Mannen racen over Mastenbroekerallee

Zwolle – Op de Mastenbroekerallee zijn zondagavond 17 mei de rijbewijzen ingevorderd van een 20- en 54-jarige automobilist uit Zwolle vanwege hun hoge snelheid.

De mannen werden met de laser gemeten op gecorrigeerde snelheden van respectievelijk 104 km/uur en 126 km/uur waar 50 is toegestaan. Zij kregen ook een proces-verbaal.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

19 gedachten over “Mannen racen over Mastenbroekerallee”

  1. Overal wordt te hard gereden.

    Zelf woon ik in een woonwijk in Zuid en helaas wordt er binnen woonwijken zelden gecontroleerd.
    Het ‘rendement’ van zulke controles zal wel te klein zijn, terwijl juist de gevolgen van te hard rijden binnen woonwijken heel groot kunnen zijn…

    Soms komen ze hier heel hard de bocht omgereden en dat vind ik doodeng aangezien hier veel kleine kinderen wonen/spelen.
    Anderzijds snap ik sommige ouders ook niet. Ik moest vanochtend met mijn auto wachten op een buurmeisje van net 2 dat alleen met haar driewielertje op straat reed.
    Op zich wel een rustige straat, maar er komen wel auto’s en er hoeft maar 1x iemand zo’n (laag) kind over het hoofd te zien.

  2. Wij wonen ook in Zuid aan zo’n rustige straat. Stond net om zo’n bocht een keer een buurmeisje helemaal alleen midden op straat.
    “Mag jij zo van je moeder midden op straat staan?”
    “Ja…”
    Maar ze ging wel mooi even op het trottoir staan 😉 Ook een beetje elkaar in de gaten houden denk ik.

    Ergste vind ik nog: pappa’s en mamma’s die over andere mensen in hun straat zeiken en vervolgens de straat verderop zelf doorjakkeren alsof ze de wereld moeten redden!

    Op de IJsselallee rijd ik ook rustig 90 (op de teller!). En ook wel een enkele keer wat sneller. Maar 126 waar 50 is toegestaan! Jeetje!

  3. @plantje

    Rij je dan rustig met 90 km p/u ? Als ik het goed heb mag je daar 70 is eventjes 20 km te hard. Als je met 20km p/u door iemand aangereden wordt denk ik dat je behoorlijk beschadigd bent.
    Gebruik gewoon je verstand door de toegestane snelheid te rijden.

  4. Bijna iedereen rijdt 90 op de IJsselallee, en zelfs met 100 wordt je nog ingehaald, met name in de tunnel onder ’t spoor.

  5. @Chris:
    Dat wil niet zeggen dat jij het dan ook moet doen… Ik denk dat Job dat ook bedoelt (?).
    Ik rijd meestal in de bebouwde kom de max.snelheid, maar buiten bebouwde kom ook wel eens iets harder. Kreeg trouwens tijdens mijn (Zwolse) rijlessen te horen dat je beter 55 in de bebouwde kom kan rijden dan 50… vond ik wel wat vreemd, maar denk nu dat dat door de tellers in de auto’s komt dat ze dat kunnen zeggen. Als ik met de fiets rijd, komt er wel eens iemand in auto voorbij die mijn snelheid zegt te hebben gemeten en dan staat er op mijn teller meestal minder dan bij de auto werd gemeten… Zou mooi zijn als de tellers kloppen met de werkelijke snelheid.

  6. Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee mensen over te hard rijden praten. Dit mag niet, dat deugt niet, maar als het om te hard rijden gaat worden de regels opeens opgeschoven en is de overheid pietluttig.

    Ik rijd absoluut ook wel eens te hard, maar 50 in de bebouwde kom en 30 of langzamer op een woonerf is toch niet teveel gevraagd? Je zou maar iemand doodrijden…

  7. Alleen vrachtwagen snelheidsmeters kloppen redelijk. (maximale wettelijke afwijking is maar een paar procent). Wanneer jij 120 op je teller rijdt, is dat meestal maar 112 ofzo in het echt. Reken de wettelijke correctie erbij, en je kan met 80 voorbij de flitspalen op de IJsselallee rijden zonder een boete te krijgen.

    Moet je maar eens de snelheid van de TomTom met je snelheidsmeter vergelijken. Vaak 5 – 10 verschil, afhankelijk van de gereden snelheid. 190 op de teller is bijvoorbeeld vaak maar 176 echte kilometers.

  8. geschreven door job, op 18 mei 2009 om 17:22

    @plantje

    Rij je dan rustig met 90 km p/u ? Als ik het goed heb mag je daar 70 is eventjes 20 km te hard. Als je met 20km p/u door iemand aangereden wordt denk ik dat je behoorlijk beschadigd bent.
    Gebruik gewoon je verstand door de toegestane snelheid te rijden.

    Ja, dan rij ik zeker rustig. Zelfs gewoon met de stroom mee. Als je met 20 km/uur door iemand aangereden wordt ben je inderdaad behoorlijk beschadigd. Maar dan ga je er vanuit, dat iemand anders 70 km/uur rijdt en ik er met 90 km/uur gewoon tegenaan rijd.

