“Speciale parkeerplaatsen voor bedrijfsauto’s”

Als gezinnen met 3 kinderen boven de 18 jaar vier auto’s parkeren in een straat waar ieder gezin ongeveer 1 of meerdere auto’s heeft dan kun je daar niets tegen doen. Dan heb ik het nog maar over 1 gezin. Veel gezinnen met kinderen boven de 18 hebben vaak 1 of meerdere auto’s. Als je dan ook de busjes van Connexxion, TCZ of andere bedrijfsauto’s ziet staan dan denk ik wel eens, horen die dan nog wel in een doodgewone straat met een beperkt aantal parkeerplaatsen thuis ?

Gegarandeerd dat er in een wijk wel plaatsen aan te wijzen zijn, waar bedrijfsauto’s, en busjes geparkeerd zouden kunnen worden. Kijk in de AA-landen, aan de achterzijde van de rijwielzaak Peter Kamp, een dood stuk met, als ik het juist heb, een oorspronkelijke bestemming als “evenementenruimte”, waar nooit iets mee gedaan is. Een prachtige ruimte voor deze bedrijfsauto’s. Neem de parkeerplaats voor dezelfde rijwielzaak aan de Maaslaan. ’s Avonds vaak onbezet. Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Vindt u ook, dat er in uw straat geen bedrijfsauto’s geparkeerd behoren te worden ?

Ingezonden

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

35 gedachten over ““Speciale parkeerplaatsen voor bedrijfsauto’s””

  1. Op zich ben ik het er wel mee eens. Bedrijfsauto’s nemen de al veel te schaarse parkeerplekken in beslag, en maken het straatbeeld ook niet bepaald aantrekkelijker. Aan de andere kant snap ik die mensen wel, vanaf je huis via je werk naar klanten rijden, is efficienter dan vanaf je huis eerst met je auto naar het werk, en vervolgens overstappen in een bedrijfsauto, en als je je laatste klant gehad hebt, zou je eerst naar het bedrijf terugmoeten om over te stappen in je eigen auto. Als dat bedrijf ver weg van de klant zit, kan je dat veel extra tijd kosten, je moet misschien een omweg via je werk maken, terwijl rechtstreeks van de laatste klant naar huis veel sneller/korter is.

  2. Ik kan deels meegaan met de reacties van Mirjam en Chris, alleen denk ik dat de essentie van de vraag anders is. De inzender zegt in zijn artikel dat er gegarandeerd wel parkeerplaatsen in de omgeving zijn, waar men de bezetting van de parkeerplaatsen in de straten mee kan ontlasten en dat ben ik 100% met hem eens. Dat zou al een hele stap in de goede richting zijn.

  3. Gewoon parkeervergunningen invoeren voor hen die in de woonstraten willen parkeren.
    Parkeerterreinen elders kunnen dan gratis ter beschikking gesteld worden.
    Ik wil wedden dat er dan ruimte genoeg in de woonstraten overblijft.

  4. Alsjeblieft geen vergunningen. Dan krijg je dat gezeur met bezoek enzo weer…

    Ik moet zeggen dat ik hier in de buurt niet zo gek veel bedrijfsauto’s zie. En dan nog, kan ik er geen last van hebben, want over het algemeen kun je hier wel parkeren. (Behalve als de school hier tegenover uit gaat, maar dat is een ander verhaal)

  5. Wat een geneuzel weer…en dan gelijk weer over vergunningen en papiertjes beginnen.
    Diegene die met de bedrijfsauto naar huis komt, komt niet met zijn eigen auto. Per saldo maakt het voor het aantal parkeerplaatsen niets uit.
    Tsja, en over het welvaartsprobleem van meerdere auto’s per gezin…dat is maar even en is kindje lief de deur uit.
    Ik stel voor over te gaan tot de orde van de dag en diegenen die hun brood nog verdienen dat ook rustig laten doen.

  6. Diegene die met de bedrijfsauto naar huis komt, komt niet met zijn eigen auto. Per saldo maakt het voor het aantal parkeerplaatsen niets uit.

