Zwolle – DeltaWonen behoort opnieuw tot de koplopers in de branche van woningcorporaties. Dat bleek uit de resultaten van de Aedes Benchmark 2016 die donderdag 24 november bekend werden gemaakt. In deze Benchmark worden prestaties van woningcorporaties landelijk met elkaar vergeleken. DeltaWonen behaalde net als in 2015, ook dit jaar een AA-score. We doen het dus goed; dat blijkt uit het oordeel van onze huurders en uit onze (gemiddeld lage) bedrijfslasten.
Huurders beoordeelden deltaWonen in de Benchmark met gemiddeld een 7,7. Landelijk beoordelen huurders hun woningcorporatie gemiddeld met een 7,4. Evert Leideman: "Bij deltaWonen blijven we zoeken naar manieren om onze dienstverlening elke keer weer te verbeteren. De mening van onze klanten is daarbij een belangrijke onderlegger. Wij zijn er voor hen en dus willen wij graag van hen horen hoe wij hen beter van dienst kunnen zijn. Dat dit wordt gewaardeerd, zien we terug in de Benchmark resultaten.
Onze gemiddelde bedrijfslasten (per verhuureenheid) komen uit op € 621,-. Dat is ruim € 200,- lager dan het landelijke gemiddelde (€ 853,-) Leideman: "Daar doen we ook ons best voor. Omdat wij vinden dat iedereen recht heeft op een goede en betaalbare woning, hebben we hoge ambities voor de toekomst. De groei naar sociale huurwoningen zal de komende jaren toenemen. Om aan die groeiende vraag te kunnen blijven voldoen, hebben we het doel om doel voor 2023 1.000 woningen aan ons bezit toe te voegen. Dat lukt alleen als we kritisch blijven kijken naar onze bedrijfslasten. Daarom zoeken wij altijd naar manieren hoe we ons werk nog efficiënter kunnen uitvoeren, terwijl we tegelijkertijd ook onze dienstverlening blijven verbeteren".
Bewonerstevredenheidsonderzoek 2016 Eens in de 3 jaar wordt het bewonerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder onze huurders. Dat gebeurde ook dit jaar. In dit onderzoek worden huurders gevraagd naar hun tevredenheid ten aanzien van de eigen woning en woonomgeving. Naast de mooie waardering van onze klanten in de Aedes Benchmark op onze dienstverlening, blijkt uit het bewonerstevredenheidsonderzoek dat onze huurders over het algemeen ook tevreden zijn over hun woning en hun woonomgeving. Op beide punten scoren we dit jaar hoger dan in het vorige onderzoek uit 2013.
Voor de woning gaven huurders gemiddeld een 7,3 (in 2013 was dit een 7,1) en voor de woonomgeving gaven huurders gemiddeld een 7,2 (in 2013 was dit een 7,0). Voor de woning scoren met name de staat van onderhoud en warmte-isolatie hoger dan in 2013. Een mooie waardering van onze huurders voor de E-renovaties die we de afgelopen jaren hebben uitgevoerd! De woonomgeving scoort op bijna alle aspecten beter dan in 2013.
Verbazingwekkend. Oud-directeur was met een enorme bonus vertrokken ( gemeenschapsgeld) en de nieuwe directeur had raar declaratiegedrag.
Daarbij zijn er veel klachten over gehorige huizen waar wel veel huur voor betaald moet worden.
Ik huur decennia via Deltawonen en ben zeer tevreden. Mankementen in en om het huis worden snel verholpen of mee gedacht om het te verhelpen.
ik woon al 20 jaar in huis van Deltawonen, als je wilt komen ze één keer per jaar om de boel na te kijken, heb in die tijd al een nieuwe keuken gekregen, de badkamer en wc zijn gerenoveerd , en nu weer isolatie aangebracht op de zolder en onder de vloer + dubbel glas, verder als je belt voor een vraag / klacht krijg je netjes antwoord en komen ze om de klacht te verhelpen :D:D:D