Zwolle – De afgelopen weken veel discussie geweest over de bewegwijzering naar de VVV / toeristische informatiepunten. De gemeente Zwolle is achter de schermen druk bezig (geweest) om dit op orde te maken.
Een goede bewegwijzering is uiteraard van groot belang voor een goede bezoekervaring en een gastvrij onthaal! Daarom neemt Zwolle Marketing, namens alle toeristische en culturele partners en met ondersteuning van de gemeente Zwolle, het initiatief tot enkele ludieke acties. Woendagmorgen en donderdagmorgen zijn er steltenlopers op het station aanwezig. Op enthousiaste wijze verwelkomen zij de bezoekers van de stad, delen plattegrondjes uit en verwijzen mensen naar de mooie binnenstad.
Tijdelijk een handjevol treinreigers informeren. Jongens, dat stelt toch niets voor >:( Een goedmakertje van de gemeente en Zwolle Marketing voor de eigen tekortkoming! Het zal niet helpen de toeristen goed van dienst te zijn, want daar heb je toch echt een centraal, herkenbaar en goed te vinden VVV voor nodig met specialisten die de juiste informatie kunnen geven. Met een paar artiesten die voor twee dagen naar Zwolle komen, na de zomervakanties, is de actie eigenlijk belachelijk.
ik kom met de auto, waar is het vvv kantoor?
Tijdelijke oplossing, voor 2 ochtenden. Hoe lang laat de definitieve op zich wachten? Ambtelijke molens draaien langzaam.
had het geld wat deze onzinnige actie kost, aan een fatsoenlijke en duidelijke bewijzering besteed. dit is de gemeente weer ten voeten uit. wat een lachertje :P:):D
Haha. Zwolle zet zich weer eens te kakken. 8)
@John van Boven. Op 10-08-2013 schreef u het volgende.
Even een paar punten nav de laatste posts.
– Waanders heeft liften, elke verdieping is per lift te bereiken.
– VVV-punt is op de begane grond. Als je binnenkomt linkaf en achteraan (bij de lift)
Ik heb navraag gedaan: de bewegwijzering is nu in orde. De medewerkers Waanders hebben cursus gehad. Kwestie van “groeien” in functie.
Vandaag liep ik in de Korte Kamperstraat, ik werd aangesproken door twee oudere mevrouwen die graag de weg VVV wilden weten, want de bewegwijzering klopte niet.
Toen ik tien minuten later in de Ossenmarkt liep, werd ik ten hoogte van de Ossenmarktsteeg door weer twee dames aangesproken. Zij konden de VVV niet vinden, omdat de bewegwijzering niet klopte. Zij wilden naar de Belgische Keizer op de Melkmarkt. Vriendelijk als ik was, heb ik de weg maar gewezen.
Hoe kan dit nu allemaal?
OuderDOM?
Wat bereik je nou met een ludieke actie als deze? hoe grappig bedoeld ook?
Er stond bij de uitgang van het station altijd een informatiezuil waarbij je op het scherm met je vinger een bestemming kon opvragen en selecteren, en die je vervolgens uitgeprint kon meenemen.
Dat vond ik nou een structurele verwijzing voor treinreizigers die Zwolle willen aandoen.
Met de bouwwerkzaamheden van de tunnel is dat apparaat daar op de hoek verdwenen. ik zou zeggen, stuur die komieken maar weer naar huis en laat zien dat je onze bezoekers serieus neemt.
Sluiting van VVV is gepasseerd station, volgens mij. TIP moeten we goed gaan uitnutten. Gemeente moet nu heel snel aan de slag voor de verandering van de bewegwijzering, wakker worden zou ik zeggen. “Waanders” en de “Fundatie” zijn van onschatbare waarde aan het worden voor Zwolle, wat de zwollenaar er ook van vindt. Ik vind dat ik een beetje recht van spreken heb, want ik ben sinds half juli vrijwilliger bij het TIP (ja, een van die goedbedoelde bejaarde vrijwilligers, zoals iemand schreef) en ik heb al heel veel toeristen de weg gewezen naar de Fundatie, een stadswandeling aangeraden (met of zonder gids), Doepark Nooterhof etc. etc. En last but not least om even het Zwolse Balletjeshuis binnen te gaan voor zo’n lekker snoepje. Ik krijg al die ontevreden toeristen bij de balie, vertel hen over de miskleun van onze gemeente (in Gouda is min of meer hetzelfde aan de hand) en vertel dan direct over de mooie dingen van onze stad en ziehier…men trekt tevreden de stad in.
@Marion, goed werk van je, top!! maar wat is TIP precies?
Gokje, Observer: Toeristisch InformatiePunt.
@Dame, ik had het zelf kunnen bedenken he? haha, dankje wel:)