    Juist wel. Die mensen hebben vaak ook een eigen auto voor priv?©ritten. Het enige verschil is, dat er dus wat minder kilometers gereden worden.

  7. 1 + 1 = 2. Hoe simpel kan het zijn! Volgens ME, komt iemand met zijn bedrijfsauto naar huis, niet met zijn eigen auto. Dat is dus waarschijnlijk het probleem. Die eigen auto staat er al en zal er de gehele dag blijven staan. ’s Avonds zal de bedrijfsauto dus een extra plaats innemen. Over per saldo gesproken!
    Ook heeft ME, volgens mij, niet de essentie van het stuk begrepen. Volgens de schrijver van het artikel heeft hij geen moeite met een aantal auto’s per gezin, omdat dat een natuurlijk gegeven is en daarnaast mag iemand best met een bedrijfsauto naar huis komen, maar zou het, t.b.v. het ontlasten van de bezette parkeerplaatsen in een straat, verstandiger zijn, als ME zijn bedrijfsauto een of meerdere straten verder, op een daarvoor aan te wijzen c.q. in te richten parkeerterrein, prettiger zijn.

  8. 1 bedrijfsauto oke, maar bij ons in de straat staan 3 taxi’s van 1 en dezelfde kerel. Daarbij heeft hij ook nog eens zijn eigen auto. Dit vind ik echt te ver gaan.

  9. ik ben het er wel mee eens. de ruimte achter peter kamp kan beter gebruikt worden. in de straten daar omheen wemeld het van die taxi busjes. en voor de bestuurders is het een heel klein stukje lopen. plus, verdwijnen van hoge voertuigen komt de veiligheid ten goede. zeker op de woonerven. het komt vaak voor dat zo`n grote bus op een hoek staat. en je er niet omheen kan kijken

  10. Erg ‘leuk’ om bedrijfsauto’s elders te laten parkeren, erg ‘leuk’ natuurlijk om ervoor te zorgen dat er zo meerdere gezinnen de mogelijkheid hebben om in hun eigen straat te parkeren.
    Vergeten ze echter wel iets: leasebakken via de zaak zijn ?³?³k bedrijfsauto’s alleen zie je het er niet aan af. Zo zijn er ook gezinnen met soms meerdere leasebakken.

    Mij maakt het tot dusver weinig uit; er staan maar weinig bedrijfsauto’s hier in de straat. Daarbij komt dat ik de auto op eigen terrein geparkeerd heb en dus boeien de ‘gemeenteparkeervakken’ mij maar weinig.

  11. Helemaal eens met de opmerking dat hoge zuto’s niet op hoeken geparkeerd moeten worden (ontnemen van zicht)!
    Verder ben ik het ook helemaal eens met de opmerking dat caravans en dergelijke alleen voor even inpakken in de straat mogen… hey daar is toch een regel voor in Nederland? Ach ja: de regel dat dat drie dagen mag….

  12. @joop: kan je misschien even zeggen wat je precies bedoelt want ik kan geen hout van je bericht volgen.

    @Hans (JC): tja, dat wel inderdaad.

  13. Nounounou HAns, helaas voor je, maar ik heb heb geen bedrijfsauto. In mijn straat staan er wel enkele. Nou en? Die mannetjes gaan maandag “naar de baas” met de eigen auto en laten die bij “de baas” staan. Vervolgens gaan ze met de bedrijfsauto doordeweeks naar huis. Scheelt voor hun vele kilometertjes en tijd, en kost geen enkele parkeerplaats meer. Hoe denk je anders dat die mensen op hun werk komen? Er met de bus heen gaan om met de bedrijfsauto terug te komen ofzo?

  14. Ook heeft ME, volgens mij, niet de essentie van het stuk begrepen. Volgens de schrijver van het artikel heeft hij geen moeite met een aantal auto’s per gezin,

    Nonsense, dat staat er niet. Er staat dat er “niets aan te doen is” terwijl een auto met bedrijfsnaam makkelijk te herkennen = te beboeten is.
    Vermoedelijk heeft OP zelf meerdere blikken……

  15. Me:
    Ai, ai, ai! Verkeerd gegokt, maar je hebt deels gelijk. Er zijn echter ook mensen die ’s maandags op de fiets naar het werk toe gaan en de fiets daar de gehele week laten staan.
    Ik denk dat het onderwerp van je tweede reactie een kwestie van interpretatie is. Dat zou de inzender misschien kunnen verduidelijken.
    Laat je zien anoniem!

