Honderd kavels voor woningen in het topsegment, dat is wat Zwolle wil realiseren in het gebied de Oude Mars. Het definitieve stedenbouwkundig plan is nu klaar. De gemeenteraad is gevraagd te reageren. De nieuwe wijk is zo ontworpen dat het een onderdeel wordt van landgoed Zandhove.De open ruimten en routes van het landgoed Zandhove zijn doorgetrokken naar de nieuwe wijk. De woningen staan in groepen die aan de randen groen zijn en die de open ruimten omsluiten. De woningen zijn wel zichtbaar, maar niet dominant in beeld.
Langs de Wijheseweg komt een beplante geluidswal, die het gebied een besloten karakter geeft. De sfeer van het landgoed komt tot uiting in de groene, ruime inrichting van het gebied: brede grasbermen, bosstroken, lanen en groene plekken.Binnen het woongebied zijn verschillende accenten gelegd die passen bij de toekomstige bewoners. Uit het onderzoek naar de wensen van de toekomstige bewoners blijkt dat een deel op zoek is naar veel privacy en maximale vrijheid, terwijl een ander deel meer behoefte heeft aan samenhang in bebouwing. Het ontwerp van Oude Mars past bij beide groepen. Uit marktonderzoek is gebleken dat er voldoende markt is voor 100 kavels. Bij het tot stand komen van het ontwerp is een klankbordgroep nauw betrokken geweest.
Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met dit omstreden project.
En hoe de ontsluiting gaat, komt er nu een afslag naar de Wijheseweg?
En het langzaam verkeer gaat dat allemaal over de De Mars of komt er een nieuwe ontsluitingsweg?
beter laten ze het bos gewoon staan, laat die rijke stinkerds maar in de randstad
@dus Als ik de kaart goed lees staat de wijk op de weilanden tussen het bos en de verlenging van de IJsselallee. Maar oke, zonde van het groen, daar ben ik het met je eens.
Ik hoop dat er geen aansluiting komt op de N337, dan is het effect van een sneller route weer weg. Misschien via De Mars en een nieuwe aansluiting op de Wijnmanlaan? Gezien het feit van de kleinschaligheid van dit wijkje is dat niet zo’n groot probleem.
Ik hoop niet dat het autoverkeer langs De Mars mag straks. Honderd woningen maal minimaal twee auto’s per woning zijn toch heel wat verkeersbewegingen op zo’n karakteristieke weg.
zo te zien komt er toch een aansluiting aan de N337.