legde contact met de oorspronkelijke initiatiefnemers Henk van Voornveld en Hans Offringa. Of het Zwolse Whisky avontuur een vervolg kon krijgen. Een mooi voorbeeld van een publiek-privaat initiatief dat vervolgens door iemand uit de branche waarvoor het bedoeld is wordt overgenomen.
Hans Offringa belde vervolgens met zijn zakenpartners in Schotland. Na enkele samples ontvangen en geproefd te hebben koos hij ditmaal voor een vat Aberlour Single Speyside Malt. De prijs voor een fles bedraagt € 65–, hetgeen de respectabele leeftijd rechtvaardigt. Het is namelijk een vintage uit 1990. Het begin van een serie is gemaakt. Het etiket-ontwerp van Gijs Dragt leent zich daar ook goed voor.
Het aantal flessen is opnieuw gelimiteerd en met de hand genummerd, dus enige haast is geboden voor de ware liefhebber. Naar verwachting komt de nieuwe botteling rond 5 december in Zwolle aan. Fles nummer 1 zal in een feestelijke setting worden aangeboden aan burgemeester H.J. Meijer op 8 december op de Verhalenboot van 16.30 tot 18.00 uur. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Slijterij Bartels, tel. 038- 4215190 of email: wijnkoperijbartels@home.nl.
Hoop dat het een vervolg krijgt! ik wil namelijk ook een flessie zwolse whiskey!!!
Lijkt mij ook wel wat Zwolse. Etiket van Gijs Dragt, zeker leuk gevonden. Maar dit zal toch niet waar zijn
0.7 Liter :'( Laamaar.
het moet niet gekker worden. gaan we ook al alcoholica promoten op de weblog? we gingen net zo mooi de goede kant op en dan gaan we nu over tot het aan de man brengen van niet te betalen whiskey.
De prijs voor een fles bedraagt ?? 65–, hetgeen de respectabele leeftijd rechtvaardigt. Het is namelijk een vintage uit 1990. Het begin van een serie is gemaakt. Het etiket-ontwerp van Gijs Dragt leent zich daar ook goed voor.
tjonge jonge het lijkt wel een commercial hier op weblog, wie bepaalt dat nou of die prijs gerechtvaardigd is? de man die hem verkoopt? aanfluiting, slecht stukje