  16. Ai, ai, ai! Verkeerd gegokt, maar je hebt deels gelijk. Er zijn echter ook mensen die ’s maandags op de fiets naar het werk toe gaan en de fiets daar de gehele week laten staan.

    Ook, maar als je het hebt over de bezetting van het aantal “oneigenlijke voertuigen”. En dat is een minderheid zeker tov van het aantal huishoudens met 2 (of meer) auto’s. Dus laat die paar mensen die werken rustig hun werk doen, vervuilt minder door minder km’s en voor hun een stuk efficienter.

    Ik denk dat het onderwerp van je tweede reactie een kwestie van interpretatie is. Dat zou de inzender misschien kunnen verduidelijken.

    Over interpretatie…Jij gaat dat mij verwijten terwijl jij begint te roeptoeteren over mijn bedrijfsauto…. Pot-en-ketel ofzoiets?

    Laat je zien anoniem!

    ALs jij graag je telefoonnummer hier achterlaat moet jij dat weten, maar ik heb daar geheel geen behoefte aan. Het voegt ook geheel niets aan de discussie toe. Dus hou je svp aan het subject

  17. Me:
    Ik heb het idee, dat we langs elkaar heen praten!

    Dus laat die paar mensen die werken rustig hun werk doen, vervuilt minder door minder km’s en voor hun een stuk efficienter.

    Die paar mensen, waar je het over hebt, mogen wat mij betreft met alle plezier hun werk doen. Graag zelfs, maar is het een probleem om dan hun bedrijfsauto i.p.v. in hun straat, een of twee straten verder op een aan te wijzen parkeerterrein te zetten? Een parkeerterrein waar meer ruimte is? Dat was toch de basis van het ingezonden stuk?

    Over interpretatie…Jij gaat dat mij verwijten terwijl jij begint te roeptoeteren over mijn bedrijfsauto…. Pot-en-ketel ofzoiets?

    Je gaat ervan uit dat ik je iets verwijt. Geenszins. Het roeptoeteren over jouw bedrijfsauto was een gokje, dat heb ik ook aangegeven. Daarnaast had de interpretatie betrekking op de zinsnede “daar kun je dan niets tegen doen”, in de ingezonden brief.

    ALs jij graag je telefoonnummer hier achterlaat moet jij dat weten, maar ik heb daar geheel geen behoefte aan. Het voegt ook geheel niets aan de discussie toe. Dus hou je svp aan het subject

    “Laat je zien anoniem” was gericht aan de inzender van de ingezonden brief. Hij/zij zou kunnen verduidelijken wat er bedoeld wordt met “daar kun je dan niets tegen doen”.

    Jammer, dat je zoveel op jezelf reflecteert, maar ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

  18. In Stadshagen wonen volgens mij wel veel mensen met 2 auto’s, maar ik heb niet het idee dat er veel wonen met kinderen boven de 18 die ook een eigen auto hebben. In Stadshagen wonen toch voornamelijk jonge gezinnen. Wacht maar over 10 jaar met de parkeerchaos dan.

  19. wat beboel je laat stadhagen er buiten wij hebben hier geen last ook over 10 jaar niet stadhagen is gebouwd op dorps voorbeeld ;D ;D 😀 😀 😀 8) 8) 8)

  20. Misschien wel de moeite waard om zulke punten eens op te zetten in woonwijken. Er zijn zat van die loze plekken. Zet er desnoods een camerabeveiliging op en een fietsestalling bij!

  21. Er zijn echter ook mensen die ’s maandags op de fiets naar het werk toe gaan en de fiets daar de gehele week laten staan.

