Reactietermijn verkeersknip Stadshagen verlengd

Zwolle – Inwoners van Stadshagen en ander belanghebbenden hebben nog een week de tijd om te reageren op het onderzoeksrapport naar de verkeersknip in de Zwolse wijk. De nieuwe wethouder René de Heer, onder meer verantwoordelijk voor verkeer, heeft dat vrijdag bekend gemaakt. Reactieformulieren op het onderzoek kunnen nu nog tot en met uiterlijk vrijdag 25 maart ingestuurd worden.

persfoto_1.jpg

Wethouder De Heer nam vrijdagmiddag in Stadshagen een flinke bundel reactieformulieren in ontvangst van de buurt Pad en Tuin. De Heer: “Ik hoor de laatste dagen van meer initiatieven van mensen om zoveel mogelijk reacties te verzamelen. Als stadsbestuur kunnen we dat natuurlijk alleen maar toejuichen. Daarom hebben we ook eerst het rapport voorgelegd aan de wijk: we willen weten wat mensen van het onderzoek naar de verkeersknip vinden.”

De wethouder wil voorkomen dat mensen zich straks toch niet gehoord voelen. “We hebben al een groot aantal reacties binnen. De oorspronkelijke termijn van ruim twee weken om te reageren is, denk ik, ruim voldoende. Maar ik merk ook dat sommige mensen toch nog iets meer tijd nodig hebben. Om na te denken over andere opties, of om buren te mobiliseren om óók mee te denken en te reageren. Een week extra om een reactieformulier in te leveren lijkt me daarom zinnig”, stelt de wethouder. Daarna willen burgemeester en wethouders zo snel mogelijk zelf een standpunt bepalen of en hoe de verkeersknip in Stadshagen opgeheven kan worden. Uiteindelijk beslist de gemeenteraad over de toekomst van verkeersstromen in de Zwolse wijk.

Op de site van de gemeente is op www.zwolle.nl/verkeersknip  het volledige onderzoeksrapport te lezen en kan een reactieformulier gedownload worden. Het rapport en de reactieformulieren zijn ook te vinden op de gemeentelijke Informatiecentra in het Cultuurhuis (Werkerlaan 1) en in het Stadskantoor (Lübeckplein 2).

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

33 gedachten over “Reactietermijn verkeersknip Stadshagen verlengd”

  1. Wel een mooi pak gekocht van zijn eerst “verdiende” centen 😉
    Maar zoveel reacties zijn het niet hij kan ze in een hand nog vast, trouwens wel leuk op die foto is dat Dick pal achter de VVD staat
    😛

  2. En zij overhandigen de reactie aan de Heer, dus zij zullen wel voor het opheffen zijn. Ook deze mensen vinden de auto dus belangrijker dan de veiligheid van de langzame verkeersdeelnemers.

  3. @Ingrid. Om misverstanden te voorkomen over het standpunt van de bewoners: zie http://deknipstadshagen.com. Zowel het bericht als de gehele reactie zijn daar te lezen en te downloaden.

    @Derk. Aantal gezinnen totaal weet ik niet, maar deze bewoners hebben zich gericht op Sterzegge, Mannagras en Veldbeemdgras. In de loop van de actie kwamen daar het Timoteegras bij plus de direct aan het Mannagras grenzende woningen van Rietgras, Reukgras, Raaigras. In elk geval heeft 70% van de gezinnen van het Veldbeemdgras de reactie ondertekend.

  4. Als het mij rechtstreeks zou raken ivm overlast, waardevermindering etc, dan zou ik ook alles aanbieden om mijn stem te laten horen. De bewoners hebben gelijk om te laten merken dat ook zij (een belangrijke) speler zijn in deze discussie. Zolang de discussie op een juiste manier gevoerd wordt, waarbij alle facetten objectief belicht worden, dan zal de uitkomst (ondanks dat je altijd verliezers hebt) in ieder geval goed gedragen kunnen worden. Ik blijf bij het standpunt: eerst de oorzaak en dan pas het gevolg bestrijden.

  5. @dame. Er zijn van Raai-, Reuk- en Rietgras alleen het eerste woonblok benaderd die dus direct aan het Mannagras liggen en daar evt. auto parkeren e.d. Dit zullen samen hooguit 20-25 woningen zijn, schat ik.

  6. Waarom reageren?
    Kan iemand, bijvoorbeeld de wethouder, mij duidelijk maken wat er met de reacties wordt gedaan. Gaat het om het aantal voor- of tegenreacties? Dan is het dus een referendum en daar zijn regels voor om het proces eerlijk te laten verlopen. Of gaat het erom om goede suggesties en argumenten boven tafel te krijgen, waar de politiek vervolgens iets mee kan doen? Dan is het aantal reacties voor- of tegen niet belangrijk, dan telt alleen de inhoud.

  7. @Tevens:
    Ik weet zo niet waar maar ik meen ergens te hebben gelezen dat het gaat om de aangedragen argumenten, niet om het aantal stemmen. Ik zal nog voor je zoeken, kan ik het vinden, dan zal ik het posten.

  8. @Tevens ; wie straks “gelijk” krijgt vindt elk onderzoek, forum of wat dan ook wel best. De “ongelijk-krijgers” zullen roepen dat geen van die onderzoeken, fora etc. representatief zijn geweest.

