FC Zwolle bouwt momenteel aan een nieuw stadion. In deze nieuwe accommodatie wil FC Zwolle haar ambities verwezenlijken. Om de komende jaren sportief te kunnen groeien, wordt gewerkt vanuit een herkenbare visie. Een belangrijk onderdeel binnen deze visie is de maatschappelijk en sociale betrokkenheid van FC Zwolle.
Daarom gaan FC Zwolle en KiKa (Kinderen kankervrij) een tweejarige samenwerking aan. Als direct resultaat van deze samenwerking zal de B-jeugd van FC Zwolle met Reclame voor KiKa op de borst spelen. Daarnaast zal FC Zwolle een groot aantal activiteiten, met als doel fondsen werven voor KiKa, ondersteunen en organiseren. De samenwerkingsovereenkomst wordt gesteund door het bedrijfsleven. Sponsor Abbott heeft het door FC Zwolle begrootte bedrag, voor sponsoring van de B-jeugd, gesponsord. Hiermee zal Abbott binnen FC Zwolle doorgroeien tot de status van subsponsor.
Wat is KiKa? KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd, meer genezing en kwaliteit. Dat is waarvoor KiKa steun vraagt. Want kinderen met kanker worden liever gisteren dan vandaag beter.
FC Zwolle zal zich op diverse fronten gaan inzetten voor de stichting KiKa. FC Zwolle denkt hierbij aan 3 middelen die ingezet kunnen worden voor KiKa. Het eerste middel is de communicatie. Op de website zal een prominente banner van de stichting KiKa geplaatst worden. Ook zal het busje van de jeugdafdeling voorzien worden van het Kika logo. Verder zal er in het eerste FC Zwolle magazine uitgebreid aandacht besteedt worden aan de samenwerking tussen FC Zwolle, Abbott en KiKa.
Als tweede middel zal FC Zwolle de Opendag op 4 augustus gebruiken. Tijdens deze Opendag zal op meerdere manieren aandacht gevraagd worden voor KiKa. Zo zullen de B-jeugdspelers gaan collecteren. En zal er op verschillende plaatsen informatie te vinden zijn over KiKa.
Als derde mogelijkheid wil FC Zwolle wedstrijden van haar eerste elftal en het businessclub-elftal inzetten. Zo zal de thuiswedstrijd op 7 september tegen FC Den Bosch ingezet worden om fondsen te werven en aandacht te vragen voor kinderkanker in Nederland. Daarnaast zal FC Zwolle met haar businessclub enkele wedstrijden gaan spelen. De opbrengst van deze wedstrijden zal in zijn geheel gaan naar het goede doel.
FC Zwolle, Abbott en KiKa hebben veel vertrouwen in de samenwerking. Naast de eerder genoemde initiatieven, staan de partijen open voor het ontwikkelen van verdere initiatieven.