Gewonde bij aanrijding aan Belvédèrelaan

Zwolle – Op de kruising van de Belvédèrelaan met de Frankhuizerallee in Stadshagen is maandagmorgen rond 10.45 uur na een aanrijding van een auto met een fiets een oudere man licht gewond geraakt.

aanrijding_bevederelaan.jpeg

Foto: Martijn van der Wal 

De man was na de aanrijding erg geschrokken. De schade aan beide voertuigen viel relatief mee. De fietser werd op verwondingen gecontroleerd door ambulancepersoneel. De meneer kon na de gezondheidscheck weer fietsend zijn weg vervolgen.  Dat deze aanrijding niet een incident op die locatie is blijkt uit een bezorgde reactie op dit artikel.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

11 gedachten over “Gewonde bij aanrijding aan Belvédèrelaan”

  1. De zoveelste al, wordt tijd dat dit kruispunt aangepakt wordt , oversteek verleggen richting frankhuizerallee bij voor de bushalte en 1 oversteek maken op de belverderelaan met drempels, de snelheid op frankhuizerallee, belverderelaan ook naar 30 km, als er zoveel aanrijdingen in een wijk zijn klopt er iets niet aan de inrichting ervan en tevens gelijk zebra paden maken op de rest van de frankhuizerallee zodat je ook over kunt steken als het een en al file rijden is.Wat mede door dit kruispunt komt.
    Stoplichten is de beste oplossing????????
    De verkeersdruk op het kruispunt is veel te hoog en de ontsluiting van de wijk de hoven via de erfwal had ook gewoon open moeten blijven??

  2. Ingezonden:

    Beste Zwollenaren,

    Ik woon in Stadshagen, bij de T splitsing van de Frankhuizerallee – Belvederelaan.

    Ik heb al veel ongelukken op dit verkeerspunt mee gemaakt. Gelukkig ben ik alle keren toeschouwer geweest en is het mij zelf nooit overkomen, maar via deze weg wil ik iedereen graag oproepen om beter op te letten in het verkeer. Het kan namelijk iedereen overkomen.

    Vandaag (25-11-2013) werd er wederom een meneer te fiets aangereden door een automobilist. Gelukkig had de fietser geen ernstige wonden en kon hij na afloop zelf weg fietsen.
    De automobilist was verschrikkelijk geschrokken maar ook met haar was alles goed.

    Op 12-11-2013 was er ook een fietser aangereden op de zelfde T splitsing. Ik heb geen idee hoe het deze vrouw is vergaan. Ze werd geholpen door automobilisten en politie maar lag een behoorlijke tijd op de natte grond, in de regen over te geven.

    In de zomer, de exacte datum weet ik niet meer, werd een buurman van mij aangereden op precies de zelfde plek. Ook hij kwam aanfietsen vanaf het winkelcentrum. Gelukkig was hij er goed
    vanaf gekomen en alleen behoorlijk goed geschrokken.

    Op dit punt is een zebrapad, ik denk dat de fietsers verwachten dat alle auto’s voor hun stoppen, maar waarschijnlijk zien de automobilisten de fietsers te laat. Naar mijn weten is dit gevaarlijke verkeerspunt bekend bij de gemeente en werd het
    vorige week nog geobserveerd.

    Ik zou graag aan alle fietsers willen vragen om te doen wat Bassie&Adriaan ons altijd geleerd hebben ‘kijk links, kijk rechts, kijk nog een keer’. Ook al is er een zebra pad, kijk alstublieft even om u heen voor dat u oversteekt. En aan de automobilisten zou ik willen vragen om rustiger te rijden zodat u eerder kunt stoppen als er iets onverwachts gebeurd. Ook zou ik graag aan u willen vragen, om eens te gaan kijken wat u daar zou willen veranderen zodat het ook voor automobilisten overzichtelijker word.

    Moet er een spiegel geplaatst worden misschien? Een stoplicht? Verkeersregelaars? etc.

    Groeten,
    Een bezorgde Zwollenaar

  3. Het gaat niet alleen om de verkeersregels en of er wel of geen zebrapad of haaientanden zitten maar dat er steeds weer ongelukken en mensen niet opletten.

    PS: Ja mijn fout ik bedoelde haaien tanden in het vorige bericht.

  4. @Oke:
    Stopstreep en stopborden hebben weinig effect.
    In Zwolle Zuid heb je een aantal fiets-oversteekplaatsen, waarbij een duidelijk stopbord staat, maar de gemiddelde automobilist remt hooguit af voor de bijbehorende drempel, maar standaard stoppen doen ze nauwelijks.

  5. Gewoon de hele wijk autovrij maken. Sommige straten zijn dat al. Stadshagen is zowiezo veel te klein opgezet voor autoverkeer. t’is net madurodam.

  6. En oudere mensen op elektrische fietsen moeten net zo hard fietsen als hun reactievermogen snel is. Oftewel: langzamer! (de getroffen fietser was een elektrische fietser)

  7. Het is daar echt niet zo dat de snelheid van elektrische fietsen en het reactievermogen van ouderen op zo’n fiets het probleem is.
    Ik heb daar ook te maken gehad met automobilisten die gewoon niet opletten of mogelijk wel opletten maar het verd*mmen om fietsers voorrang te geven.
    Ik reed daar op klaarlichte dag een keer met m’n 2 kinderen (beiden op hun eigen fietsjes) toen zo’n automobilist besloot er nog voor te knallen vanaf de Frankhuizerallee richting Belved?relaan.

Reacties zijn gesloten.