    Dat vind ik dan weer jammer: als de mensen die de fiets meenemen naar het werk de fiets daar de hele week laten staan en dan vervolgens met de bedrijfsauto boodschappen gaan doen ipv met de fiets…
    Of lopend? Maar dat zie ik in mijn omgeving weinig mensen doen.
    Ik denk trouwens ook met Chris mee dat het qua parkeerproblemen over een jaar of 10 (wellicht nog wel eerder) in Stadshagen de spuigaten gaan uitlopen. Nu is dat in sommige delen al een probleem. En dan zet ik nota bene mijn auto nog op eigen terrein ook! Die staat daar ook de gehele week (ik fiets meer dan ik auto rijd), maar daar heeft in elk geval niemand last van.

  22. Ik heb het idee, dat we langs elkaar heen praten!

    Ai, als ik je bericht nog eens lees, zie ik dat je bericht op 2 wijzen geinterpreteerd kon worden.

    “Laat je zien anoniem” was gericht aan de inzender van de ingezonden brief.

    Helemaal duidelijk, sorry voor het misverstand.

  23. Me:
    Beetje laat, maar ik had even andere zaken aan mijn hoofd, maar je “Sorry” is aanvaard!

    John scoort een punt! Ik zou echter nog verder willen gaan. Zou er in Zwolle geen enkele politieke partij zijn, die zich aangesproken voelt en die het een en ander zou kunnen c.q. willen inventariseren om het daarna eventueel als discussiestuk mee te nemen in een commissie of in de raad? Of zou dit teveel zijn gevraagd?

  24. bedankt Hans! We gaan door voor de magnetron! 😀 😀
    Denk inderdaad dat dit wel de weg is om zoiets te realiseren.
    De werkgevers kunnen ook een belangrijke rol hierin gaan spelen. Meer toezicht op priv?©gebruik en bewaakte parkeerplaatsen dat lijkt em toch wel interessant voor een werkgever?
    Misschien verrast een raadslid ons binnenkort wel met ZIJN nieuwe idee?«n voor het parkeerprobleem en hebben we binnenkort weer pilot in de aa-landen. Ach ja, als het maar opgelost word h?©? Dan weten wij dat het allemaal op het weblog is begonnen!

  25. Zeker weer zo’n linkse SP- of Groen Links-er! Wees blij dat er bedrijven zijn die jullie aan de vreet kunnen houden. Ik walg van deze brief en verder wil ik er geen woord aan vuil maken.

    ===========

    Beste Harrie, denk aan je taalgebruik!
    Bericht is aangepast.

  26. Jemig, Takke Harry!
    Beetje onderbouwing zou wel prettig zijn? Zeg anders gewoon niks en sla eens tegen een boksbal of zoek een hobby.

  27. Blijf ik toch vreemd vinden om de mensen die er hun brood mee verdienen te “straffen” als ze het autootje in de buurt zetten. Het zal ongetwijfeld een schijntje zijn tov van diegenen die meerdere auto’s hebben en al helemaal tov diegenen die een lease auto rijden. Ik zou zeggen: gelijke monniken, gelijke kappen. Dan parkeervergunning waarvan 1 parkeervergunning per huishouden. Overigens ook alle parkeerplaatsen weg bij de winkelcentra, want het 2e autootje wordt alleen maar daar voor gebruikt.
    Dus: hou eens op de werkende mens te pesten. Iedereen met een auto wil deze zo dicht mogelijk bij zijn eindbestemming hebben staan. Gelijke monniken, gelijke kappen.

  28. Lekker belangrijke discussie weer..in een stad horen nu eenmaal auto’s cq bedrijfsauto’s. Er wordt een voorbeeld genoemd van een (1) gezin met 4 (?!) auto’s voor de deur. Dit lijkt de basis voor deze discussie. Kan me niet voorstellen dat dit nu zovaak voorkomt. Ook wordt er uitgegaan van het feit dat iedereen met een bedrijfsauto ook zelf nog een auto heeft. Per straat kan dit natuurlijk verschillen maar gemiddeld gezien zal dit nog wel eens meevallen. Mensen zat die geen auto hebben (ook geen bedrijfsauto) dus die trekken het gemiddelde weer naar beneden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik vind deze discussie beetje onzinnig en een vorm van spijkers zoeken op laag water…..

Reacties zijn gesloten.