    Mijn vriendin wordt op de IJsselallee regelmatig door vrachtwagens ingehaald als ze 80-90 km/uur rijdt.

  9. geschreven door Chris, op 18 mei 2009 om 17:34
    Bijna iedereen rijdt 90 op de IJsselallee

    En daarom doe ik het ook maar?

    geschreven door rutger, op 18 mei 2009 om 21:42
    Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee mensen over te hard rijden praten. Dit mag niet, dat deugt niet, maar als het om te hard rijden gaat worden de regels opeens opgeschoven en is de overheid pietluttig.

    Helemaal mee eens, hoeveel mensen rijden er ook daadwerkelijk 30km in een 30km zone? 90% rijdt gewoon 50km of harder. Kijk b.v. naar de Rembrandtlaan of de Amer.
    Hoeveel gezinnetjes ‘knallen’ je op zondag niet voorbij op de snelweg met 150km? Die man heeft thuis waarschijnlijk niets te vertellen maar alleen als hij achter het stuur zit is hij de baas en bepaald hij hoe het gaat. Herkenbaar voor sommige mensen? 😀

  10. geschreven door Marrianne, op 18 mei 2009 om 19:28
    Kreeg trouwens tijdens mijn (Zwolse) rijlessen te horen dat je beter 55 in de bebouwde kom kan rijden dan 50… vond ik wel wat vreemd, maar denk nu dat dat door de tellers in de auto’s komt dat ze dat kunnen zeggen.

    Inderdaad snelheidsmeters van auto’s wijken behoorlijk af! Daarom mogen auto’s met aanhangwagen nu ook 90 km/uur. De reden was, dat ze dan meer gelijk op rijden met vrachtwagens. Dat komt omdat de kilometertellers van vrachtwagens nauwelijks afwijken. Dus zij rijden netjes 80 km/uur en op de teller van de automobilisten is dit 90 km/uur.

    Ik heb mijn auto in Duitsland getest. (Op een plek waar het mocht en op een moment dat het rustig was.) 230 km/uur op de teller was ongeveer 215-216 km/uur op GPS! Dus dat verschilt nogal!

    Ook bij andere rijlessen (ook toen ik in 1996 mijn rijlessen had) wordt uitgelegd dat je rustig iets te snel kunt rijden. Dat is eigenlijk een slechte zaak! De snelheidsmeter moet gewoon kloppen! Dan voorkom je ook dat mensen maar wat doen…

  11. Straten als racebaan
    Heel goed dat daar eens aandacht aan geschonken wordt.
    Woon zelf aan de Rijnlaan, “s avonds/”s nachts hebben ze lekker
    de ruimte dus even plank gas!!!!
    Is dit niet een bebouwde kom?

  12. ik vraag me af waar op de Mastebroekerallee die snelheid gemeten is?
    Met alle rotondes die kort op elkaar staan moet je nogal gassen om 100kmh te halen, en dan moet je gelijk volop in de remmen omdat je dan al bij de volgende rotonde bent…

  13. geschreven door rutger, op 18 mei 2009 om 21:42

    Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee mensen over te hard rijden praten. Dit mag niet, dat deugt niet, maar als het om te hard rijden gaat worden de regels opeens opgeschoven en is de overheid pietluttig.

    Ik rijd absoluut ook wel eens te hard, maar 50 in de bebouwde kom en 30 of langzamer op een woonerf is toch niet teveel gevraagd? Je zou maar iemand doodrijden…

    Op zich heb je hier wel een punt. Ik mag me ook rekenen tot de mensen die regelmatig piepen over regeltjes.

    Aan de andere kant zijn voor mijn gevoel veel snelheidsbeperkingen niet redelijk.
    50 km/uur op de Blaloweg is hier en daar gewoon een aanfluiting!
    100 km/uur om de grote steden en op sommige plaatsen zelfs 80 km/uur slaat nergens op!
    Zo zijn er nog wel meer van dat soort dingen te noemen…

  14. Straten als racebaan
    geschreven door C.v.d.Woude, op 19 mei 2009 om 11:10

    Heel goed dat daar eens aandacht aan geschonken wordt.
    Woon zelf aan de Rijnlaan, “s avonds/”s nachts hebben ze lekker
    de ruimte dus even plank gas!!!!
    Is dit niet een bebouwde kom?

    Plankgas an sich is geen probleem. Je kunt prima in enkele versnellingen even plankgas rijden zonder boven de 50 km/uur uit te komen.

  15. Overigens wil ik mijn posts wel wat nuanceren. Het feit, dat ik het belachelijk vind dat je hier en daar maar 50, 80 of 100 km/uur mag rijden houdt niet in, dat ik vind dat je daar dan maar wat mag doen.
    Echter veel 50 km/uur wegen lenen zich er voor om 70 te rijden. 80 Wegen voor 100. En 100 wegen voor 120.

  16. [quotePlankgas an sich is geen probleem. Je kunt prima in enkele versnellingen even plankgas rijden zonder boven de 50 km/uur uit te komen.
    ][/quote]
    Denk niet dat ‘ie dat bedoelt……

Reacties zijn gesloten.