    Die knip blijft gewoon knip. Bij de volgende verkiezingen wordt het vast wel weer voor iemand een item, en wordt vervolgd……

    De Heer: ⤽Ik hoor de laatste dagen van meer initiatieven van mensen om zoveel mogelijk reacties te verzamelen. Als stadsbestuur kunnen we dat natuurlijk alleen maar toejuichen. Daarom hebben we ook eerst het rapport voorgelegd aan de wijk: we willen weten wat mensen van het onderzoek naar de verkeersknip vinden.⤝
    ———————————–
    goed lezen: we willen weten wat mensen van het onderzoek naar de verkeersknip vinden.⤝

  9. Ik heb nog niet gevonden wat ik meen te hebben gelezen maar wel dit:

    Burgemeester en wethouders nemen graag kennis van de reacties van wijkbewoners en andere belanghebbenden op het onderzoeksrapport. Om de reacties overzichtelijk te kunnen presenteren aan het college is een reactieformulier ontwikkeld.

    Het reactieformulier zelf bevat slechts één vraag waarin je kan aangeven welke variant(en) je voorkeur genieten of dat je natuurlijk kan aangeven dat geen van de varianten je voorkeur heeft. De overige vragen gaan over de reden (open vraag) waarom je hebt gekozen voor geen of bepaalde varianten. Daarna wordt er gevraagd naar zaken als verkeersveiligheid, geluidshinder, woongenot e.d. waarbij een ‘gewicht’ moet worden gegeven aan die factoren.
    Tot slot nog ruimte voor overige opmerkingen.

    Het reactieformulier lijkt daarmee echt meer inhoudelijk te gaan in plaats van een keiharde ‘voor’ of ’tegen’ de knip.

    In de tekst van het formulier staat:
    [qoute]Burgemeester en wethouders van Zwolle vernemen graag hoe wijkbewoners en andere belanghebbenden aankijken tegen de uitkomsten
    van het onderzoek naar de verkeersknip in Stadshagen. Onder meer op basis van deze reacties neemt het college dit voorjaar een standpunt
    in over mogelijkheden om de bestaande verkeersknip op te heffen.[/quote]

    De combinatie van al deze zaken doen mij in ieder geval denken dat het dus géén referendum is maar inventarisatie van argumenten vóór en tégen de knip. Uiteraard kunnen het aantal stemmen ook meegenomen worden maar ook argumenten lijken dus van belang te zijn.

    Maar uiteindelijk zal het toch niet te voorspellen zijn wat er gaat gebeuren want:
    Besluitvorming

    Mede op basis van de reacties uit de wijk neemt het Zwolse college later dit jaar een besluit over hoe om te gaan met de verkeersknip. Uiteindelijk bepaalt de Zwolse gemeenteraad wat er moet gebeuren met de knip in Stadshagen.
    [/qoute]

    Daarbij houd ik ook in m’n achterhoofd dat de wethouder van verkeer degene is die het hardst geschreeuwd heeft dat de knip eruit gaat; hij liet er geen onduidelijkheid over bestaan ten tijde van de gemeenteraadsverkiezingen. Al zou het maar zijn voor z’n eigen geloofwaardigheid, hij zal vermoedelijk toch nog altijd voor opheffen van de knip zijn gok ik.

    Quotes komen van site van de gemeente en uit het reactieformulier.

  10. @Gosse Klaas Miedema
    Dat betekent dus een heel hoge score aan reacties. Ik ben geen belanghebbende, maar begrijp heel goed dat mensen die direct in hun woongenot worden aangetast door opheffen van de knip flink balen van die luie d*nders die niet willen fietsen ?n geen 7 minuten willen omrijden. Zoals ik het allemaal heb gelezen wordt het ook een stuk onveiliger in alle varianten van opheffen knip. Snelheid en gemak dus vóór veiligheid. Onvoorstelbaar!

  11. ik zie geen Dick hoor, of wacht….ik zie wel een mijnheer met een CDA-paraplu staan die staat te wachten totdat de wethouder er weer bij komt staan. Ben jij dat dan Dick? Ik dacht dat je van het rode gebeuren was? :-*

  12. Ik begrijp het gedoe over die knip niet. Toen jullie daar gingen wonen wisten jullie toch dat het een fietsvriendelijke wijk zou zijn?

  13. @1stcobra
    Ghehehe….. eerst wordt Dick beticht van het ‘achter de VVD’ staan, nu zou hij een CDA’er zijn? ;D

    @Doos:
    Ik begrijp het net zo min.

  14. @Doos
    Zo fietsvriendelijk dat ouders massaal hun kroost met de auto naar schoon brengen 500m-1km verderop… luie donders…

  15. Welke discussie? 😛 Er valt weinig te discussiëren. Het is allemaal, maar dan ook echt allemaal nog gebakken lucht. Ohnee, z’n petitie is het enige concrete wat we hebben gezien maar zelfs dáár zitten nog haken en ogen aan zoals
    1) de einddatum die ergens in juni ligt terwijl ze 2 maanden uitstel vroegen
    2) hij was de enige inschrijving voor een flink aantal dagen terwijl hij een zogenaamde klankbordgroep achter zich heeft staan; lekker stel dan als ze elkaar niet eens steunen
    3) na een bedroevende 6 stemmen gooit hij de petitie plat want de termijn is al een week opgeschort

    Riiiiiiiiiiight. Echt een zeer uitgebreide-april-grap in voorbereiding. Hm…. die ook nog maar even plaatsen op Stadshagennieuws ;D

Reacties zijn gesloten.