Zwolle – Voor de Zwolse ouderenzorgorganisatie Driezorg werd het jaar 2020, net als voor heel Nederland, getekend door de uitbraak van het coronavirus. Bij het presenteren van de jaarcijfers laat Driezorg zien dat ondanks deze crisis de organisatie in control is en de interne processen op orde heeft.
Terwijl het virus toesloeg in Nederland en Driezorg ook niet ontzag, werd er keihard gewerkt aan goede kwaliteit van zorg, tevreden bewoners en cliënten en goede financiële resultaten. Bewoners en cliënten waarderen Driezorg met een ruime voldoende. Een 8,1 geven bewoners van verzorgings- en verpleeghuizen de zorg van Driezorg en een 8,2 geven cliënten in de wijk aan Driezorg. Het boekjaar werd afgesloten met een positief resultaat van ruim 1,3 miljoen.
Frank Kodden, bestuurder bij Driezorg: “2020 was een ongekend heftig en ingewikkeld jaar. We werden geconfronteerd met maatregelen die heel veel impact hadden op onze bewoners en cliënten. Het virus ging ook Driezorg niet voorbij. Voor alle betrokkenen zeer ingrijpend. Onze bewoners en cliënten hebben een kwetsbare gezondheid. Juist daarom vind ik het zo bijzonder en ben ik ontzettend trots dat we als organisatie onze veerkracht hebben getoond. Dat we onverminderd door zijn gegaan met het geven van aandacht, constant op zoek zijn geweest naar oplossingen en mogelijkheden. Het ongewone gewoon gedaan. Ook op momenten dat situaties heel moeilijk waren.”
In de jaarcijfers van 2020 is naast het positieve resultaat te lezen dat de liquiditeit gelijk bleef (1,2%) en de solvabiliteit verder steeg naar 34%. Frank Kodden: “De overheid biedt de mogelijkheid om het deponeren van de jaarcijfers uit te stellen vanwege alle perikelen rondom corona. Daar hoefden wij geen gebruik van te maken. Ons controleproces is prima op orde waardoor zonder enige vertraging de jaarrekening op een goede manier kon worden afgerond. Al met al hebben we een goede basis om op volle kracht vooruit te gaan.”
Het is mij een raadsel hoe Driezorg aan het clienten cijfer komt van 8.1???
Kunt u mij dat uitleggen? Ik ben bewoner en ook client van Driezorg, maar heb geen enkele vraag beantwoord en dus ook geen cijfer gegeven.
Verder lijkt het financiele plaatje mij wat opgepoetst.
Graag uw reactie
zeker niet aan te bevelen, zorg is slecht, personeel met slecht humeur, zorg zeer onder de maat !
mijn (demente) schoonmoeder ,,woonde” in de kievitsbloem, haar kamer rook je al op meters afstand (zeiklucht) omdat haar luier regelmatig NIET verschoond werd, douchen gebeurde ook niet vaak omdat ze niet wou !!!! cijfer : 3.1 max.
Ik kan mij ook niet vinden in het geschetste beeld. Ik ben een bewoner en heb geen enquête formulier gezien. Men heeft er hier geen problemen mee om de waarheid te verdraaien. Ik heb vele vragen gesteld aan de heer Kodden en nooit een antwoord gekregen. Het waren kritische vragen en daar kan men niet mee omgaan. Wat betreft de accountant kan ik melden dat men een mkb accountant uit Dordrecht heeft. Natuurlijk vreemd dat men geen Deloitte, EY of KPMG heeft. Dus de betrouwbaarheid laat te wensen oevr. Zo’n klein kantoor met zo’n grote klant. Ik heb 2019 bekeken en men had geen afdoende antwoord op de vragen die ik had. Ik weet vrij zeker dat zorg geld is omgezet naar commercieel geld. En zo kan ik nog wel even doorgaan!
Gineke
Het was gewoon vies,ik heb gevraagd of ze even wilden komen dat was pas over , enkele dagen,dan maakten ze weer schoon, zeiden ze.
Ik heb met één been de vloer met afwasmiddel en een handdoek schoon gemaakt.
Ik ben gewoon ,toen ik al aardig beter werd gewoon met een taxi naar huis gegaan
Los van alle schoonmaak problemen vind ik het gedrag van de bestuurder ernstig. Er heeft geen enkele enquête plaats gevonden en dan jezelf presenteren als een geslaagd man. Het is 1 grote leugen. Ik hoop oprecht dat een ieder dit met een korreltje zout neemt