Zwolle – Een jaar geleden introduceerde Xanders Bazaar wijnbar&keuken een nieuw concept. Dat #Twiner niet ongemerkt voorbij is gegaan in horecaland, blijkt wel uit het feit dat het initiatief is genomineerd voor de Horecava Innovation Award. Dit is een prijs voor de beste innovatie binnen de horeca, die jaarlijks tijdens de opening van de horecavakbeurs wordt uitgereikt. ‘We hebben ons eerste verjaarscadeautje met deze nominatie al binnen’, jubelen initiatiefnemers Sander Dol en Bob Hoogstra.
In 2010 won Xanders Bazaar de Zwolse Social Media Award
#Twiner is een praktisch horeca-initiatief. Het combineert Het Nieuwe Netwerken met de horeca en we kunnen het best omschrijven als Zakendoen aan Tafel. Dol: ‘In plaats van borrels en fancy diners in restaurants, stropdassen en vergaderzalen, presenteer je jezelf aan de ‘keukentafel’, onder het genot van een bord prak.’ #Twiner is ontstaan vanuit de online sociale netwerken. ‘De gedachte erachter is dat je normaal gesproken netwerkt door bijvoorbeeld eens per week of per maand ergens met elkaar af te spreken en een beetje gezellig te babbelen en ideeën uit te wisselen. Hoewel je op die manier wel contacten opdoet en nieuwe mensen ontmoet, creëer je niet direct een band of verbinding met je doelgroep.
Deze ‘analoge’ manier van netwerken kenden we alleen als een onderonsje, zakenmensen onder elkaar. Met de opkomst van de social media op internet kwam daar verandering in. Ineens deelde iedereen van alles met elkaar. Daarom hebben we ook als motto gekozen voor: ‘delen, doe je samen’.’
Sander prachtig voor je ,waar haal je toch altijd die ideeen vandaan .Een grote jongen voor Zwolle,dat ben je.Die kop van jou moet nog eens barsten met alles wat je doet .Veel succes